Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2020-10-10 18:17:22 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2019-11-22 23:17:30
Posty: 210
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 99
Witam

Dziś pierwszy raz miałem okazję sprawdzić możliwości mojego fazera.

Niestety miałem niemiłą niespodziankę.

Przy licznikowych 200km/h zapaliła się kontrolka oleju, zwolniłem do 120 i po kilkunastu sekundach zgasła. Potem już przez 250km jadąc max 160 wszystko było ok.

Jakiś pomysł co może być przyczyną, co sprawdzić?

Poziom oleju jest ok, nowy filtr oleju był założony na wiosnę przy wymianie oleju.

Miesiąc temu robiony rozrząd, czyszczenie i synchronizacja gaźników, regulacja zaworów.

FZS600 '99


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-10-10 18:17:22 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2020-10-10 18:28:01 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
W FZS-ie lampka sygnalizuje niski poziom oleju, nic więcej. Mi przy oleju na poziomie, mniej więcej w połowie pomiędzy min a max, przy odkręceniu manetki potrafiła się kontrolka zaświecić, bo zwyczajnie olej się przelał na tył miski.

Wysokie obroty, może olej nie nadążał do miski spływać, może czujnik przysyfiony, może trochę oleju za mało, może lekko pod górkę, nie wiem. Wiem natomiast, że gdyby to były problemy ze smarowaniem, to przy takim obciążeniu silnika i przy takich obrotach, gdyby silnik stracił smarowanie, to w ułamku sekundy zbierał byś go z asfaltu :).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-10-10 18:54:38 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2019-11-22 23:17:30
Posty: 210
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 99
Czyli lepiej troszeczkę dolać?

FZS600 '99


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-10-10 22:09:39 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Pikulahay napisał(a):
Czyli lepiej troszeczkę dolać?

jeśli poziom oleju jest ok to nie
ja staram się zawsze mieć około 3/4 stanu


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-10-11 00:12:28 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
Pikulahay napisał(a):
Czyli lepiej troszeczkę dolać?


To zależy co rozumiesz przez "Poziom oleju jest ok". Zasadniczo, lepiej mieć bliżej MAX, niż MIN :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-10-11 00:35:00 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Czy w fz6 też jest czujnik poziomu oleju a nie ciśnienia? Byłem pewien że lampka oleju oznacza brak ciśnienia, przynajmniej w samochodach tak kojarzę działanie tej kontrolki :)

Edit
OK, juz sobie doczytałem w manualu, też jest czujnik poziomu... Jestem ciut zaskoczony.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-10-11 11:43:29 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
sfazowany napisał(a):
Czy w fz6 też jest czujnik poziomu oleju a nie ciśnienia? Byłem pewien że lampka oleju oznacza brak ciśnienia, przynajmniej w samochodach tak kojarzę działanie tej kontrolki :)

Edit
OK, juz sobie doczytałem w manualu, też jest czujnik poziomu... Jestem ciut zaskoczony.


Tak, w wielu motocyklach kontrolka oleju jest od czujnika poziomu niestety, a prym w tym temacie wiedzie właśnie Yamaha, bo nie wiem jak jest w nowszych sprzętach, ale chyba nawet w pierwszych wypustach FZ8 był tylko czujnik poziomu ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-10-11 12:36:29 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2019-11-22 23:17:30
Posty: 210
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 99
glenroy napisał(a):
W FZS-ie lampka sygnalizuje niski poziom oleju, nic więcej. Mi przy oleju na poziomie, mniej więcej w połowie pomiędzy min a max, przy odkręceniu manetki potrafiła się kontrolka zaświecić, bo zwyczajnie olej się przelał na tył miski.
...


Żona fajnie wyjaśniła "Lampka powinna się zapalić wcześniej w głowie, zapomniała, to motocykl przypomniał".

Ma rację.

FZS600 '99


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-10-11 21:19:45 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Oleju zawsze max lub nawet minimalnie ponad :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-10-11 21:51:26 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
rhazz napisał(a):
Oleju zawsze max lub nawet minimalnie ponad


Why?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-10-11 22:56:41 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
marcingda napisał(a):
rhazz napisał(a):
Oleju zawsze max lub nawet minimalnie ponad


Why?

Moj zaufany czlowiek zawsze mowi ze lepiej troche za duzo niz troche za malo. Zwlaszcza w sytuacji jak w poscie :) smarowanie to najwazniejsza rzecz - dobrze zeby bylo czym :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-10-12 00:59:54 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
"Kto nie smaruje ten nie jedzie", ale oleju silnikowego ma być tyle ile zaleca producent czyli między min a max. Nie mniej i nie więcej. Zbyt wysokim stanem oleju można załatwić pierścienie zwłaszcza w wysokoobrotowych silnikach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-10-12 07:19:50 
Moderator globalny

Dołączył(a): 2012-04-20 21:21:46
Posty: 556
Lokalizacja: WWE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Galaxy S10 :P
Obecne moto: Kocio
Albo zwiększone ciśnienie gdzieś go wypchnie jakąś uszczelką abo simeringiem :) ale to gdy się dużo za dużo wleje. Najlepiej jest trzymać się w zaleceniach producenta i kontrolować poziom. W kocie też w upałach przy dynamicznym przyspieszeniu z plecakiem potrafi się zapalić bo się rozgrzany olej przeleje ale nie przy jednostajnej jeździe 200 km/h. Więc albo kolega ma walnięty czujnik albo źle interpretuje odczyt poziomu oleju w okienku bo np. moto nie stoi równo na kołach na równym terenie. Niestety w tym silniku lekko przechylisz w lewo i masz niedobór a lekko w prawo i nadmiar w okienku.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-10-13 16:32:17 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
Konstruktorzy nie są debilami i zostawiają dosyć duży margines "przelania" oleju. A w przypadku FZS-a, żeby ta lampka nie wkur... oka, te 100ml ponad stan silnikowi nie zaszkodzi ;).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-10-13 19:32:56 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2019-11-22 23:17:30
Posty: 210
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 99
Siojek napisał(a):
... ale nie przy jednostajnej jeździe 200 km/h.


To nie była spokojna jazda. Dałem się znajomym wyprzedzić (jeden ma prawko od 2 tygodni) i chciałem "odreagować" jazdę 90-100km/h. Zwolniłem sobie jeszcze troszeczkę i potem "rura" po całości, jak doszedł do 200 to się lampka zapaliła.

Dolałem na full i będę obserwował.

FZS600 '99


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org