Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: fz6 TRACK BIKE
PostNapisane: 2013-08-13 23:31:30 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2012-06-19 23:05:05
Posty: 60
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZR 600 3HE
Witam,buduję torówkę z fz6 2006 rok,plan to odchudzić i zmienić zawiasy.Z tyłu chciałbym założyć lżejszy aluminiowy wachacz bo oryginalnie jest stalowy badziewny a z przodu USD z r6 lub z r1,do tego wydech,podnóżki wyższe i jakieś może zmiany map jak starczy pieniążków :) A swoje pytania do was kieruję następujące:
1.czy wahach z nowszego fz6 (aluminiowy) pasuje założyć bez żadnych przeszkód ? myślałem o wahaczu z r6,lecz to chyba na zimę sobie zostawię bonie jest to łatwe do zrobienia...
2.Wiem że zawieszenie przednie z r6 pasuje mniej więcej,ale jest drogie.Więc może próbować z r1 rn04?
3.podnóżki akcesoryjne kosztują krocie,próbował ktoś pasować z innych motocykli ?
Czekam na podpowiedzi i pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: fz6 TRACK BIKE
PostNapisane: 2013-08-13 23:31:30 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2013-08-14 08:03:02 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2012-10-11 08:03:21
Posty: 137
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Kawasaki z1000sx
Hej
Nie pomogę niestety ale będę Ci kibicował w budowie.

LwG


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-08-14 18:58:00 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2013-06-07 11:10:03
Posty: 14
Lokalizacja: GA
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1S
Nie wiem czy masz tego fazera po gruzie, czy jest to moto w dobrym stanie do codziennego użytku. Jeśli opcja numer dwa, to przerabianie go na tor będzie IMO kręceniem z g*wna bata (z całym szacunkiem ;)) Żeby sobie pośmigać amatorsko na torze, seryjny fazer wystarczy - jeśli są aspiracje na walkę z czasem, to po prostu lepiej kupić motocykl sportowy (bo większość takowych fazera najzwyczajniej objedzie).

Chciałem zrobić podobny manewr z FZS 1000 i dałem sobie siana. Szkoda 'psuć' zajebisty motocykl modyfikacjami, które dużo w boju nie dadzą, a zniechęcą potencjalnych kupców w przyszłości (no i pogorszą jego właściwości uniwersalno-turystyczne).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-08-14 19:07:46 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2013-06-07 11:10:03
Posty: 14
Lokalizacja: GA
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1S
PS. Co do setów. Fazery mają dość upierdliwie rozwiązane cięgno zmiany biegów. Bez rzeźbienia / dorabiania jest mała szansa żeby tanio dostać sety z rewersem i wbijać jedynkę do góry, a resztę w dół (a to w przypadku moto torowego jest moim zdaniem mega wygodniejsze od konwencjonalnego rozwiązania).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-08-14 22:05:59 
Wesoły Grzybiarz

Dołączył(a): 2012-02-13 22:51:28
Posty: 987
Lokalizacja: WCI
Płeć: Mężczyzna
Telefon: ma ten kto powinien
Obecne moto: ZX636R 04
Raczej nic nie będzie plug&play - wahacz - musisz go dobrze ustawić - pewnie dorobienie dystansów Cię czeka na oś wahacza. Potem akcja ustawienie zębatki - pewnie też będzie coś do przeróbki - czytaj dystanse na oś koła tylnego.
Przód - jeśli lagi wejdą w oryginalne półki - oki - ale masz jeszcze dostrojenie - czyli znalezienie odpowiedniej wysokości wysunięcia - a co za tym idzie - dobranie odpowiedniej charakterystyki przodu do moto - i nie myślę tu o dłubaniu w regulacji w lagach, tylko to wysokości pracy zawieszenia w półkach.

Wg mnie:
- przód - min 1.5 tyś...
- wahacz z kołem i ośką - 400-700zł
- sety na zamówienie około 500-600zł pełna regulacja z alu.

