Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2023-02-04 23:28:02 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2023-02-04 23:07:35
Posty: 2
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha fz6n
Witam,
posiadam Yamahe fz6n, ale już musze wymienić na nowe, co polecacie ? myślałem o firmie TRW ale ich też jest wiele rodzajów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-02-04 23:28:02 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2023-02-06 12:29:14 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2305
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: MT-10
Cześć
Mam w ofercie ebc, trw i od pewnego czasu próbujemy sił z Braking`a i zarówno ja do MT-10 jak bierny do triumpha wrzucić bo to klocki premium ;)
Jeśli wystarczy Ci coś słabszego ale sensownego to polecam EBC HH - TRW w wersji SV lubi piszczeć

Jak chcesz zaszaleć i mieć bardzo dobre hamulce - to daj znać na PW ogarniemy ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-02-06 15:06:06 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2033
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW R1200GS 2005 ABS
Myślę, że EBC HH to znakomite klocki, a nie coś słabszego :) w fz6 miałem na tyle EBC żywiczne i HH, żywiczne miały znakomitą modulację i dobrą siłę ale szybko się skonczyły, więc polecam na tył HH. Dobra żywotność i znakomita siła hamowania, nie niszczą jakoś znacząco tarczy, normalne zużycie. Z tarczą NG pracują bardzo dobrze. Na przodzie mimo intensywnego używania nie wymieniałem klocków, ponieważ te z którymi kupiłem motocykl bardzo wolno się zużywały i odsprzedając moto klocków nadal było sporo. Nawet nie wiem co tam siedziało, bo napisy zeszły z klocka. Dlatego myślę, że na przodzie żywiczne mogłyby dać świetną modulację, są łagodne dla tarcz a i tak powinny starczyć na długo. W starym gieesie k25 na tyle też dałem klocki EBC HH i z fabryczną tarczą działają znakomicie. W sumie to jeszcze w żadnym moto nie musiałem wymieniać przednich klocków, niby przód to główny hamulec i dużo go używam, ale wygląda na to że dwie tarcze i duże klocki to spory nadwymiar względem normalnej eksploatacji, przekładający się na wysoką żywotność układu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-02-06 21:25:13 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2305
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: MT-10
sfazowany napisał(a):
Myślę, że EBC HH to znakomite klocki, a nie coś słabszego

To jak pojeździsz na nissanie, brakingu, vesrahu czy mieszankach Epfa z ebc lub crq z TRW - to zmienisz zdanie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-02-07 00:27:22 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2033
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW R1200GS 2005 ABS
A mieszanki to po jednym klocku z różnych zestawów? :) Nie wiem ile bym musiał jeździć żeby wszystkie przetestować teraz w wunglu mam brembo, są bardzo dobre choć nie mam dobrego porównania, bo wszystkie bmw wodniaki którymi jeździłem były na fabrycznych, czyli też brembo. W sumie też nigdy nie doprowadziłem hamulców w motocyklu do limitu, na torze nie jeździłem a na drogach publicznych mimo głupio szybkiej jazdy nigdy nie odczułem pogorszenia parametrów poza zmianą dzwięku pracy klocków na tarczach. Przy mojej cywilnej jedzie chyba nie ma aż takich drastycznych różnic między klockami. Nie poszedłbym też w sportowe klocki które wymagają nagrzania do prawidłowej pracy, wolę "turystyczne" które działają prawidłowo na zimno i mokro. Podobnie jak z oponami ;) przy tych premium vesrah, braking itp nie ma jakichś negatywnych cech jak słaba praca na zimno, piszczenie czy nadmierne zjadanie tarczy?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-02-07 12:10:51 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3547
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
sfazowany napisał(a):
Przy mojej cywilnej jedzie chyba nie ma aż takich drastycznych różnic między klockami.

przyznam się że miałem podobne uczucie aż do przesiadki na tigera. dopuki jeźdizłem po drogach było ok, w pyle zacząłem zauważać że klozki znikają w oczach, a w błocie - że praktycznie nie mam hebli.

natomiast mam zdanie podobne do ciebie - do cywilnego korzystania na drodze spokojnie dają radę sinterowe takie jak EBC HH, są łatwo dostępne, jakościowo całkiem ok, i dają radę. W turystyce szybciej zauwazyłem problem puchnięcha hebli (a więc wymiana na stalowy oplot) niż problemó z klockami...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-02-07 15:04:16 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2305
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: MT-10
sfazowany napisał(a):
premium vesrah, braking itp nie ma jakichś negatywnych cech jak słaba praca na zimno, piszczenie czy nadmierne zjadanie tarczy?

vesrah i półmetaliczne brakingi to podobne odczucia co ebc hh - moim zdaniem lepsza dozowalność klamki. Najfajniej działały mi niebieskie nissiny i mogłyby zatrzymać lokomotywę
Mieszanki bardziej sportowe - ale nadal z homologacją - wymagają temperatury ale też nie tak, że trzeba klocki do czerwoności grzać żeby hamowały. Tak mają tylko pełne spieki i carbony z trw - że na zimno czuć jakby nie dotykały tarczy nawet :lol:

Macie oczywiście rację - że największą różnicę czuć - przy dużym i częstym heblowaniu (tor - nawet amatorsko), a lepiej zadbać o przewody i gumki w zaciskach i świeży płyn niż o premium klocki - efekt na bank będzie odczuwalny in plus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-02-07 16:59:18 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2033
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW R1200GS 2005 ABS
Pełna zgoda. Problem z przodem jest taki, że na tyle wolno się zużywa, że między wymianami klocków rzadko kto tam zagląda aż cylinderki zarosną, prowadnice zacisków się zastaną itp. Warto tam czasem zajrzeć, tak chociaż z raz w sezonie :) na razie tylko w Virago wymieniłem przewód na oplot przy okazji naprawy całego układu i choć przed remontem przód miał jedynie funkcję spowalniacza to byłem miło zaskoczony jak na nowych klockach i przewodzie plus konserwacji zacisku efekt końcowy był zaskakująco dobry, jak na jednotłoczkowy jednotarczowy hamulec połączony z nową oponą to virówka hamuje wręcz świetnie. W fazerze węży nie zmieniałem bo hamulce były bardzo dobre na gumiakach, w betach są fabryczne stalowe oploty. Jak zapoznam się lepiej z Hondą to może tam będzie jakaś zmiana, na tyle co na razie nią jezdziłem to nie miałem zastrzezeń do hamulców. Jeśli będę zmieniał coś w hamulcach to pewnie pójdę w sprawdzone i sensowne cenowo EBC HH i tarcze NG.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-02-15 18:23:31 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2022-02-21 21:31:02
Posty: 8
Lokalizacja: ERA
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 SAHG
Ja mam kupione (jeszcze nie założone, czekam na koniec żywota starych) Vesrah VD-248 i na tył VD-163. Są to klocki pół-metaliczne (semi-sintermetal). Następne jakie chciałbym kiedyś przetestować to Nissiny - też półmetaliczne.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org