Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2021-12-07 19:53:00 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2020-02-26 20:31:04
Posty: 88
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: brak
Cześć , oddałem motocykl do mechanika na mały przegląd i serwis. Dzisiaj mi dzwoni że jest problem z pompą abs. A mianowicie , odpowietrzył kilka razy itp. Mówi że jak depnie na tylni hamulec i puści to dopiero po około sekundzie koło zaczyna znowu się kręcić. Ponoć jak zmieniał płyn to stary był gęsty nie przystosowany do abs. Wygląda to tak jak by był problem z przepływem płynu. Troszkę mało to profesjonalnie wytłumaczyłem ale tak to zrozumiałem. Chciałem was zapytać czy macie jakieś sugestie co do tego ?? Nie chcę nigdzie wysyłać pompy na regeneracje , bo może to jakaś pierdoła. A wkurza mnie to że przed oddaniem do serwisu nie stwierdziłem aby abs pracował nieprawidłowo lub hamulec trzymał.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-12-07 19:53:00 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2021-12-07 22:36:45 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Do tego systemu polecam płyn ate sl.6, jest on dedykowany do systemów z abs i esp, ma właściwości smarujące i konserwujące. Na początek zrób porządny przegląd całego układu hamulcowego z obfitym przepłukaniem układu świeżym płynem i solidną konserwacją zacisków i pomp. Zastane zawory w pompie ABS to częsty problem w fz6, poszukaj na forum, temat bogato opisany z przykładami i rozwiązaniami.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-12-07 23:15:28 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2020-02-26 20:31:04
Posty: 88
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: brak
Mechanik powiedział że się nie podejmie rozbierania pompy. Więc co innego zostaje. Zaciski ściągną i czyścił. Płyn nalany ate do układu z abs.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-12-08 13:22:24 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Żeby wykluczyć miejsce problemu spróbowałbym zahamować do zablokowania tylnego koła bez abs, np z wyciagnietym bezpiecznikiem. Wtedy będziesz wiedział czy to układ ABS powoduje przytrzymanie koła. Zawory w ukladach obu kół warto zmusić do pracy w sezonie nie rzadziej niż raz na miesiąc żeby się nie zastały. Warto też zrobić to przed i zaraz po przerwie zimowej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-12-08 14:03:00 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2020-02-26 20:31:04
Posty: 88
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: brak
Ok dzięki. Sprawdzimy z tym bezpiecznikiem


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-12-08 22:25:54 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2013-01-13 20:48:01
Posty: 299
Lokalizacja: Polkowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 Fazer S2 ABS
Na początek, to bym sprawdził, czy zachowanie tylnego hamulca jest takie samo przy wyłączonym i włączonym zapłonie. Osobiście nie chce mi się wierzyć, że pompa ABS powoduje tego typu problem. Jeśli chodzi o zawory, to one zawsze zapiekają się w pozycji nieaktywnej, czyli nie mają wpływu na samą skuteczność i sposób hamowania, tylko nie zmieniają swojej pozycji w momencie, gdy sterownik podaje zasilanie na ich cewkę powietrzną, tzw. solenoid, czyli układ działa jakby ABSu nie było. W ramach ciekawostki polecam film o zasadzie działania pompy ABS.
https://www.youtube.com/watch?v=2uwK6dAKlVg
Kiedyś miałem u siebie hamulec tylny z podtrzymaniem, to jest po wciśnięciu hamulca koło hamowało, nawet jeśli go puściłem, było to spowodowane faktem, że przy wymianie pompy ABS na nową pomyliłem podłączenie do portów pompy przewodu hamulcowego wejściowego z wyjściowym.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-12-09 09:16:46 
Niemowlak