Kupiłbym r6 torową 2003-2005 - bez papieru - w cenie sprzedaży fz6 i tej dokładki do modyfikacji.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-08-16 12:02:40 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2012-06-19 23:05:05
Posty: 60
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZR 600 3HE
seryjnego przodu praktycznie nie ma gdyż jest to motocykl po dzwonie.Wiem że podliczając wszystko może się wydawać że lepiej kupić r6,ale nei wspomniałem (w którymś temacie pisałem) że jest to motocykl który od nowości zdążył zrobić jedynie 600 km i nawet nie jest dotarty,a z użytkowaniem go na drodze też odpada bo zmieniłem ramę na ramę bez papierów jak się okazało i tylko tor zostaje...
Także moja gorąca prośba o zrozumienie mnie że szkoda to oddać komuś,chcę go zatrzymać (chociaż raz mieć 'nówkę' :D ) i nim latać po torze :)

Kolega wspomniał że szukać samych lag pasujący do półek ? można rozjaśnić dlaczego nie można wstawić np. kompletu z r6 jak to wiele osób robi,to pogarsza prowadzenie ?

co do wahacza to wydawałoby się że jak rama jest taka sama,koło i amortyzator też w roczniku 2006 i 2007 to wahacz powinien wskoczyć sam na miejsce? :)

znalazłem w sieci akcesoryjne sety po 1500 zł :roll: co wiadomo z jakiego powodu je dyskwalifikuje,ale napotkałem cuś takiego: http://www.sportbikes.net/forums/fz6-fz ... -sale.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-08-16 13:01:48 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-11-03 14:41:16
Posty: 261
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha MT 09
Te modyfikacje o których wspominasz nie będą miały większego znaczenia jeśli planujesz latać na torze kartingowym, chyba że mówisz o torach typu Tor Poznań.
Na kartingu skupiłbym się na twoim miejscu na modyfikacji hebli -przewody w oplocie, lepsze klocki, płyn hamulcowy racingowy, wyższe sety, opony sportowe, koce grzewcze, inne przełożenia (zębatki)
Karting to latanie na dwójce i nuda po godzinie jazdy.

Na dużym torze wszystkie mod-y które wspomniałem wyżej,(poza nudą po godzinie ;-)) może ingerencja w up-sy z przodu, ale kombinacje przy wahaczu itp odradzam, choćby z jednego powodu.
Na torze gleba jest bardzo prawdopodobna i teraz wyobraź sobie że (odpukać w niemalowane) moto leci w "krzaki" i uszkadzasz to co z trudem dopasowałeś (spawanie, jakieś tuleje dystansowe i nie wiadomo co jeszcze) i musisz od nowa budować. Przy oryginałach po prostu szukasz używki od fazera i po kłopocie.
Poza tym przy dużych prędkościach mogą wychodzić problemy ze stabilnością i inne pierdy co w rezultacie może pogorszyć a nie polepszyć sprawę.
Nie odbieraj mojego posta negatywnie! Dobrze przemyśl sprawę.
Powodzenia!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-08-17 16:24:32 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2012-06-19 23:05:05
Posty: 60
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZR 600 3HE
Piniu mówisz rozsądnie,ale te USD też mi odradzasz ? lepiej zalać gęstszym olejem oryginały + dopasować clip-onsy ? W oryginalne półki wejdą w sam raz lagi z r1 rn04,ośka jest ta sama a koło zostaje z fz6,ma to sens ?
Co do wahacza to masz rację,nie czepiałbym się go nawet żeby choć trochę lepiej wyglądał ;/
Prawdopodobnie moto zobaczy jedynie tor Radom bo tam studiuję,rozumiem że owiewka tam nie ma żadnego znaczenia...
a z tymi setami to dobry patent ?


