Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Błąd 34 fz6s
PostNapisane: 2024-07-03 17:59:44 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2024-07-03 17:53:44
Posty: 2
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6S
Witam,
Posiadam yamahe fz6s 2005r. W tamtym sezonie wyswietlil mi się sporadycznie check engine ale bez jakichkolwiek objawów (szarpanie, stukanie, przerywanie itp). W tym sezonie cięzko było go odpalić, okazało się że gumka na cewce była pęknieta a sama cewka mokra. Po wymianie obydwu cewek i wszystkich świec co 50-100km pojawia mi się check engine. W trybie diagnostycznym pokazuje błąd 34. Juz 3 raz oddaje moto do mechanika bo cięzko w ogóle ten błąd wywołac czy sprawdzić. Co może być przyczyną po za cewką/swieca? Dodam że gdy pojawi się check engine silnik brzmi jakby tylko na jeden cylinder nie chodzil a nie na dwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Błąd 34 fz6s
PostNapisane: 2024-07-03 17:59:44 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2024-07-03 18:49:22 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2395
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Witaj na forum. Osobiście takiego problemu nie miałem, zerknąłem z ciekawości na fora zagraniczne i problem jest dość bogato opisywany.

https://www.600riders.com/threads/2008- ... ils.60053/

[ img ]

Błąd dotyczy wykrycia przez komputer otwartego obwodu uzwojenia pierwotnego (strona z niskim napięciem) na cewce zasilającej cylindry 2 i 3.

Gdyby oba środkowe cylindry nie miały zapłonu to wtedy można nadal podejrzewać cewkę, przewody zasilania cewki (czerwony/czarny), przewody wyzwalające cewkę (szary/czarny), kiepski styk na killswitchu na kierownicy lub wadliwy komputer ECU. Jeśli natomiast jeden z dwóch środowych cylindrów nadal pracuje prawidłowo to szukałbym problemu ZA cewką, czyli przewody wysokiego napięcia, wtyczki, świece.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-07-03 21:11:51 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2024-07-03 17:53:44
Posty: 2
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6S
sfazowany napisał(a):
Witaj na forum. Osobiście takiego problemu nie miałem, zerknąłem z ciekawości na fora zagraniczne i problem jest dość bogato opisywany.

https://www.600riders.com/threads/2008- ... ils.60053/

[ img ]

Błąd dotyczy wykrycia przez komputer otwartego obwodu uzwojenia pierwotnego (strona z niskim napięciem) na cewce zasilającej cylindry 2 i 3.

Gdyby oba środkowe cylindry nie miały zapłonu to wtedy można nadal podejrzewać cewkę, przewody zasilania cewki (czerwony/czarny), przewody wyzwalające cewkę (szary/czarny), kiepski styk na killswitchu na kierownicy lub wadliwy komputer ECU. Jeśli natomiast jeden z dwóch środowych cylindrów nadal pracuje prawidłowo to szukałbym problemu ZA cewką, czyli przewody wysokiego napięcia, wtyczki, świece.



obydwie cewki w sumie wymienilem, ale chcialem dźwignąć bak, sciagnac filtr powietrza i jedna fajke. Sprawdzic czy wtedy tez pojawi sie blad. wtedy bym mial pewność że brak prądu na fajce powoduje jakikolwiek bląd. Co o tym myślisz?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-07-04 00:30:44 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2395
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Komputer sprawdza obwód tylko do cewki i w niej tylko do uzwojenia niskiego napięcia, czyli jeśli problem jest po stronie wysokiego napięcia to błąd nie wyskoczy. Po temperaturze kolanek kolektora można rozpoznać który cylinder kuleje. Można też wypinać po jednej fajce żeby określić przy których problem narasta a przy której nie ma znaczenia czy fajka jest wpięta czy nie. Jeśli cewki są takie same to możesz zamienić je miejscami i zobaczyć czy problem przeniesie się na cylindry 1&4. Tak samo z przewodami od cewek do świec.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org