Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2023-04-02 21:29:05 
Niemowlak

Dołączył(a): 2022-10-09 13:31:27
Posty: 20
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: KiloFazer
Panowie, zdarzylo mi sie ze dwa razy zrzucic bieg w dol bez sprzegla, powoduje to jakies negatywne skutki w skrzyni?
Druga sprawa, po przejechaniu 300 mil w jeden dzien odkrecilem korek od wlewu oleju i zobaczylem kilka srebrnych opilkow na nim. Mam zaczac sie martwic? Olej i filter wymieniony przed sezonem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Re: Witam wszystkich
PostNapisane: 2023-04-02 21:29:05 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2023-04-02 23:17:02 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2264
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Czołem, jeśli robisz redukcję bez sprzęgła z odpowiednią ilością przygazówki, to skrzynia nawet nie zauważy, że zrobiłeś to bez sprzęgła. Zdecydowanie łatwiej jest zmieniać biegi bez sprzęgła w górę, w dół wymaga to precyzji i finezji z gazem. Nie poleciłbym zabaw w zmiany bez sprzęgła jeśli nie masz opanowanej do perfekcji zmiany w górę i w dół ze sprzęgłem (idealnie zgrane obroty, zero stuków i szarpnięć). Jeśli "zmusisz" skrzynię do zmiany biegu czy to w górę czy w dół, to możesz ją tym uszkodzić, a ponieważ wszystko pływa w oleju silnikowym to opiłki ze skrzyni znajdą się w oleju silnikowym. W najgorszym wypadku jeśli nie wyłapie ich filtr, mogą one uszkodzić elementy silnika.

Opisz bardziej szczegółowo co się stało, jakie moto, historia egzemplarza, Twój styl jazdy itp itd. Opiłki pod korkiem to nic dobrego, ale z opisu który napisałeś nie wiele wynika, mogły tam być już od dawna.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-04-02 23:50:26 
Niemowlak

Dołączył(a): 2022-10-09 13:31:27
Posty: 20
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: KiloFazer
sfazowany napisał(a):
Czołem,

Opisz bardziej szczegółowo co się stało, jakie moto, historia egzemplarza, Twój styl jazdy itp itd. Opiłki pod korkiem to nic dobrego, ale z opisu który napisałeś nie wiele wynika, mogły tam być już od dawna.


A wiec zblizalem sie do winkla i szybka redukcja w dol i jeden bieg mi wskoczyl bez sprzegla bardzo lekko bez oporu/ zgrzytow czy czegokolwiek. Zdarzylo sie tak z 2 razy w sumie. Opilki pod korkiem byly srebrne i podluzne i bylo ich kilka. Robilem serwis niedawno i niestety nie mialem sruby spustowej z magnesem(zaloze przy nastepnym serwisie) moga byc to opilki z kosza sprzegloweg? Bo po wymianie oleju jakby glosniej chodzil, kiedy wciskam sprzeglo cichnie a kiedy puszczam zaczyna go troche slychac.
Historia egzemplarza jest taka ze przez 21 lat zrobil 9,800 mil. Moj styl jazdy raczej normalny nie krece moto do odcinki i daje mu sie zagrzac zanim zaczne jezdzic troche szybciej. Olej wymienialem miesiac temu ale nie robilem plukanki, myslicie ze powinienem wymienic olej i filtr na nowy?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-04-04 12:17:18 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3779
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
generalnie jeśłi zbicie wyszło bez zgrzytów, to ze skrzynią nic nei zrobiłeś. z biegiem czasu zrezygnujesz z używania sprzęgła - ja w trasie jak jad na spokojnie prawie w ogóle nie używam, mniej szarpie.

co do opiłków - jeśli tyle stał nieużywany, zakłądam ze niedawno go kupiłeś. i dobrze że wymieniłeś olej - to podstawam. po zmianie oleju ma prawo pracować inaczej - w większości moto (w tym w litrowej fazie) tarcze sprzęgłowe pływają w oleju z silnika więc jeśłi zmieniłeś stary, zrypany olej na nowy - ma prawo byc inaczej. nawet jeśli zmienisz na olej innego producenta możesz odczuć inną pracę sprzęgła.

czy to mogą być opiłki z kosza? mogą. ale równie dobrze moga byc z czegokolwiek innego... a nawet mogłeś świeżym olejem wypłukać je z jakiegoś zakamarka silnika. więcej diagnozy da ci albo kryształowa kula, albo rozłożenie silnika. to co mozesz zrobić, to polatać jeszcze troszkę (kilkaset mil), na razie delikatniej, nasłuchując i obserwując. jeśli ilośc opiłków się nie zmieni - to myślę że jest ok. jeśli się zmieni - stanowczo pora skorzystać z mechanika. A po przejechaniu tych kilkuset mil ja bym zmienił olej na nowy (filtr moze zostać stary) i przy okazji zmienił korek na taki z magnesem - no bo jak już coś pływa i to widzisz, to bedzie siedziało ci to z tyłu głowy. wymiana samego oleju to nie jest duży koszt, a będziesz miał spokój. ale najpierw zbadaj czy opiłków nie robi się więcej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-04-04 13:16:13 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2264
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Czy jesteś w stanie określić czy poprzedni właściciele nie uczyli się na tym motocyklu sztuczek typu gumowanie i zmiany biegów na chama np właśnie podczas jazdy na tylnym kole? To jest jedyne co mi przychodzi do głowy jako źródło opiłków powstałych w czasie eksploatacji. Chyba że były robione jakieś ultra niechlujne serwisy z pozostawionymi opiłkami z obróbki metalu, np w głowicy (przykładowo gwintowanie zerwanego gniazda jakiejś śruby w silniku), które później rozeszły się po całym słupku w oleju i w chłodziwie. Wcześniej miałeś opiłki w płynie chłodnicy... Jak to mowią starzy indianie, "something is no-yes..."


