Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2022-09-09 23:59:09 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2022-09-09 23:48:23
Posty: 6
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: FZ6NS1
Witam,
Kupiłem niedawno FZ6, zauważyłem już w trakcie użytkowania że w trakcie jazdy na biegu 4-5 nie przyspiesza tak jak powinien
Wszedłem w diagnostykę, diag 1, i przepustnica otwiera się w zakresie 16-62, gdzie wg. dostępnych informacji powinna być w zakresie do 98-100
Zauważyłem element blokujący dalsze otwarcie przepustnicy, wklejam zdjęcie, część która blokuje zaznaczona jest na czerwowo.
Moje pytanie brzmi, czy to oryginalna część motocykla, czy trzeba to zmienić czy można w jakiś sposób przeprogramować yamahę by przzepustnica pracowała w pełnym zakresie?


Załączniki:
element.jpg [1.7 MiB]
Pobrane 165 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-09-09 23:59:09 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2022-09-10 07:58:45 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 481
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Nie wiem jak się blokuje moc w FZ6 np na prawko A2 ale to może być jeden ze sposobów. Jak nie zapomnę to dziś luknę jak to wygląda u mnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-09-10 08:04:13 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2022-03-30 19:34:17
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer S2
Kolego jak sam napisałeś w tytule masz Yamahę FZ6 S1 z 2008 roku, te wersje miały seryjnie moc ograniczoną do 78km.
Sprawdź jak wygląda to u Ciebie, ale prawdopodobnie wystarczy odgiąć jeden z dwóch ograniczników jak na filmie poniżej.
https://youtu.be/EQZV796-nVg
Filmik który nagrałem przed chwilą w garażu, Wersja 98km ma tylko jeden ogranicznik:
https://youtu.be/ZP3U0FcL9Qc


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-09-10 08:35:45 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2022-09-09 23:48:23
Posty: 6
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: FZ6NS1
Dziękuję za odpowiedzi ;)
Czyli prawdziwy ogranicznik jest na kole od linki przepustnicy teraz tez juz widzę;)
, czy to możliwe żeby yamaha tak przyoszczędziła i wersję 78km wypuściła na zasadzie damy jedną blaszkę będzie wolniej jechać? Czy to może dalsze ograniczenie mocy z 78 do np 50km?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-09-10 08:52:01 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-05-23 07:52:53
Posty: 500
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer S2
Nie, moduły zapłonowe są inne.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-09-10 14:06:53 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2022-09-09 23:48:23
Posty: 6
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: FZ6NS1
avalar napisał(a):
Nie, moduły zapłonowe są inne.

W takim razie nie rozumiem po co jest ta blokada i co się stanie po jej zdjęciu bo przyznam że trochę irytująca jest myśl o jej istnieniu :p


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-09-10 14:52:40 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-05-23 07:52:53
Posty: 500
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer S2
Były dodatkowe ograniczenia w zależności od kraju mogłeś mieć jak koledzy wyżej pisali S1 dławione jeszcze mocnej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-09-12 20:45:42 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2022-09-09 23:48:23
Posty: 6
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: FZ6NS1
avalar napisał(a):
Były dodatkowe ograniczenia w zależności od kraju mogłeś mieć jak koledzy wyżej pisali S1 dławione jeszcze mocnej.


Motocykl jest z niemiec. Czyli mam rozumieć, że mając te 78KM jest założona blokada i przepustnica otwiera się do tych 62 procent czyli jakieś 50KM tak?
Chodzi mi o to czy po "zdjęciu" tej blokady motocykl będzie działać prawidłowo, czy np przepustnica będzie wtedy otwierana na 100% ale i tak nie będzie podawał wystarczającej ilości paliwa czyli będzie jechać na zbyt ubogiej mieszance i np można przegrzać silnik/upalić zawory??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-09-13 13:18:59 
Niemowlak

Dołączył(a): 2022-09-05 14:54:33
Posty: 28
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: CBF600-VFR800
Prawdopodobnie moduł zapłonowy odpowiada za ograniczenie obrotów silnika. Po odblokowaniu przepustnicy będziesz miał większą moc ale silnik będzie ograniczony obrotami.
Ale to akurat łatwo sprawdzić :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-09-13 18:49:58 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2022-03-30 19:34:17
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer S2
Ansghar1233 napisał(a):
avalar napisał(a):
Były dodatkowe ograniczenia w zależności od kraju mogłeś mieć jak koledzy wyżej pisali S1 dławione jeszcze mocnej.


