Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

no i nadszedł koniec FZ1...
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=74&t=19106
Strona 2 z 3

Autor:  peterr86 [ 2015-11-26 22:01:05 ]
Tytuł:  Re: no i nadszedł koniec FZ1...

Gdzieś wyczytałem na zagramanicznych forach, że Yamaha rezygnuje z serii FZ. W to miejsce otrzymujemy serię MT.

Ze stajni Yamahy na chwilę obecna najbardziej uniwersalny będzie MT-09 Tracer, tylko ciekawe jak jeździ się 3 cylindrowcem? :confused2:

Autor:  Dawid125 [ 2015-11-26 23:48:44 ]
Tytuł:  Re: no i nadszedł koniec FZ1...

peterr86 napisał(a):
Gdzieś wyczytałem na zagramanicznych forach, że Yamaha rezygnuje z serii FZ. W to miejsce otrzymujemy serię MT.

Ze stajni Yamahy na chwilę obecna najbardziej uniwersalny będzie MT-09 Tracer, tylko ciekawe jak jeździ się 3 cylindrowcem? :confused2:


Też jestem ciekaw i wiosną wybieram się na jazdę próbną. Tracer bardzo wpadł mi w oko. Zastanawia mnie czy różnica mocy będzie odczuwalna.

Autor:  wafel [ 2015-11-27 09:47:30 ]
Tytuł:  Re: no i nadszedł koniec FZ1...

Kiedyś słyszałem, że MT-09 ma też oznaczenie FZ-09 chyba w Ameryce.
Co do samych silników w MT-09 słyszałem bardzo dużo pozytywnych opinii. Podobno jest bardzo elastyczny. Fakt, że z moim Fz1 nie ma szans, ale prawda jest taka, że ja nie potrzebuje tych 150 koni i z nich nie korzystam. Oglądałem w salonie MT-09 Tracer i mówiłem żonie, że to będzie następna nasza zabawka:)

Autor:  danieleq86 [ 2015-11-27 14:53:14 ]
Tytuł:  Re: no i nadszedł koniec FZ1...

Jeździłem na jazdach próbnych Tracerem. Ale do FZ1 niestety nie porównam. Moto ma 3 mapy, na tym najostrzejszym czuć każdy ruch manetką ale szczerze powiedziawszy myślałem że bardziej mnie zaszokuje jego moment obrotowy. Ogólnie prowadzi się łatwiej niż FZ6. Trochę wyżej się siedzi (albo to takie wrażenie), do turystyki wygodniejszy od FZ6S. Lekki i zwinny. Osobiście bardziej podoba mi się FZ1S, ale tak jak Wafel napisał, Tracer będzie elastyczniejszy co przy codziennej jeździe wychodzi ma plus. Drugim plusem jest mniejsze spalanie :)

Dodam jeszcze tylko że jeździł nim także kolega, który na codzień jeździ Banditem 1,2. Nie był zadowolony i powiedział że woli swojego i że zbiera się słabiej niż jego B12 (tyle że on nie zmieniał map podczas jazdy a ja tak :D :D ).

Autor:  blue7 [ 2015-12-15 16:40:02 ]
Tytuł:  Re: no i nadszedł koniec FZ1...

Znalazłem zdjęcie całej potencjalnie nowej FZ1, wcześniej widoczny był jedynie przód. Jak na mój gust bardzo fajny design w sportowym bardziej niż turystycznym stylu.

[ img ]

Autor:  enjoi [ 2015-12-15 20:40:16 ]
Tytuł:  Re: no i nadszedł koniec FZ1...

Nie dotarło do nich, że dziób w R1 jest szpetny z tymi światłami.

Autor:  J@ck [ 2015-12-15 21:01:17 ]
Tytuł:  Re: no i nadszedł koniec FZ1...

kurde rozumiem, że fz1 może być podobny do r1 ale ku.......a to wygląda jakby ktoś zrobił "kopiuj wklej"
poza zadupkiem, wydechem i lekko zmodyfikowanymi owiewkami bocznymi niczym się nie różni

Autor:  pedziwiatrfz [ 2016-02-03 12:01:35 ]
Tytuł:  Re: no i nadszedł koniec FZ1...

