Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2024-10-28 13:59:27 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2008-02-24 19:17:18
Posty: 279
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nikon
Obecne moto: XV535-XJ600-FZS600
Przestał działać prędkościomierz.
Podczas jazdy wskazówka pokazuje 0km/h.
Zanim zacznę rozbierać chciałbym wiedzieć jak to działa.
Na razie zauważyłem że linka nie idzie bezpośrednio do licznika, tylko kieruje się pod zbiornik paliwa.
Ktoś coś podpowie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-10-28 13:59:27 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2024-10-28 14:10:17 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1568
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Najczęściej przyczyną jest zmielona zębatka lub zabierak przy kole. Lub sama linka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-10-28 17:50:04 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2008-02-24 19:17:18
Posty: 279
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nikon
Obecne moto: XV535-XJ600-FZS600
Tylko gdzie idzie linka, jeżeli nie prowadzi do licznika? :shock:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-10-28 17:57:15 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1568
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Licznik może być elektroniczny więc potrzebowałby przekładni miechanicznoelektrycznej. Po nitce do klębka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-10-30 18:30:56 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2008-02-24 19:17:18
Posty: 279
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nikon
Obecne moto: XV535-XJ600-FZS600
tuzmen napisał(a):
Licznik może być elektroniczny więc potrzebowałby przekładni miechanicznoelektrycznej. Po nitce do klębka

Rozebrałem, obejrzałem i...
Tą przekładnią jest już ów "ślimak" na osi koła. Tu mechanicznie wygląda wszystko OK.
Nie wychodzi z niego linka, tylko przewód trzyżyłowy. Idzie on do puszki pod zbiornikiem paliwa i łączy się w kostce.
Elektronika to już nie moja dziedzina! :(


Załączniki:
IMG_20241030_122055 max2.jpg [427.71 KiB]
Pobrane 74 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-10-30 23:10:57 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2477
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Może na początek multimetrem sprawdź czy wszystkie żyły tego kabla przewodzą?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-10-31 08:41:41 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2008-02-24 19:17:18
Posty: 279
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nikon
Obecne moto: XV535-XJ600-FZS600
sfazowany napisał(a):
Może na początek multimetrem sprawdź czy wszystkie żyły tego kabla przewodzą?

Nie bardzo jest jak to zrobić.
Kabel wchodzi w obudowę i nic tam nie ma. Przynajmniej nie zauważyłem.


Załączniki:
IMG_20241030_124007 2.jpg [248.71 KiB]
Pobrane 66 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-10-31 08:52:56 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 510
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
toooomelo napisał(a):
Kabel wchodzi w obudowę i nic tam nie ma. Przynajmniej nie zauważyłem.

Prawdopodobnie jest tam halotron który sczytuje impulsy z obrotów koła, a te impulsy nadaje obracający się magnes. Mając miernik myślę, że dałoby się sprawdzić czy wychodzą impulsy na kostce. Nie widziałem schematu elektrycznego i przypuszczam, ze 2 przewody to masa i zasilanie, a 3 to sygnał.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-10-31 09:02:27 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2008-02-24 19:17:18
Posty: 279
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nikon
Obecne moto: XV535-XJ600-FZS600
Janusz81 napisał(a):
Mając miernik myślę, że dałoby się sprawdzić czy wychodzą impulsy na kostce.

Mam miernik. Tylko jak to zrobić?
Kompletnie się na tym nie znam.
Poproszę o poradę łopatologiczną. Jak dla imbecyla! :oops:


Załączniki:
1730358269783.jpg [223.99 KiB]
Pobrane 66 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-10-31 11:25:33 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3974
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
toooomelo napisał(a):
Poproszę o poradę łopatologiczną. Jak dla imbecyla!

wydaje mi się że zasada jest taka:
na + podajesz 12V z akumulatora.
na minus podajesz mase + czarny przewód miernika
na sygnał podpiasz czerwony kabel miernika.

miernik ustawiasz na mierzenie przewodzenia (to co piszczy)

skłądasz całość, i kręcisz powoli kołem. jesli po złożeniu piszczy, chcesz usłyszeć momenty kiedy nie piszczy (halotron się "zamyka"). jesli nie piszczy, chcesz usłyszeć momenty kiedy piśnie (halotron się otwiera). halotron to nic innego jak zwykły wlącznik, tylko zamast wciskać przycisk, magnes go wciska i otwiera albo zamyka obwód.

jeśli na mierniku nie masz tego piszczenia, możesz sprawdzać napięcie. jeśli po założeniu widzisz 12V, czekasz na moment kiedy spada. jeśli widzisz 0 czekasz na moment kiedy coś pokaże.

oznaczenie który z trzez wtyczek jest od czego powinno być na diagramie, ale po kolorach strzelam ze czarny to masa (99% pewności), czerwony to napięcie, a żółty to sygnał.



inna sprawa, ale najgłupsze sprawy sprawdza się najprościej - bezpieczniki wszystkie są ok?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-10-31 13:31:41 
Niemowlak

Dołączył(a): 2021-08-12 16:36:10
Posty: 37
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZS 600 Fazer
Nie trzeba składać koła, wystarczy zakręcić samym plastikiem wewnątrz obudowy czujnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-10-31 13:34:17 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 510
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
misiakw Nie, nie to nie tak do końca. Halotron nie musi być zasilany z 12V tylko np z 5V (często tak jest) i wtedy zasilanie jego idzie ze sterownika. Jeśli podasz na niego 12V a on jest na 5V to go uwalimy. Halotron wystawia napięcie 0V i Vcc na przemian. Na oscyloskopie będzie to widoczne jako prostokąt.
Najlepiej ustalić czy 1 z tych 3 przewodów to masa czyli piszczałką do ramy. Jeśli tak to względem masy mierzymy napięcie po zapłonie na pozostałych dwóch. Można podpiąć woltomierz między masę i drugi przewód i kręcić powoli kołem i patrzeć na wskazania miernika. Jeśli nic się nie zmienia to podłączyć pod trzeci przewód i kręcić. Jeśli na którymś z przewodów podczas kręcenia pokazuje na przemian 0V i jakieś napięcie to wiadomo, że czujnik jest sprawny i trzeba szukać dalej. Będę miał chwilę to popatrzę na schemat jeśli znajdę takowy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-10-31 14:46:07 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3974
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
Janusz81 napisał(a):
Nie, nie to nie tak do końca. Halotron nie musi być zasilany z 12V tylko np z 5V (często tak jest)

fak, nie pomyślałem o tym że w sumie możemy miieć drugie napięcie poza 12V w układzie...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-10-31 15:46:53 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2008-02-24 19:17:18
Posty: 279
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nikon
Obecne moto: XV535-XJ600-FZS600
Na podstawie tutoriali z YouTube zrobiłem prowizoryczną instalację z probówką z żarówki i baterią płaską 4,5 V.
W kostce jest około 4,5V. Pod akumulator tego nie można podłączyć, bo jest za duże napięcie.
Niestety, żarówka nie zaświeciła się podczas obracania kołem. Wygląda to na awarię czujnika.


Załączniki:
IMG_10241031_130935.jpg [336.92 KiB]
Pobrane 57 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-10-31 16:45:41 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 510
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
toooomelo wg mnie na żarówce się nie zaświeci, bo to za duże obciążenie. Z halla wychodzi tylko sygnał napięciowy Zamiast żarówki wystarczy miernik podpiąć jak opisałem wcześniej. Który to rok FZSa


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org