Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2022-10-25 21:59:55 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2022-10-07 18:22:59
Posty: 10
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fzs600 2002
Na razie zakupiłem na próbę inny kosz sprzęgłowy i na dniach będę chciał podmienić. Tuleje gumowe są jak nowe, cały motocykl jest jak nowy, 22tys przebiegu potwierdzone niemieckimi papierami, długo stał i zostały wymienione króćce i były robione gaźniki bo ciekły. Jechałem kolegi motocyklem to wibracje tam są ale nie są dokuczliwe. U mnie jak przy 8tys zmienię bieg z 5 na 6 to jakby łożysko jakieś padło takie uczucie. Przyspieszę do 8tys i jest cisza. Kosz jakiś mam używany ale moj na wolnych obrotach jest cichy i luzów żadnych nie wymacałem ale nie mam doświadczenia w ocenie koszy sprzęgłowych. Wszystkie kosze jakie widziałem i ten co kupiłem ma pierwszą i ostatnią tarczę spaloną, moje wszystkie są jak nowe, w ogóle wszystko wygląda jak nowe… gdyby nie te wibracje.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-10-25 21:59:55 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2022-10-25 22:11:45 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2318
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
W fz6 miałem duże wibracje od akcesoryjnego wydechu dominatora, po zmianie na OEM mrowienie w kończynach ustało. Dzwonienie w uszach również:) Masz jakiś dłubany wydech?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-10-25 22:34:40 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2022-10-07 18:22:59
Posty: 10
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fzs600 2002
[ img ]

Wszystko ori.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-10-26 09:33:02 
Niemowlak

Dołączył(a): 2022-09-05 14:54:33
Posty: 28
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: CBF600-VFR800
Zanim dotkniesz się tematu wybebeszania sprzęgła spójrz na kwestię napędu; obejrzyj zębatki zwłaszcza tę na wałku zdawczym, przesmaruj łańcuch (może po prostu go umyj jak należy naftą, nasmaruj może nie glutami ale świeżym olejem mineralnym - na testy wystarczy i ostatecznie sprawdź naciąg łańcucha oraz wyreguluj wg wytycznych), zweryfikuj czy nie jest już wyciągnięty ponad normę i nie ma konieczności wymiany kompletnego napędu (znaki na wahaczu).
Te wszystkie czynności to standard czyli taka codzienna obsługa do zrobienia we własnym zakresie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-10-26 13:10:40 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2022-10-07 18:22:59
Posty: 10
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fzs600 2002
Kolego tak jak pisałem, tryb zdawczy jak nowy z gumą to jest chyba ori, moto było zablokowane, łańcuch napięty, przyjrzę się jeszcze czy jest ori bo na tyle lat podejrzanie nowy jest. Wszystko jest jak nowe, dekle i kolektory pomalowane.

[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-10-26 13:21:40 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1475
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Mirekm71
Dla mnie to on wygląda jak nufka z fabryki. Sprzęgło może być dobrym tropem ale jeśli wygląda tak dobrze jak reszta moto to chyba nie to..
Wibracje są też na postoju czy tylko w ruchu? Na każdym biegu w tym sammym zakresie obrotów?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-10-26 14:20:15 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2022-10-07 18:22:59
Posty: 10
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fzs600 2002
Sprzęgło wymieniłem (to co założyłem ma 3x taki luz jak to, które zdjąłem). Przejechałem się na razie 20km ale nie widzę jakieś poprawy, musiałbym pojechać 100-200km, bo jak się napędzasz i hamujesz to nie jest takie dokuczliwe. Pierwsze 3 biegi praktycznie nie wyczuwalne, dopiero pod obciążeniem, najgorzej na 6. Miedzy 6 a 7400 obrotów. Najbardziej czuć jak jedziesz 8tys na 5, wrzucasz 6 i obr spadają w Ok 7tys. Jakby jakieś łożysko odpadło, wibracje i dźwięk ale o dźwięku przy 140 nie ma co gadać bo przecież nic nie słyszę, pewnie tylko takie uczucie. Moto jak pisałem ma 22tys przebiegu, może trzeba jeszcze raz gaźniki zrobić? Nie wiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-10-26 14:38:18 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2318
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Warto by jeszcze sprawdzić kompresję, synchro przepustnic i zapłon, jak cylindry nie chodzą równomiernie to również możesz mieć od tego wibracje.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-10-26 14:56:04 
Niemowlak

