Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2022-02-03 16:36:25 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2018-01-02 13:54:29
Posty: 174
Lokalizacja: Jelenia Góra
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6 s2
Cześć wszystkim. Dawno mnie tu nie było, lub inaczej - byłem, ale nieaktywny.
Jako że w tym roku zamierzam troszkę więcej pojeździć po Polsce i Europie przymierzam się do wymiany nieszczęsnej lampy angielskiej na europejską w moim fazerze.
Co prawda przeglądy techniczne przechodzi bezproblemowo z roku na rok, policjanci w kraju również nigdy nie mieli pretensji, jednakże celując w przejażdżki za granicę, nie chciałbym aby jakiś miły policjant miał problem o angielską lampę.
W tej sprawie mam kilka pytań. Pierwsze o to czy wymieniając lampę angielską na europejską, wszystko pasuje plug and play czy będę musiał przerabiać elektrykę? Chodzi mi o długość przewodów.
Drugie pytanko a raczej prośba o opinie w sprawie wyboru.
Czy lepiej jest celować w używkę oem wersji europejskiej lampy czy może nowy zamiennik?
Na popularnym serwisie aukcyjnym znalazłem oryginał, w stanie wręcz idealnym z tym że kwota 1250pln troszeczkę przeraża patrząc na koszt nowej lampy oem gdzie cena oscyluje w okolicy 1500pln~.
Nowy zamiennik lampy oem, bez oznaczeń homologacji na kloszu to koszt 1000pln. No i tu jest klops, czy nie wynikły by z tego problemy jako że lampa nie ma homologacji?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-02-03 16:36:25 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2022-02-03 16:39:02 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2019-11-22 23:17:30
Posty: 210
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 99
Jak chcesz montować bez homologacji to zostaw anglika, obstawiam że takie same kłopoty.

FZS600 '99


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-02-03 16:43:26 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2018-01-02 13:54:29
Posty: 174
Lokalizacja: Jelenia Góra
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6 s2
Pikulahay napisał(a):
Jak chcesz montować bez homologacji to zostaw anglika, obstawiam że takie same kłopoty.

FZS600 '99

I właśnie na takiej opinii mi zależało. Czyli zamiennik odpada pozostaje kwestia sensowności zakupu używanej - lecz w idealnym stanie lampy za 1250pln, lub wybór lampy nowej oem za 1500~.

A może znacie jakieś inne strony prócz alledrogo i olx gdzie mógłbym poszukać używki. bo te które są na w/w portalach to albo a) ładny stan i potwornie drogie, ceną zbliżone do ASO
lub b) ciut tańsze ale w stanie dosyć kiepskim, połamane uchwyty, zarysowania etc.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-02-03 16:47:40 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 485
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Możesz szukać za granicą ale tanio raczej nie będzie. Może warto przerobić te co masz na eu ? Kolega z forum teraz przerabiał ten temat.
http://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=42&t=24372&start=30


Ostatnio edytowano 2022-02-03 16:48:59 przez Janusz81, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-02-03 16:48:28 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2019-11-22 23:17:30
Posty: 210
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 99
1250 czy 1500, ja bym brał oem.

Kupisz byle g... i za samą regenerację zapłacisz 400zł.

FZS600 '99


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-02-03 17:08:50 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2018-01-02 13:54:29
Posty: 174
Lokalizacja: Jelenia Góra
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6 s2
Janusz81 napisał(a):
Może warto przerobić te co masz na eu ? Kolega z forum teraz przerabiał ten temat.
viewtopic.php?f=42&t=24372&start=30

Zastanawiałem się nad przeróbką - przełożeniem odbłyśników z wersji EU. Z tym że jest jeden zasadniczy problem - oznaczenia na kloszu dalej zostają :(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-02-03 17:15:09 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 485
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Czytaj http://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=76&t=13033


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-02-03 17:15:53 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2019-11-22 23:17:30
Posty: 210
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 99
Pierwsza podstawowa sprawa, chcesz zmieniać dla zmiany czy chcesz mieć spokojną głowę że wszystko jest legal?

Jak to drugie to weź oem i przestań się zastanawiać.

FZS600 '99


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-02-03 18:53:21 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2018-01-02 13:54:29
Posty: 174
Lokalizacja: Jelenia Góra
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6 s2
Pikulahay napisał(a):
Pierwsza podstawowa sprawa, chcesz zmieniać dla zmiany czy chcesz mieć spokojną głowę że wszystko jest legal?

