Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2020-06-04 18:24:27 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2020-03-30 21:28:04
Posty: 5
Obecne moto: Yamaha fz6-n
W serwisie powiedzieli żeby się nie przejmować, motor dobrze pracuje i kazali jeździć, chociaż nie ukrywam wolałbym żeby były w normie to i głowa spokojna.

pawcio81 tak, wykręcając śrubę nie ma reakcji, jak wkręcam to wtedy rosną.

Dziwne bo jak dobrze kojarzę to powinno się dać zmniejszysc obroty aż motocykl zgaśnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-06-04 18:24:27 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2025-02-23 21:30:44 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2025-02-22 17:01:15
Posty: 2
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6 Fazer2006
Witam,
Jestem nowy na forum i od ubiegłego 2024 posiadaczem Yamahy FZ6 600 2006r.
Przeczytałem cały wątek lecz potrzebuję pomocy doświadczonych osób ponieważ sam dopiero zbieram doświadczenie i ciężko mi stwierdzić czy problem wymaga interwencji mechanika czy to normalne.
W moim motocyklu już po rozgrzaniu obroty silnika są dosyć znacząco nierówne , różnica między max a min to nawet 300 obr. ( Na ssaniu pracuje równo jeśli ma to jakieś znaczenie). W motocyklu były wymienione świece i wydaje mi się , że przed czyli prZed zimą nie było takich wachań.
Delikatnie regulowalem śrubkę od obrotów na wyższe obroty i różnica spadła do Max 200 obr. .
Jednak słychać jakby delikatnie co kilka sekund się dławił i obroty wtedy spadają. Przy jeździe na pierwszym biegu bez gazu delikatnie nim szarpie co kilka sekund. Bardzo ciężko jest też ruszyć z samego sprzęgła bez gazu żeby nie zgasł ale to być może kwestia wyczucia sprzęgła.
Nie wiem kiedy były regulowane zawory i to jest moje pytanie, czy na podstawie tego opisu i wideo do którego zamieszczam link powinienem oddać motocykl do mechanika? Czy to norma i ten typ tak ma. Zdaje Sobie sprawę, że maszyna ma już Swoje lata ale dla spokojnośći proszę o pomoc.
https://youtube.com/shorts/hQq-EuKy3YQ


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2025-02-23 22:15:06 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1606
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Ewidentnie serwis się należy, yamaszki słyną z pięknej równej pracy, a tu na słuch jest coś nie tak.
Jeśli wierzy zakup to tym bardziej


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2025-02-24 01:35:15 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2538
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Mój fz6 też lekko falował. Da się to zminimalizować ale ciężko wykluczyć. Przede wszystkim słychać że masz jakąś akcesoryjną "szumirurę" albo innego dominatora, takie wydechy nie wytwarzające ciśnienia w układzie wydechowym powodują bujanie obrotami. Można spróbować zrobić strojenie pod ten wydech jeśli zamierzasz tak użytkować , niestety nie robiłem więc nie wiem na ile to pomoże i ile kosztuje. Jak wywaliłem dominatora i założyłem OEM to przestał tak falować. I mocy nabrał w dolnych o rotach, ale to już insza inszość. Druga rzecz to synchronizacja przepustnic, jeśli nie wiesz czy była robiona to warto sprawdzić szczelność dolotów między airboxem a blokiem silnika i zrobić synchro. Ostatnia rzecz to jakoś paliwa po zimie, paliwo się powoli degraduje więc warto by było wyjeździć to paliwo i zalać świeże wiosenne jak już nie będzie dodatków zimowych na stacjach. Jeździłem jadźką w czasach 95tki z 5% biododatków, nie wiem jaki wpływ ma na falowanie fakt, że teraz 95tka ma 10% bioetanolu.

Generalnie jedni Co powiedzą że Yamaha nie ma prawa falować, ja jeszcze nie spotkałem fz6 która zupełnie nie falowała, może miałem pecha ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2025-02-24 01:35:19 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2538
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Mój fz6 też lekko falował. Da się to zminimalizować ale ciężko wykluczyć. Przede wszystkim słychać że masz jakąś akcesoryjną "szumirurę" albo innego dominatora, takie wydechy nie wytwarzające ciśnienia w układzie wydechowym powodują bujanie obrotami. Można spróbować zrobić strojenie pod ten wydech jeśli zamierzasz tak użytkować , niestety nie robiłem więc nie wiem na ile to pomoże i ile kosztuje. Jak wywaliłem dominatora i założyłem OEM to przestał tak falować. I mocy nabrał w dolnych o rotach, ale to już insza inszość. Druga rzecz to synchronizacja przepustnic, jeśli nie wiesz czy była robiona to warto sprawdzić szczelność dolotów między airboxem a blokiem silnika i zrobić synchro. Ostatnia rzecz to jakoś paliwa po zimie, paliwo się powoli degraduje więc warto by było wyjeździć to paliwo i zalać świeże wiosenne jak już nie będzie dodatków zimowych na stacjach. Jeździłem jadźką w czasach 95tki z 5% biododatków, nie wiem jaki wpływ ma na falowanie fakt, że teraz 95tka ma 10% bioetanolu.

Generalnie jedni Co powiedzą że Yamaha nie ma prawa falować, ja jeszcze nie spotkałem fz6 która zupełnie nie falowała, może miałem pecha ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2025-02-24 20:44:04 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2025-02-22 17:01:15
Posty: 2
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6 Fazer2006
Jestem mega pozytywnie zaskoczony tak szybką odpowiedzią z waszej strony i uprzejmie dziękuję za rady.
Rzeczywiście z tłumikiem było coś robione u jakiegoś speca.
Koniec końców postanowiłem udać się do mechanika który stwierdził po krótkiej rozmowie, że skoro problem powstał po zimowaniu to może być to wina paliwa tym bardziej, że była to benzyna 95 . Poradził zalać co najmniej 98 i dodać do paliwa środek do czyszczenia wtryskiwaczy. Stare paliwo spuściłem i zatankowałem świeżego plus ten środek. Nie za bardzo miałem czas i warunki żeby zrobić na tym troszkę kilometrów i tyle co w okolicach garażu plus praca na wolnych obrotach pod garażem ale jest wyraźna poprawa.
Obroty trzymają się stałej wartości i skaczą max 60 obr. W jedną lub drugą stronę choć jeszcze czasem zdarza się jeszcze mocniejszy skok obr. ale jestem dobrej myśli i mam nadzieję, że po najbliższej przejażdżce w wolnym czasie wróci wszystko do normy.
https://youtube.com/shorts/gxuJ6OSYVA8


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2025-02-24 22:41:00 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2538
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
No nie jest to silnik elektryczny, jak widzisz wartość cyfrową z taką dokładnością to zawsze zobaczysz jakieś falowanie, na mój gust w fz6 to jest żadne falowanie :) przyjemnego doczekiwania wiosny!

Co do szybkiej odpowiedzi, to forum jest zwyczajnie the best ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2025-02-25 05:27:44 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2025-02-25 04:48:49
Posty: 1
Płeć: Mężczyzna
Nie wiem, czy to normalne, zdarzyło mi się to już wcześniej, ale nie sądzę, żeby to był duży problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org