Motocykl jest z niemiec. Czyli mam rozumieć, że mając te 78KM jest założona blokada i przepustnica otwiera się do tych 62 procent czyli jakieś 50KM tak?
Chodzi mi o to czy po "zdjęciu" tej blokady motocykl będzie działać prawidłowo, czy np przepustnica będzie wtedy otwierana na 100% ale i tak nie będzie podawał wystarczającej ilości paliwa czyli będzie jechać na zbyt ubogiej mieszance i np można przegrzać silnik/upalić zawory??


Wersja S1 z tego rocznika ma 78km właśnie dzięki tej blaszce, tyle w temacie.
65% otwarcia przepustnicy skutkuje mocą 78km.
100% otwarcia przepustnicy 98km.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-09-13 21:44:56 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-05-23 07:52:53
Posty: 500
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer S2
No nie kolego są 4 nr modułów, różne kiedy S2 i S1, nie pasujące zamiennie Od roku 2007, info z oficjalnej serwisówki.

FUA0015/MITSUBISHI (FZ6-SHG(W)/FZ6-NHG(W))

FUA0018/MITSUBISHI (FZ6-NAHG/FZ6-SAHG)

FUA0019/MITSUBISHI (FZ6-SA/FZ6-NA)

FUA0020/MITSUBISHI (FZ6-S/FZ6-N)

N- naked
NA- naked z ABS
NAHG- naked z ABS wersja S2
NHG- naked wersja S2
FZ6-S FAZER- wersja z owiewką
FZ6-SA FAZER- wersja z owiewką i ABS
FZ6-SAHG- wersja S2 z owiewką i ABS
FZ6-SHG FAZER- wersja S2 z owiewką


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-09-14 03:03:47 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Nie znam się, to się wypowiem :) z kastrowaną wersją styczności nie miałem ale z wiedzy ęternetowej wynikało, że po wprowadzeniu S2 w bodaj 2007 nadal produkowano S1 na potrzeby nowych kategorii A2 itp. Również słyszałem o innych ECU oraz blokadach mechanicznych na przepustnicy. Jeśli zastosowane są obie metody, to być może po zdjęciu blokady tylko z przepustnicy silnik dostanie więcej powietrza ale np ECU nie poda więcej paliwa. Może wyjść z tego uboga mieszanka i związane z tym problemy. Szukałem tych info przed zakupem swojej fz6 żeby nie nadziać się na taką wersję. Mignęło mi też gdzieś info że w niektórych ograniczonych ECU można było uziemić któryś pin konektora i w ten sposób odblokować pełną moc. Googlaj kolego, coś na pewno wykopiesz. W dokumentach jaką masz podaną moc? Jeśli zgodną z A2 to po odblokowaniu możesz mieć w skrajnych przypadkach problemy z odszkodowaniem z ubezpieczenia itp.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-09-14 11:21:45 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
sfazowany napisał(a):
Mignęło mi też gdzieś info że w niektórych ograniczonych ECU można było uziemić któryś pin konektora i w ten sposób odblokować pełną moc.

wydaje mi sie że to był sposób na odblokowanie FZ1 z wersji francuskien (mniej niż 100 kuca) do pełnej mocy.

plusem wersji 78 konnej fabrycznie jest to, że to jest przykłąd legalnej FZ6 do zarejestrowania na A2


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-09-14 14:30:21 
Niemowlak

Dołączył(a): 2022-09-05 14:54:33
Posty: 28
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: CBF600-VFR800
Osobiście nie jestem tak pewny, że moduł odpowiada za dawkowanie paliwa. Moduł zapłonowy czyli sam CDI ogranicza maksymalne obroty naszego silnika, co znacznie wpływa na ograniczenie prędkości. Sposób na odblokowanie w tym wypadku, to wymiana modułu CDI na odblokowany z inna mapą zapłonu.
Nie wiem jak reguluje się tutaj kwestię mieszanki; w gaźnikach stosuje się zazwyczaj zwężki na króćcach ssących (lub w skrzynce filtra powietrza) oraz stosuje mniejsze dysze paliwowe i w ten sposób ogranicza się moc silnika (proporcje mieszanki paliwowo-powietrznej są więc zachowane). Do tego dochodzi ograniczenie obrotów na module + blokada rolgazu i po temacie...
Niestety nie potrafię do końca Ci pomóc bo nie wiem jak to jest wykonane w Fazerze w wersji na wtrysku. Jak widać ograniczyli na 100% zakres pracy przepustnicy, zapewne dali tez ograniczenie obrotów; czy coś więcej tego nie potrafię powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-09-14 18:52:13 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
A na luzie przy jakich obrotach jest odcinka?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org