Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

FZS600 spust oleju
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=73&t=24949
Strona 1 z 1

Autor:  rastakapi [ 2025-03-02 15:51:23 ]
Tytuł:  FZS600 spust oleju

Cześć, wiosna za pasem więc przygotowuje się do wymiany oleju w moim FZSie. W związku z tym mam pytanie na które nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi mianowicie jaka podkładka miedziana jest potrzebna do śruby spustu oleju? W internecie znalazłem coś że 14x20x1,5mm. Czy taka będzie ok do oryginalnej śruby? Pozdrawiam

Autor:  marcingda [ 2025-03-02 21:04:18 ]
Tytuł:  Re: FZS600 spust oleju

Pod poniższym linkiem jest katalog części

https://yama-sklep.pl/oryginalne-czesci-zamienne

nie wiem jakie podkładki ma FZS600 ale raczej nie miedziane skoro jest aluminiowa miska (różnica potencjałów metali)
tracer ma podkładki puste w środku

powinna być chyba taka
https://allegro.pl/oferta/oryginalna-po ... 3422774033

proponuję zastosować oryginalną podkładkę i dokręcić ją zalecanym momentem
miska olejowa bywa w niektórych modelach bardzo delikatna i można ją zniszczyć

Autor:  rastakapi [ 2025-03-03 00:30:21 ]
Tytuł:  Re: FZS600 spust oleju

marcingda napisał(a):
Pod poniższym linkiem jest katalog części

https://yama-sklep.pl/oryginalne-czesci-zamienne

nie wiem jakie podkładki ma FZS600 ale raczej nie miedziane skoro jest aluminiowa miska (różnica potencjałów metali)
tracer ma podkładki puste w środku

powinna być chyba taka
https://allegro.pl/oferta/oryginalna-po ... 3422774033

proponuję zastosować oryginalną podkładkę i dokręcić ją zalecanym momentem
miska olejowa bywa w niektórych modelach bardzo delikatna i można ją zniszczyć



Dobra to teraz pytanie trochę z innej beczki bo to moja druga wymiana oleju w tym motocyklu i ogólnie w życiu :? Czy jesli nic nie leci mi spod tej śruby to czy powinienem wogóle wymieniać tą podkładkę? Przy pierwszej wymianie zostawiłem starą i było ok tylko myślałem żeby teraz zrobić to zgodnie ze sztuką bo słyszałem że zawsze powinno się dawać nową :roll:

Autor:  marcingda [ 2025-03-03 00:46:11 ]
Tytuł:  Re: FZS600 spust oleju

rastakapi napisał(a):
zgodnie ze sztuką bo słyszałem że zawsze powinno się dawać nową


zdecydowanie

Autor:  tuzmen [ 2025-03-03 01:26:59 ]
Tytuł:  Re: FZS600 spust oleju

Chyba nigdy w życiu nie wymieniłem tej podkładki, na tyle motocykli co miałem żaden nie lał z korka o ile go przykręciłem, raz nie przykręciłem :)

Autor:  tomo80 [ 2025-03-03 14:25:27 ]
Tytuł:  Re: FZS600 spust oleju

Jak na oko jest gładka i niezagnieciona to nie wymieniał bym. moja pszczoła lata od początku na jednej.

Autor:  sfazowany [ 2025-03-03 16:42:22 ]
Tytuł:  Re: FZS600 spust oleju

Mi również się ekhm ekhm kilka razy zdarzyło zostawić starą podkładkę i nic się nie działo, ale jeśli nie zapomnę to zamawiając płyny i filtry zamawiam również nową podkładkę. Powód jest prosty ale rzadko wspominany. Podkładka jest z miękkiego metalu który zgniatając się doszczelnia korek, ale również pozwala na doszczelnienie korka z mniejszą siłą. Jeśli śruba jest zbyt mocno dokręcona to podkładka spłaszcza się więcej niż powinna, po kilku razach może już przestać się doszczelniać. Zatem u jednego ridera jedna podkładka może z sukcesem przetrwać lata wymian, u drugiego zacząć ciec lub doprowadzić do odkręcenia korka i przytarcia silnika po kilku sekundach jazdy bez oleju lub w najgorszym przypadku spowodować wypadek smarując tylne koło. Najczęściej większość śrub dokrecanych ręką dokręcamy zdecydowanie zbyt mocno, często pierwsze użycie klucza dynamometrycznego daje wrażenie niepoprawnie ustawionego lub zepsutego klucza, ponieważ kliknięcie jest dużo wcześniej niż byśmy się spodziewali. Najczęściej siła potrzebna do dokręcenia śruby jest proporcjonalna do jej wielkości i przeznaczenia, ale korek spustu oleju ma dużą śrubę wylącznie po to żeby ułatwić zlanie gęstego płynu, śruba ta nie przenosi praktycznie żadnych sił. W tym przypadku cała siła wskazana przez producenta jest potrzebna tylko do prawidłowego zgniecenia podkładki. Niestety duża śruba często jest odruchowo dokręcana z ręki dużą siłą i delikatny płytki gwint w aluminiowej misce olejowej łatwo się zrywa. Świeża podkładka wygładza moment dojścia kluczem do właściwej siły dokręcenia i właśnie ze względu na gwint w misce staram się używać świeżych podkładek i klucza dynamometrycznego.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/