Jak to drugie to weź oem i przestań się zastanawiać.

FZS600 '99


Przekonałeś mnie. Lampa zakupiona, tylko czekać na dostawę i podmienić.
[ img ]

Janusz81 napisał(a):
Może warto przerobić te co masz na eu ? Kolega z forum teraz przerabiał ten temat.
viewtopic.php?f=42&t=24372&start=30

Dzięki Janusz za podpowiedź, tutaj natomiast dowiedziałem się że są takie sprytne przedłużki jakich użył piorkow, więc odejdzie cięcie kabli. Od razu zamówię i problem z głowy. W przerabianie jednak nie będę się bawił, bo oznaczenia zostaną, niby można się pobawić i spolerować ale odpuszczę temat.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-02-03 21:16:52 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2318
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
A ta "nowa" lampa na części jest bez klosza? Jeśli jest z kloszem i nadaje się do przekładki razem z odblysnikami to będziesz miał oznaczenia prawidłowe... Chyba że w tej lampie oznaczenia nie są na kloszu tylko na obudowie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-02-03 23:05:38 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2018-01-02 13:54:29
Posty: 174
Lokalizacja: Jelenia Góra
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6 s2
sfazowany napisał(a):
A ta "nowa" lampa na części jest bez klosza?

nie bardzo zrozumiałem. Jaka lampa na części?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-02-03 23:33:21 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2318
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Myślałem że ta kupiona lampa to uszkodzona na części do naprawy. Czyli kupiłeś nówkę OEM?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-02-03 23:44:46 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2018-01-02 13:54:29
Posty: 174
Lokalizacja: Jelenia Góra
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6 s2
Kupiłem używaną lampę oem. Z tego co pisał sprzedawca jest z rozbiórki moto które miało uszkodzony silnik i stał 3-4lata nim poszedł pod rozbiórkę na części. Generalnie po zdjęciach wygląda jak nówka.
Inne części które sprzedaje jak czasza, plastiki, chłodnica itp są w podobnym stanie co lampa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-02-04 00:45:08 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2318
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Elegancko. Oby dawca nie kradziony.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-02-04 12:44:33 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3823
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
Oskarkor napisał(a):
Co prawda przeglądy techniczne przechodzi bezproblemowo z roku na rok, policjanci w kraju również nigdy nie mieli pretensji, jednakże celując w przejażdżki za granicę, nie chciałbym aby jakiś miły policjant miał problem o angielską lampę.

co prawda pomysł zrobiania lampy poprawnie, zeby nie oślepiała jest na plus i ewidentnie SUPER to nie bardzo rozumiem czego się obawiasz za granicą. Wiem, świeci nie tak, oślepia kierowców, nie doswietla pobocza itp, ale skupię się teraz nie na tych "użytkowych" aspektach, a na prawnych. No więc CZEGO właściwie się obawiasz z lampą? Przegląd to tak naprawdę (o ile się nie mylę) jedyne miejsce gdzie możesz mieć problemy. Bo co, sądzisz że za granicą na drodze ktoś cię nie pusci dalej bo świecisz nie w tę stronę? To powiedz mi w jaki sposób anglicy jeżdżą swoimi samochodami po europie, jak angielskie cieżarówki wożą toewary itp. Angielska lampa MA homologacje europejską, jest dopuszczona do ruchu po europejskich drogach. Stąd szybciej obawiałbym się problemów z polskimi policjantami (bo pojazd nie spełnia wymogów technicznych) niż z zagranicznymi. opisuje to dyrektywa 2009/40/WE Parlamentu Europejskiego (tutaj treść). A tam masz taki zapis (Rozdział III, Art 10 par 3)
Cytuj:
Do celów swobodnego obrotu każde państwa członkowskie uznaje poświadczenie wydane przez stację kontroli pojazdów lub właściwy organ innego państwa członkowskie zgodnie z ust. 1.
A to oznacza że zagraniczny policmajster w teorii musi zaakceptować poświadczenie wydane przez stację kontroli pojazdów. Myślę że zakwestionowanie przepisów rejestracyjnych innego kraju jest na tyle problematyczne dla policjanta z za granicy, że raczej w kwestii lapmy upomniał by cię a nie zablokował dalszą jazdę. Wydech lub kierunkowskazy bez homologacji - to jest coś za co mogą cię spokojnie zatrzymać (no bo brak homologacji) ale angielska lampa z homologacją jest dość śliskim tematem.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org