Załączniki:
shift-side.jpg [408.85 KiB]
Pobrane 674 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-08-18 19:42:41 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-11-03 14:41:16
Posty: 261
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha MT 09
Nie, nie odradzam ci USD, jedynie zwracam uwagę że podobny efekt uzyskasz tańszym sposobem. Miej tylko świadomość że te mod-y niewiele dadzą a wiele kosztują. Na torze kartingowym i tak objedzie cie każde supermoto.
Patent z setami jest super.
Jeśli zmienisz zawiasy to nie kombinowałbym z olejem, pobawiłbym się za to ustawieniami kompresji i dobicia. Poszukam stronkę ze sportowymi nastawami, podeślę ci to sobie pozmieniasz ;-)
Więcej korzyści będziesz miał z inwestycji w sety, dobre opony, koce grzewcze, oploty, płyn hamulcowy racingowy niż z wizualnych pierdół ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-08-19 23:34:33 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2012-06-19 23:05:05
Posty: 60
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZR 600 3HE
dobrze starszego kolegi rady zasięgnąć :) właśnie środki finansowe ograniczają biednego studenta ;/ na razie zakupiłem oryginalne lagi ( bo tanio trafiłem po prostu),myślę żeby zalać je olejem 15w,oryginalnie idzie 10w, i zobaczę jak to będzie jeździć,może w zimę się pokuszę o lagi ze starej r6(jakieś tulejki trzeba tam dorabiać jedynie.Kupiłem clip-onsy z CBR F4i bo mają ten sam rozmiar lagi.Z amortyzatorem tylnym jest kłopot bo oryginalny nie ma żadnej regulacji niestety a akcesoryjny ohlins na allegro kosztuje prawie 3 tys :roll: ciekawe czy ze starej r6 podejdzie po małych przeróbkach amortyzator,nie miałem go w rękach ciężko powiedzieć.Ale ma już jakąś regulację więc może warto.
Z tymi setami muszę to jakoś z blachy wyciąć,namorduję się pewnie przy tym ale pare groszy w kieszeni zostanie a efekt ten sam,na tych forach zagranicznych ktoś to sprzedaje ładnie zrobione ale ja się z nimi raczej nie dogadam :D
Jak trochę kasy zostanie to myślałem też o jakimś wydechu+filtr+ zmianę map,nie wiecie ile mapowanie może kosztować w dobrym warsztacie ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-08-20 00:50:25 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2010-01-23 19:01:13
Posty: 216
Lokalizacja: Dęblin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha Fz6
co do setów to podoba mi się ten patent jak dla mnie takie przesunięcie było by po prostu wygodniejsze do jazdy,możesz podać jakieś wymiary itp? i czy ten pręt od zmiany biegów jest seryjny???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-08-29 23:12:23 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2012-06-19 23:05:05
Posty: 60
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZR 600 3HE
pręt jest "wywinięty" zewnątrz bo ocierałby o ramę.Walczę z tymi wymiarami metodą prób i błędów.A polega to na tym że z tego rysunku technicznego ze zdjęcia drukuję co raz to mniejszy rysunek aż trafię na właściwy.Jak cokolwiek wytnę z blachy i będzie to pasowało to wrzucę to z wymiarami tutaj :)
Kierownicę dostałem od kumpla z FZR 600r 4jh,tyle że musiałem ją rozwiercić o 2mm,ale pasuje.Nadal głowię się nad podłączeniem obrotomierza z tego fzr bo oryginalnych zegarów nie posiadam a są drogie bardzo


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-19 21:45:09 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-02-21 22:55:32
Posty: 37
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6n 04
Siema ! Ja regularnie latam na fz6n 2004 rok po torze po Lublini. Mam trochę przygotowane moto na tor

i mógłbym ci pomoc i dać parę cennych rad. Z zawieszaniem z przodu tez mam plan pokombinować wiec odzywaj sie myślę ze moglibyśmy dużo pogadać na ten temat z

korzyścią dla obu stron, w zimie mam plan zrobić tą kminie z setami PozdrO :)

[ img ]


Ostatnio edytowano 2014-04-10 20:15:12 przez Tomaszenko, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-20 18:44:07 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2012-06-19 23:05:05
Posty: 60
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZR 600 3HE
Siema stary,w końcu bratnia dusza :) bardzo chętnie posłucham cennych rad i chciałbym poznać mody jakie zastosowałeś :) napisz tutaj proszę bądź jak wolisz na priv do mnie :) pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-23 10:45:08 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3833
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
Jasiooooo. z Cliponami sprawdź najpierw czy pasują. sam się zastanawiałem ostatnio nad obniżeniem kierywnicy w zwoim fz6n ale nie da rady, clipony też nie wejdą, co haczą o bak, strasznie rozbudowany jest z przodu


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org