Musimy pożegnać się linia fazera , jak długo Yamaha miała klepac te modele??? Tak samo było z seria olejowych xjtek miały swój czas w historii.
Yamacha obniżyła koszty produkcji wiadomo, że silniki 4 cylindrowe są skomplikowane i drogie, tańsze 2,3 gary. Seria mt kojarzy mi się z ociężałym mt-01, pierwsze skojarzenie. Miałem okazje przetestować MT-09 naked i można odczuć radykalna zmianę pracy silnika 3 cylindrowego, jest swietny z dołu, niestety im wyższe obroty 7k. i predkosc tym gorsza reakcja na gaz, a motocyklista musi walczyć z wiatrem o przeżycie. Fajne moto do miasta. Co do funkiel nówki YAMAHA MT-01 naked musi eksponować napakowany silnik, tu niestety mamy węże, dodatkowa chłodnice i plastiki po bokach. Efekt nowego silnika R1. Nowy wyświetlacz w stylu psp zamiast klasycznego obrotomierza tez futurystyczny . Liczyłem, że nowy lyter Yamahy będzie miał 170km, i proszę prawie jest. Opcjonalny quickshifter czyżby Yamaha miała wyciąć konkurencje na starcie :)
hi,hi pozdrawiam.

Autor:  blue7 [ 2016-02-03 20:53:20 ]
Tytuł:  Re: no i nadszedł koniec FZ1...

Hmmmm nie do końca się z tym zgodzę, że coś musi się kończyć w odniesieniu do linii Fazer. Jakoś CBR, Gsx-ry, goldwingi, Fjr1300 potrafią być produkowane i unowocześniane przez całe lata, dlaczego Fazer miałby być wyjątkiem? Rozumiem, są nowe mody na motocykle ale to by było mało rozsądne żeby zamykać serię świetnie sprzedających się motocykli tym bardziej, że Fazer ma tak uniwersalny charakter i z każdą wersją znacznie ewoluował. Btw czekam na nowy model litrówki, bo jak nie to pójdę do Kawasaki ;) oni tam mają nowoczesny substytut FZ1ki.

Autor:  peterr86 [ 2016-02-04 19:07:50 ]
Tytuł:  Re: no i nadszedł koniec FZ1...

blue7 myślisz, że Z1000SX sprawdzi się w szybszej turystyce we dwoje?

Autor:  blue7 [ 2016-02-04 20:48:18 ]
Tytuł:  Re: no i nadszedł koniec FZ1...

peterr86 jak najbardziej słyszałem pochlebne opinie na temat tego modelu, choć żeby było pięknie trzeba trochę nad tym popracować. Przede wszystkim na dzień dobry kanapa do wymiany i szyba wyższa, spalanie bardzo różne zależy jak kto jeździ. Analogicznie ZZR1400 moim znajomym służył długo dopóki nie urodziło im się dziecko twardo obstawali przy tym modelu objeżdżając z powodzeniem całą Europę - dla mnie jest to za wielkie bydle i jak narazie zapatruję się na Z1000SX. Chętnie poznam Twoje zdanie na ten temat jeśli coś wiesz bo jak narazie zbieram informacje na ten temat i wedle moim wiadomości jest nad czym się zastanawiać w tej kategorii.

Autor:  pedziwiatrfz [ 2016-02-05 02:04:27 ]
Tytuł:  Re: no i nadszedł koniec FZ1...

Witam
Model Fz1 nadal jest dostępny na amerykańskim rynku, cena przystępna bym rzekł stonkowa :)
https://www.yamahamotorsports.com/sport/models/fz1
Tam Yamaha stosuje swoje stare oznaczenia dla turystyki FJ i "sportu" FZ, widocznie dla poprawnie lewackiej jewropy Japończycy na nasz rynek przyjęli MT jako nowe oznaczenie motocykli z silnikami typu crossplane. W miarę szybko po gołej wersji MT-09 wprowadzono na rynek Tracera bazującego na tym samym silniku, tak samo będzie z MT-10. Poczekajmy może już niedługo zaprezentują nam następcę modelu MT-10 z owiewką.
Yamaha stworzyła niebanalne maszyny sportowo-turystyczne FZS1000>FZ1 które nadal po latach nieźle śmigają. Fz1 była produkowana przez 9 lat bez większych modyfikacji co świadczy o przemyślanym projekcie moto. Dzięki Yamaho za 8 rok razem:)
Ale można zamienić masło na margarynę. I doczepić dużo kufrów. I twierdzić ze jadąc jednostajna prędkością z górki mi pali 4.35l na 100km. Wolny kraj.
Pozdrawiam