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-04-04 13:59:56 
Niemowlak

Dołączył(a): 2022-10-09 13:31:27
Posty: 20
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: KiloFazer
misiakw napisał(a):
generalnie jeśłi zbicie wyszło bez zgrzytów, to ze skrzynią nic nei zrobiłeś. z biegiem czasu zrezygnujesz z używania sprzęgła - ja w trasie jak jad na spokojnie prawie w ogóle nie używam, mniej szarpie.

co do opiłków - jeśli tyle stał nieużywany, zakłądam ze niedawno go kupiłeś. i dobrze że wymieniłeś olej - to podstawam. po zmianie oleju ma prawo pracować inaczej - w większości moto (w tym w litrowej fazie) tarcze sprzęgłowe pływają w oleju z silnika więc jeśłi zmieniłeś stary, zrypany olej na nowy - ma prawo byc inaczej. nawet jeśli zmienisz na olej innego producenta możesz odczuć inną pracę sprzęgła.

czy to mogą być opiłki z kosza? mogą. ale równie dobrze moga byc z czegokolwiek innego... a nawet mogłeś świeżym olejem wypłukać je z jakiegoś zakamarka silnika. więcej diagnozy da ci albo kryształowa kula, albo rozłożenie silnika. to co mozesz zrobić, to polatać jeszcze troszkę (kilkaset mil), na razie delikatniej, nasłuchując i obserwując. jeśli ilośc opiłków się nie zmieni - to myślę że jest ok. jeśli się zmieni - stanowczo pora skorzystać z mechanika. A po przejechaniu tych kilkuset mil ja bym zmienił olej na nowy (filtr moze zostać stary) i przy okazji zmienił korek na taki z magnesem - no bo jak już coś pływa i to widzisz, to bedzie siedziało ci to z tyłu głowy. wymiana samego oleju to nie jest duży koszt, a będziesz miał spokój. ale najpierw zbadaj czy opiłków nie robi się więcej.



Dzieki za odp troche mnie uspokoiles z ta skrzynia bo mialem w zyciu kilka motocykli, troche mil juz przejechalem ale mialem 2 letnia przerwe po ostatnim dzwonie i pierwszy raz zdarzyla mi sie redukacja bez sprzegla. Wymienie jeszcze raz olej i zaloze nowy film a w stary zagladne zobacze co w nim siedzi. Moto chodzi jak zegarek, nigdy wczesniej nie spotkalem sie z opilkami pod kurkiem od wlewu oleju, dziwne


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-04-04 14:02:56 
Niemowlak

Dołączył(a): 2022-10-09 13:31:27
Posty: 20
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: KiloFazer
sfazowany napisał(a):
Czy jesteś w stanie określić czy poprzedni właściciele nie uczyli się na tym motocyklu sztuczek typu gumowanie i zmiany biegów na chama np właśnie podczas jazdy na tylnym kole? To jest jedyne co mi przychodzi do głowy jako źródło opiłków powstałych w czasie eksploatacji. Chyba że były robione jakieś ultra niechlujne serwisy z pozostawionymi opiłkami z obróbki metalu, np w głowicy (przykładowo gwintowanie zerwanego gniazda jakiejś śruby w silniku), które później rozeszły się po całym słupku w oleju i w chłodziwie. Wcześniej miałeś opiłki w płynie chłodnicy... Jak to mowią starzy indianie, "something is no-yes..."


Nie mam pojecia co mogli wyczyniac na tym motocyklu poprzedni wlasciciele a bylo ich 3,
Kupilem moto od starszego Pana ktory mowil ze kupil od sasiada wiec nie wiem.. wydaje mi sie ze przez te 21 lat olej byl rzadko wymieniany bo po przegladach wychodzi na to ze moto robilo ze 100 mil rocznie, nie sadze zeby olej byl wymieniany mimo wszystko co roku. Ja po kupnie zrobilem mega przeglad, filtr paliwa byl z 2002 roku z tego co moto wiec jesli szkoda bylo komu £6 na filtr paliwa to nie wierze ze wymienial
Olej co roku mimo wszystko.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-05-17 21:05:38 
Niemowlak

Dołączył(a): 2022-10-09 13:31:27
Posty: 20
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: KiloFazer
Witam, orientuje sie ktos jaki jest rozmiar(dlugosc) przewodow hamulcowych przod i tyl?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org