Dołączył(a): 2021-11-01 07:59:04
Posty: 21
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 2008
U mnie po naprawie została kulka pod przewodem wyjściowym na koło w pompie - zapomniałem wyciągnąć jak wydmuchiwałem zawory. Naciśniecie klamki powodowało trzymanie koła do poluzowania odpowietrznika. Dowiedziałem się o tym próbując wyjechać z garażu gdy cały motor był złożony. :whistle: :whistle: :whistle: :sniper:
ABS działa perfecto.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-12-09 09:24:41 
Niemowlak

Dołączył(a): 2021-11-01 07:59:04
Posty: 21
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 2008
Druga rzecz przerażająca to duupa nie mechanik. Nic mnie nie irytuje bardziej jak konieczność pomagania "fachowcowi". Ja jestem mechanicznym domowym samoukiem amatorem i mogę się mylić, ale jak ktoś bierze pieniądze i zmusza klienta do szukania rozwiązań w necie to nie jest śmieszne, to jest tragiczne.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-12-09 12:20:08 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2020-02-26 20:31:04
Posty: 88
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: brak
Byłem widziałem. A więc sytuacja wygląda tak. Motocykl zgaszony , nie był uruchamiany po zmianie płynu (chyba). Jedna ręka na nożnym hamulcu , druga chcę kręcić kołem. Po puszczeniu hamulca koło zaczyna się kręcić , ale nie od razu . Trzyma jeszcze małą chwilkę. Na pewno zrobię test 1 i 2.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-12-09 13:58:47 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2013-01-13 20:48:01
Posty: 299
Lokalizacja: Polkowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 Fazer S2 ABS
Problemem mogą być gumowe przewody hamulcowe, po wielu latach puchnie w nich stalowy oplot powodując zaciskanie i zmniejszenie przekroju rdzenia, którym dociera do zacisku płyn.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-12-09 14:20:12 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Albo dzieje się tak przez prowadnice zacisku, brudne zastane ze starym smarem prowadnice będą utrudniały odejście klocka (po stronie bez tłoczka) od tarczy. Myślę, że na motocyklu stojącym na centralce kręcąc kołem ręką, uczucie stopniowego odpuszczania w pewnym stopniu jest normalne. Polecam solidną konserwację prowadnic, zacisk powinien swobodnie przesuwac się na boki na prowadnicach, jedynie z uczuciem ciągnięcia się po świezym smarze. Pin blokady klocków jak jest zużyty to rownież może utrudniać swobodne poruszanie się klocków. Mechanik robił czyszczenie i smarowanie prowadnic zacisku?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-12-09 16:09:38 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2020-02-26 20:31:04
Posty: 88
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: brak
Kurcze tego nie wiem. Jutro tam podjadę i się zapytam. Ogólnie to twierdzi że ciężko chodzi tylni hamulec , lepiej po zmianie płynu ale nadal za ciężko. Nie chciałbym żeby powodem była pompa abs.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-12-09 17:01:20 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 481
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Nie sądzę, żeby to był problem pompy ABS. Na razie sobie to odpuść.
Procedura sprawdzenia zacisku to:
- sprawdzenie prowadnic. Zacisk musi swobodnie przesuwać się po prowadnicach. Jeśli jest problem to oczyścić i przesmarować
- problem może być z tłoczkiem. Zdemontować klocki i spróbować palcami wcisnąć tłoczek. Jeśli się nie da to posłużyć się narzędziem. Jeśli będzie mocny opór to albo tłoczek stoi albo płyn nie cofa się do zbiorniczka, np zagięty lub zgnieciony przewód hamulcowy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-12-09 20:00:56 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2020-02-26 20:31:04
Posty: 88
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: brak
Dzięki panowie. Jutro to przedstawię mechaniczkowi. Pewnie będzie się upierał na abs ,bo jak to klient może podsuwać pomysły.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-12-11 11:44:31 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2020-02-26 20:31:04
Posty: 88
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: brak
Mechanik idzie w zaparte że to wina pompy. Jak odpowietrzał z pominięciem pompy to szło elegancko. A przez pompe ciężko. Tak go zrozumiałem. Wkurwiłem się troszeczkę.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org