Autor:  peterr86 [ 2016-02-06 18:07:47 ]
Tytuł:  Re: no i nadszedł koniec FZ1...

blue7 napisał(a):
peterr86 jak najbardziej słyszałem pochlebne opinie na temat tego modelu, choć żeby było pięknie trzeba trochę nad tym popracować. Przede wszystkim na dzień dobry kanapa do wymiany i szyba wyższa, spalanie bardzo różne zależy jak kto jeździ. Analogicznie ZZR1400 moim znajomym służył długo dopóki nie urodziło im się dziecko twardo obstawali przy tym modelu objeżdżając z powodzeniem całą Europę - dla mnie jest to za wielkie bydle i jak narazie zapatruję się na Z1000SX. Chętnie poznam Twoje zdanie na ten temat jeśli coś wiesz bo jak narazie zbieram informacje na ten temat i wedle moim wiadomości jest nad czym się zastanawiać w tej kategorii.



Jeździłem serią bez przeróbek i szczerze nie widzi mi się ten motocykl do dalszej podróży w 2 osoby. Pozycja bardziej sport niż w FZS1000. Do tego, tak jak wspomniałeś kanapa do wymiany, pasażer ma mało miejsca jak na 4 litery tak i na nogi. Kolejną sprawą jest ogólna ładowność motocykla, która wydaje mi się słaba np. jeżeli dorzucisz śpiwór na kufer boczny to z tyłu będzie na prawdę ciasno. Niestety ten sam problem posiada FZ1.
Ale rozumiem Twoje poszukiwania motocykla który będzie nowszy i lepiej się sprawdzi w szybszej turystyce, niestety ciężko coś znaleźć. Dlatego sam coraz bardziej oglądam się za motocyklami typowo turystycznymi typu XTZ1200, VFR1200X (tak są ciężkie itp itd ale ja jeżdzę 98% po asfalcie reszta to dojazdy nad rzekę czy campingi :wink: ) lub MT09 Tracer ( tylko trzeba poczekać aż będzie tańszy) czy nawet poliftową CBF1000.

Autor:  Tomek398 [ 2016-03-10 22:51:47 ]
Tytuł:  Re: no i nadszedł koniec FZ1...

Do turystyki hotelowo-autostradowo-dwuosobowej Yamaha oferuje FJR 1300
Do turystyki takiej powiedzmy weekend'owej jest MT-09 Tracer
Do turystki takiej namiotowo-kempingowej jest XT1200ZE Super Ténéré
Na miasto jest kilka wersji MT
Sprawa sportu jest oczywista.
MT-10 kupuje się przede wszystkim dla emocji i wrażeń w tym wizualnych. Pakowanie tak mocnego silnika do naked'a z praktycznością nie ma nic wspólnego :-)

Niestety żadna z tych maszyn nie oferuje uniwersalności którą daje mi mój FZS1000. Teraz trzeba zawęzić swoje potrzeby albo kupić dwie maszyny ....

Jak dla mnie nowy Fazer powinien wyglądać i być wyposażony mniej więcej tak: http://bmw-motorrad.pl/Motocykle/Advent ... 0_XR/index tylko nazwa firmy się nie zgadza :-)

Autor:  zakrzes [ 2016-03-11 06:46:33 ]
Tytuł:  Re: no i nadszedł koniec FZ1...

Tomek398, zgadzam się z Tobą. Mówią, że jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego, ale to nie prawda (pomijając teren:P). Fazerkiem można wygodnie i szybko podróżować, a jak się zrzuci kufry to można poszaleć na torze.

Fajne te BMW, fajnie wygląda, osiągi wystarczające, tylko funduszy za mało :cry:

Strona 2 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/