Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2024-09-03 19:05:26 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2024-09-03 18:52:53
Posty: 4
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 515957111
Obecne moto: Yamaha FZ6N
Witam,
Od Początku sezonu jestem posiadaczem FZ6N 2005r, jest to moje pierwsze moto więc proszę o wyrozumiałość. Od zakupu zrobiłem ponad 6000km, staram się jeździć codziennie i ćwiczyć jak najwięcej, ostatnio w miarę opanowałem jazdę przeciwskrętem i tutaj pojawia się mój problem, mój moto nie za bardzo chcę się składać, myślałem że po prostu tak ma być, ale podczas ostatniego tripa zmieniałem się z bratem na Fazera z 99r i ... nie chciałem zsiadać z tego moto, przyjemność z jazdy 100 razy większa, motocykl składa się nawet przy niedużych prędkościach, brat też stwierdził że moje moto nie chce skręcać... I tutaj pojawia się moje pytanie, gdzie szukać przyczyny? dodam że mam założoną akcesoryjną kierownice, jest ona dosyć szeroka i praktycznie prosta, w dodatku są założone risery 30mm, opony też nie są pierwszej młodości. Ogólnie moto przed zakupem było sprawdzane w dwóch miejscach, rama, lagi itp wszystko proste i sprawne. Czy profil i długość kiery może mieć aż taki wpływ na prowadzenie w zakrętach? Czy to może kwestia opon? Czy może to moto tak ma? Z góry dziękuje za jakieś wskazówki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-09-03 19:05:26 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2024-09-03 19:30:45 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1606
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Wszystko ma:
- opony ciśnienie
- opony zużycie
- łożysko główki ramy, dokręcenie, zużycie

Od tego bym zaczynał, ale podejrzewam że jak nabijesz 2,5atm w przodek, moto zacznie skręcać chyba że jest płaska


Ostatnio edytowano 2024-09-03 20:31:02 przez tuzmen, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-09-03 19:39:57 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2024-09-03 18:52:53
Posty: 4
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 515957111
Obecne moto: Yamaha FZ6N
Dziękuje za odpowiedz @tuzmen, ciśnienie w oponach sprawdziłem w pierwszej kolejności, 2,5 przód 2,9 tył, opony trzymają ciśnienie. Opona niby 9 letnia, ale nie zużyta. Na przyszły tydzień planuje wymianę obu opon, zobaczę czy będzie jakaś poprawa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-09-03 19:48:04 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1082
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
pytanie czy nie jest "kwadratowa"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-09-03 19:56:38 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2024-09-03 18:52:53
Posty: 4
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 515957111
Obecne moto: Yamaha FZ6N
Dziękuje @MarcinGda za odpowiedz, nie mam na tyle wiedzy, żeby to stwierdzić albo wykluczyć, no moje laickie oko wygląda praktycznie jak opona w fazerze Brata, no opony i tak idą do wymiany.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-09-04 09:15:22 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2538
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Czołem, witaj na forum. Opony do wymiany zdecydowanie. Im szersza kierownica tym większa dźwignia twojej ręki na lagi, więc przy standardowej kierownicy byłoby najprawdopodobniej jeszcze ciężej. Też uzywałem riserów i nie wpływało to negatywnie na skręcanie, wręcz przeciwnie. FZ6 ma geometrię która lubi jechać prosto i wymaga zdecydowanego przeciwskrętu. Jeśli ktoś z poprzednich użytkowników obniżał tylne zawieszenie to mogło to też wpłynąć na geometrię przodu, im bardziej pochylone lagi względem ziemi, tym motocykl bardziej chce zostać w pionie, między innymi dlatego choppery i cruisery "nie chcą skręcać". W motocyklach sportowych kąt główki ramy jest dużo mniejszy, lagi są bardziej w pionie i te motocykle dużo chętniej walą się w zakręt ale jest wtedy większe ryzyko niestabilności przodu i np złapania shimmy. Warto też sprawdzić łożyska główki ramy, jeśli ktoś bawił się w jazdę na tylnym kole i często lądował dobijając przednim kołem to lożyska mogły dostać w D.

