Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2014-02-18 21:30:52 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
Wytłumaczcie mi jak to w końcu jest.

Naciąg łańcucha sprawdzamy na centralce, czy na kołach? Wg. serwisówki na centralce -tak też zawsze robiłem-, wg szkoły na kołach, tutaj nawet opinie użytkowników i mechaników są sprzeczne, jak to w końcu do diabła jest z fazerem? :wink:

Olej, znowu to samo, serwisówka na centralce, wg szkoły na kołach...

Płyn chłodniczy w serwisówce jest na kołach i to by się zgadzało z ogólną opinią.

Ale jak to jest w końcu z tym napędem i olejem? Na centralce, czy na kołach?

Wolę rozwiać swoje wątpliwości, żeby jako początkujący nie skazywać fazerka na tortury :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-02-18 21:30:52 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2014-02-18 21:33:44 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2356
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Ja sprawdzam na kołach. Moto jest w poziomie więc olej dokładnie widać w okienku, a napęd na kołach bo wahacz nie wisi luźno tylko jest lekko naciągnięty stojąc na tylnym kole.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-02-18 21:50:07 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2012-12-26 01:08:50
Posty: 100
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS1000
glenroy napisał(a):
Wytłumaczcie mi jak to w końcu jest.

Naciąg łańcucha sprawdzamy na centralce, czy na kołach? Wg. serwisówki na centralce -tak też zawsze robiłem-, wg szkoły na kołach, tutaj nawet opinie użytkowników i mechaników są sprzeczne, jak to w końcu do diabła jest z fazerem? :wink:

Olej, znowu to samo, serwisówka na centralce, wg szkoły na kołach...

Płyn chłodniczy w serwisówce jest na kołach i to by się zgadzało z ogólną opinią.

Ale jak to jest w końcu z tym napędem i olejem? Na centralce, czy na kołach?

Wolę rozwiać swoje wątpliwości, żeby jako początkujący nie skazywać fazerka na tortury :lol:



Olej sprawdzam na kołach, naciąg na centralce - chyba ze względu na wygodę to robię :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-02-18 23:17:01 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
krzall napisał(a):
Olej sprawdzam na kołach, naciąg na centralce - chyba ze względu na wygodę to robię


Ja tak samo, tylko dzisiaj przejrzałem dokładnie serwisówkę i ten olej mnie zainteresował, bo jak na kołach w okienku jest full, tak na centralce nie ma go w nim już w ogóle, stąd właśnie moje pytanie :). Co do łańcucha, z ciekawości kiedyś mierzyłem i między luzem na centralce a luzem na kołach nie było chyba większej różnicy nawet ;).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-02-18 23:38:22 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2012-02-14 21:16:19
Posty: 239
Lokalizacja: Puławy
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 788200614
Obecne moto: Brak...
glenroy chyba Cie dzis widzialem we Wronowie obok gazowni jechales na Żyrzyn :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-02-19 12:44:57 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-06-13 15:06:03
Posty: 23
Płeć: Mężczyzna
Co do łańcucha to najważniejsze aby sprawdzać w kilku położeniach ponieważ łańcuch różnie się rozciąga i dlatego należy sprawdzić i naciągać według najmniejszego luzu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-02-19 14:26:03 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-11-17 19:26:24
Posty: 76
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 N
W FZ1N nie ma problemu bo nie ma centralki :) Poziom oleju i płynu oraz naciąg łańcucha sprawdza się zatem na kołach . Taka tez jest pozycja motocykla podczas jazdy, dociążona oczywiście kierownikiem lub kierowniczką :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-02-19 17:09:27 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
spradox napisał(a):
glenroy chyba Cie dzis widzialem we Wronowie obok gazowni jechales na Żyrzyn

Jechałem, potwierdzam :D, musiałem się wjeździć po przerwie, słoneczko wyszło i jakiegoś pierdzielca w domu dostawałem już :lol: , nie pamiętam tylko, która to mogła być godzina, na pewno było jasno :lol: i z ZAP-u chyba jeszcze nie skończyli pracy, pusto na mieście było :D

Arni32 napisał(a):
Co do łańcucha to najważniejsze aby sprawdzać w kilku położeniach ponieważ łańcuch różnie się rozciąga i dlatego należy sprawdzić i naciągać według najmniejszego luzu.


