Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2025-03-02 15:51:23 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2025-03-02 15:43:22
Posty: 2
Obecne moto: FZS600
Cześć, wiosna za pasem więc przygotowuje się do wymiany oleju w moim FZSie. W związku z tym mam pytanie na które nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi mianowicie jaka podkładka miedziana jest potrzebna do śruby spustu oleju? W internecie znalazłem coś że 14x20x1,5mm. Czy taka będzie ok do oryginalnej śruby? Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: FZS600 spust oleju
PostNapisane: 2025-03-02 15:51:23 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2025-03-02 21:04:18 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1082
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Pod poniższym linkiem jest katalog części

https://yama-sklep.pl/oryginalne-czesci-zamienne

nie wiem jakie podkładki ma FZS600 ale raczej nie miedziane skoro jest aluminiowa miska (różnica potencjałów metali)
tracer ma podkładki puste w środku

powinna być chyba taka
https://allegro.pl/oferta/oryginalna-po ... 3422774033

proponuję zastosować oryginalną podkładkę i dokręcić ją zalecanym momentem
miska olejowa bywa w niektórych modelach bardzo delikatna i można ją zniszczyć


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2025-03-03 00:30:21 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2025-03-02 15:43:22
Posty: 2
Obecne moto: FZS600
marcingda napisał(a):
Pod poniższym linkiem jest katalog części

https://yama-sklep.pl/oryginalne-czesci-zamienne

nie wiem jakie podkładki ma FZS600 ale raczej nie miedziane skoro jest aluminiowa miska (różnica potencjałów metali)
tracer ma podkładki puste w środku

powinna być chyba taka
https://allegro.pl/oferta/oryginalna-po ... 3422774033

proponuję zastosować oryginalną podkładkę i dokręcić ją zalecanym momentem
miska olejowa bywa w niektórych modelach bardzo delikatna i można ją zniszczyć



Dobra to teraz pytanie trochę z innej beczki bo to moja druga wymiana oleju w tym motocyklu i ogólnie w życiu :? Czy jesli nic nie leci mi spod tej śruby to czy powinienem wogóle wymieniać tą podkładkę? Przy pierwszej wymianie zostawiłem starą i było ok tylko myślałem żeby teraz zrobić to zgodnie ze sztuką bo słyszałem że zawsze powinno się dawać nową :roll:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2025-03-03 00:46:11 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1082
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
rastakapi napisał(a):
zgodnie ze sztuką bo słyszałem że zawsze powinno się dawać nową


zdecydowanie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2025-03-03 01:26:59 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1597
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Chyba nigdy w życiu nie wymieniłem tej podkładki, na tyle motocykli co miałem żaden nie lał z korka o ile go przykręciłem, raz nie przykręciłem :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2025-03-03 14:25:27 
Niemowlak

Dołączył(a): 2021-08-12 16:36:10
Posty: 40
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZS 600 Fazer
Jak na oko jest gładka i niezagnieciona to nie wymieniał bym. moja pszczoła lata od początku na jednej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2025-03-03 16:42:22 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2523
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Mi również się ekhm ekhm kilka razy zdarzyło zostawić starą podkładkę i nic się nie działo, ale jeśli nie zapomnę to zamawiając płyny i filtry zamawiam również nową podkładkę. Powód jest prosty ale rzadko wspominany. Podkładka jest z miękkiego metalu który zgniatając się doszczelnia korek, ale również pozwala na doszczelnienie korka z mniejszą siłą. Jeśli śruba jest zbyt mocno dokręcona to podkładka spłaszcza się więcej niż powinna, po kilku razach może już przestać się doszczelniać. Zatem u jednego ridera jedna podkładka może z sukcesem przetrwać lata wymian, u drugiego zacząć ciec lub doprowadzić do odkręcenia korka i przytarcia silnika po kilku sekundach jazdy bez oleju lub w najgorszym przypadku spowodować wypadek smarując tylne koło. Najczęściej większość śrub dokrecanych ręką dokręcamy zdecydowanie zbyt mocno, często pierwsze użycie klucza dynamometrycznego daje wrażenie niepoprawnie ustawionego lub zepsutego klucza, ponieważ kliknięcie jest dużo wcześniej niż byśmy się spodziewali. Najczęściej siła potrzebna do dokręcenia śruby jest proporcjonalna do jej wielkości i przeznaczenia, ale korek spustu oleju ma dużą śrubę wylącznie po to żeby ułatwić zlanie gęstego płynu, śruba ta nie przenosi praktycznie żadnych sił. W tym przypadku cała siła wskazana przez producenta jest potrzebna tylko do prawidłowego zgniecenia podkładki. Niestety duża śruba często jest odruchowo dokręcana z ręki dużą siłą i delikatny płytki gwint w aluminiowej misce olejowej łatwo się zrywa. Świeża podkładka wygładza moment dojścia kluczem do właściwej siły dokręcenia i właśnie ze względu na gwint w misce staram się używać świeżych podkładek i klucza dynamometrycznego.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org