Rozumiem, że prawko robiłeś dawno temu i teraz zacząłeś jeździć? Warto rozważyć kursy na torze lub nawet kilka godzin w szkole jazdy i potrenować sobie między pachołkami pod okiem instruktora. To znakomita forma treningu przeciwskrętu. Prawko robiłem 6 lat temu czyli wg aktualnych metod szkolenia i myślę że program szkolenia na placu manewrowym jest naprawdę niezły i daje dobrą bazę do dalszej nauki. Polecam też ćwiczenie na ślepych drogach technicznych np przy trasach szybkiego ruchu z małymi pachołkami z decathlonu, sam tak ćwiczę.

Zdecydowanie opony do wymiany, ciśnienie dla fz6 powinno być wystarczające w okolicach 2.2 przód i 2.5 tył. Można podbić wyżej i faktycznie będzie motocykl szybciej reagował ale jeśli przesadzisz to pogarszasz sobie przyczepność szczególnie na nierównościach i opony mogą się nieprawidłowo zużywać.

Daj znać jakie opony planujesz zamontować ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-09-05 20:00:12 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2024-09-03 18:52:53
Posty: 4
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 515957111
Obecne moto: Yamaha FZ6N
Dzięki @sfazowany na wyczerpującą odpowiedz:) Jutro wlatują nowe oponki, Pirelli Angel ST, kilka osób mi je polecało więc wybór padł na nie. Co do ćwiczeń, to byłem na zajęciach w Motokenner we Wrocławiu, pewnie wybiorę się jeszcze ze 2 razy na takie 3 godzinne zajęcia w tym roku, sam też ćwiczę na placu na którym robiłem kurs, mam duży respekt do motocykli i wiem, że na razie jest bardziej posiadaczem motocykla niż motocyklistą:) Dam znać jak po wymianie opon:) Mam nadzieję że będzie zauważalna róznica w prowadzeniu w końcu będę miał taką frajdę z prowadzenia swojego moto jak z jazdy na innych:)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-09-06 00:57:40 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2538
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Będzie dobrze :) przede wszystkim masz dobre podejście i fajnie że trenujesz!
Zerknij jeszcze na kąt rury kierownicy, zwróć uwagę jak nadgarstki układają się na gripach - być może ktoś kto wymienił kierownicę ustawił ją pod siebie i Tobie nie pasuje jej pozycja. W razie czego poluzuj dwie śruby z czterech na jarzmach kierownicy (np dolne) i pukając w gripy zmień sobie lekko kąt i przetestuj czy jeździ Ci się gorzej czy lepiej. Weż sobie imbusa ze sobą i nie zakładaj zaślepek, pobawisz się na placu z różnymi pozycjami. Jak znajdziesz optymalną pozycję to poluzuj mocowania klamek i ustaw je sobie mniej więcej tak żeby palce opierające się o klamki tworzyły jedną linię z przedramieniem, wtedy będziesz miał najwięcej siły do zacisnięcia dłoni na klamce i najmniej będą się dłonie męczyły podczas jazdy.

Spróbuj dać mocny przeciwskręt połączony z pochyleniem samego tułowia lekko w przód i do zakrętu (bez przesuwania tyłka), ciężar ciała utrzymuj plecami, nie dociskaj kierownicy ciężarem ciała (luźne łokcie), trzymaj zbiornik mocno kolanami, przytul kostki do setów i poćwicz skręcanie motocyklem samymi biodrami, jak połączysz przeciwskręt z biodrami to bez problemu zmusisz yamę do posłuszeństwa ;) przesiądziesz się kiedyś na taki co sam skręca i zatęsknisz za tym jak yamka się prowadziła, wiem co mówię Tęskno mi za motocyklem który jest tak precyzyjny w zakrętach i słucha mowy ciała.

Angel ST spoko gumy, troszkę już stara konstrukcja ale nadal przyzwoite. Na pewno bezpieczniejsze od tych kaloszy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-09-06 09:19:13 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2024-09-04 13:09:32
Posty: 2
Płeć: Kobieta
Telefon: +13093375924
Obecne moto: yamaha
Brzmi to niesamowicie, ponieważ szczerze mówiąc, uważam to za bardzo przydatne i pouczające. Przejrzałem również ten post, który zdecydowanie bardzo mi pomógł jako nowemu członkowi. Czekam na więcej takich dyskusji.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org