To wiem, trzeba przelecieć po całości kilka razy, żeby wyczaić najmniejszy luz :). Chodziło mi tylko o to, że po przeczytaniu serwisówki powstało kilka niejasności, sprzecznych z tym czego to tej pory się trzymałem, czyt. wszystko na kołach :).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-02-24 21:12:42 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2013-11-06 09:54:15
Posty: 161
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6 Fazer S2
A nie jest moze tak że spuszczać olej powinno się na centralce a zalewać na kołach?

Co o tym sądzić?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-02-24 21:51:08 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2356
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Czynności serwisowe wykonuje się na centralce. Różnica w poziomie oleju na centralce/na kołach jest na tyle niewielka że wszystko robi się na stopce żeby się nie wywalić i wszystkiego nie upier***ć z oleju :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-02-24 22:20:23 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2013-11-06 09:54:15
Posty: 161
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6 Fazer S2
Chyba wezmę sobie to do serca... Od dziś wszystko na centralce!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-02-25 03:34:03 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Ja na dłuższą dubanine zawsze wiążę sznurek od koła do centralki, bo wbrew pozorom całkiem łatwo sobie motocykl z centralki zrzucić przy pracach serwisowych ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-02-25 09:48:05 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2012-12-26 01:08:50
Posty: 100
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS1000
sasza7 napisał(a):
Ja na dłuższą dubanine zawsze wiążę sznurek od koła do centralki, bo wbrew pozorom całkiem łatwo sobie motocykl z centralki zrzucić przy pracach serwisowych ;)

Dokładnie :) trzeba bardzo uważać przy manewrowaniu kluczami szczególnie odkręcanie kół itp ;) Zawsze trzeba ustabilizować moto. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-02-25 09:58:06 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-07-24 13:26:40
Posty: 672
Lokalizacja: Tarczyn
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 794 749 233
Obecne moto: Yamaha Fazer 1000
sasza7 napisał(a):
Ja na dłuższą dubanine zawsze wiążę sznurek od koła do centralki, bo wbrew pozorom całkiem łatwo sobie motocykl z centralki zrzucić przy pracach serwisowych ;)





Przez siedem lat mi sie to nie zdazylo a robie praktycznie wszystko przy motocyklu:-P

-- 2014-02-25 09:58:19 --

sasza7 napisał(a):
Ja na dłuższą dubanine zawsze wiążę sznurek od koła do centralki, bo wbrew pozorom całkiem łatwo sobie motocykl z centralki zrzucić przy pracach serwisowych ;)





Przez siedem lat mi sie to nie zdazylo a robie praktycznie wszystko przy motocyklu:-P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-02-25 10:10:05 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2012-05-22 16:10:18
Posty: 68
Lokalizacja: Świdwin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: DL 1000 V-strom
rhazz napisał(a):
Czynności serwisowe wykonuje się na centralce. Różnica w poziomie oleju na centralce/na kołach jest na tyle niewielka że wszystko robi się na stopce żeby się nie wywalić i wszystkiego nie upier***ć z oleju :P


Dokładnie, skoro w serwisówce i w instrukcji obsługi jest tak napisane to trzeba tak robić a nie słuchać się tych co wszystkie rozumy pozjadali... Każdy model i każda marka mają swoją filozofię, Fazera zrobili akurat tak fajnie, że po ustawieniu na centralu okienko pokazuje prawidłowy poziom oleju, w niektórych Suzach np trzeba patrzeć w okienko na kołach, więc ,bez pomocy, siedząc na moto, co wymaga cyrkowej elastyczności :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org