Dołączył(a): 2022-09-05 14:54:33
Posty: 28
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: CBF600-VFR800
Wiem, że to może trywialne pytanie ale czy łańcuch jest prawidłowo naciągnięty? Pytam o takie wydawałoby się podstawowe rzeczy ale czasami tak jest że się coś przyjmuje na wiarę a rutyna jednak potrafi spłatać figla...
Skoro jest tak dobrze to czemu jest tak źle? ;-) Obstawiam osobiście napęd co sugeruje fakt, że im większe obciążenie tym większe drgania aczkolwiek na odległość ciężko mi cokolwiek więcej pisać.
Obejrzyj zatem jeszcze raz zębatki; czy koło jest w osi, czy tylna zębatki pracuje w osi łańcucha, czy koło jest dobrze ustawione, itd., itp. Co z łożyskami koła tylnego?
Pytań wiele ale bez szukania się nie znajdzie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-10-26 15:11:54 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2022-10-07 18:22:59
Posty: 10
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fzs600 2002
sfazowany napisał(a):
Warto by jeszcze sprawdzić kompresję, synchro przepustnic i zapłon, jak cylindry nie chodzą równomiernie to również możesz mieć od tego wibracje.


Synchro robiłem jest Ok, chociaż na wolnych obrotach chodzi chaotycznie, nie on jeden, często słyszę taką pracę, ciśnienia nie sprawdzę musiałbym oddać do mechanika, moto stało to różnie bywa ale wątpię, żeby zardzewiał wewnątrz, raczej nieprawdopodobne bo z zewnątrz byłby wtedy totalny wrak.

MarcinMMz napisał(a):
Wiem, że to może trywialne pytanie ale czy łańcuch jest prawidłowo naciągnięty? Pytam o takie wydawałoby się podstawowe rzeczy ale czasami tak jest że się coś przyjmuje na wiarę a rutyna jednak potrafi spłatać figla...
Skoro jest tak dobrze to czemu jest tak źle? ;-) Obstawiam osobiście napęd co sugeruje fakt, że im większe obciążenie tym większe drgania aczkolwiek na odległość ciężko mi cokolwiek więcej pisać.
Obejrzyj zatem jeszcze raz zębatki; czy koło jest w osi, czy tylna zębatki pracuje w osi łańcucha, czy koło jest dobrze ustawione, itd., itp. Co z łożyskami koła tylnego?
Pytań wiele ale bez szukania się nie znajdzie.


No kurczę jak na zdjęciu, napiety ładnie, wszystko nówka, tryby, zdawczy sprawdzałem, lalka.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-10-26 15:19:40 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1475
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Tak czy siak, po zakupie regulacja zaworów i sprawdzenie synchro gaźników to podstawa plus inne exploatacyjne gadżety


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-10-26 17:23:23 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2022-10-07 18:22:59
Posty: 10
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fzs600 2002
Byłem pojeździć, na tym sprzęgle jest tak samo. Gaźniki były robione ale nie wiem w jakim zakresie. Moto bardzo długo stało i po zakupie lało się z gaźników. Ma nowe króćce i ciężko powiedzieć co tam jeszcze, było robione w ozimku. Synchro jest Ok a zaworow się przy 22tys km nie rusza.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-10-27 00:44:15 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2318
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Trafiłem na film opisujący problem starszego motocykla na gaźnikach który jest ogólnie w świetnym stanie z bardzo małym przebiegiem ale przez brak jazdy gaźniki zarosły w kanałach paliwowych i koniec końcem, trafiły do kosza. Może przy twoim motocyklu problem również wynika z małej ilości kilometrów jak na wiek maszyny?

https://youtu.be/c2sPHeeLqTU


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-10-27 11:18:14 
Niemowlak

Dołączył(a): 2022-09-05 14:54:33
Posty: 28
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: CBF600-VFR800
Mirekm71 napisał(a):
No kurczę jak na zdjęciu, napiety ładnie, wszystko nówka, tryby, zdawczy sprawdzałem, lalka.


Łańcuch ma mieć odpowiedni luz a nie być napięty; ja naciągam łańcuch z luzem 2-3cm ale nie jak stoi na centralce tylko oparty o boczną nóżkę. Niektórzy wręcz ustawiają luz łańcucha gdy ktoś siedzi na motorze czyli pod obciążeniem.
Sprawdź czy łańcuch jest równomiernie rozciągnięty, stan zębatek, itd. To, że coś się świeci jeszcze o niczym nie świadczy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-10-27 15:20:13 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2022-10-07 18:22:59
Posty: 10
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fzs600 2002
Jest prawidłowo napięty, jednakowo w każdym miejscu. Napiety jak w szosie, w transalpie mam troszkę luźniejszy. Jechałem kolegi fazerem i u niego tez wyczułem wibracje w tym zakresie ale dużo mniejsze. Może faktycznie gaźniki.

Przeczytałem trochę tematów z wibracjami w fazerze i skoro są tematy to są tez wibracje ale nikt tego nie ogarnął. Albo się ktoś przyzwyczaił albo temat kończy się bez odpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org