Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2014-05-28 20:32:30 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-09-19 20:52:15
Posty: 13
Lokalizacja: WROCŁAW/OŁAWA
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 792901112
Obecne moto: fz6 s2
Witam
Tak jak w opisie brak ładowania aku - zółta kontrolka + bład 46
W fazerku sprawdzone woltomierzem wartosci właczony/wyłaczony silnik 12 v / 12.5 v( na świeżo podładowanym prostownikiem aku.)
regulator napiecia sprawny (podłaczylem swój do innego fazera i laduje przy odpalonym sprzecie 13.8v, u mnie niestety nie .
Bezpieczniki przy aku i na "boczku" sprawdzone
Co nastepnie sprawdzic ? juz koncza mi sie pomysly ...
moto fz6 s2 2008 rok 40 k przebieg .
Dodam ze pare dni temu zmienialem kierunki i podswietlenie tablicy, raz spalilem bezpieczniki od pozycji i kierunków wymienilem je i nie pala sie , moze jakies spięcie zrobiłem :oops: ...) :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-28 20:32:30 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2014-05-28 20:48:24 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2013-08-15 06:19:03
Posty: 11
Lokalizacja: PZ
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 2007
http://www.600riders.com/forum/fz6-tech ... anual.html może się przyda ;) <-- błąd 46

sprawdź koło magnetyczne w alternatorze, ja miałem z nim problem w FZ1. Aku nowe, regulator sprawny a kolo magnetyczne mi się rozleciało :)


Załączniki:
IMAG0003.jpg [840.97 KiB]
Pobrane 437 razy
IMAG0001.jpg [867.67 KiB]
Pobrane 451 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-28 21:08:09 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-09-19 20:52:15
Posty: 13
Lokalizacja: WROCŁAW/OŁAWA
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 792901112
Obecne moto: fz6 s2
no tak jutro sie za to wezme zobaczymy co pod deklem odkryje ... jak zwoje popalone to raczej będe miał odpowiedz

Dzieki:)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-29 09:24:54 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Uzwojenia możesz pomierzyć omomierzem, w serwisówce powinny być podane wartości.
Możesz też spróbować pomierzyć jakie indukuje Ci się napięcie na alternatorze (3 pinowa kostka idąca do regulatora to 3 fazy z alternatora - białe przewody).
Pomiędzy każdymi dwoma uzwojenia na pracującym silniku powinno być napięcie zmienne! (miernik na AC, a nie DC) o napięciu z zakresu 20-50V (jak więcej to też dobrze).
Ponadto możesz sprawdzić czy nie ma gdzieś przebicia i pomierzyć napięcie pomiędzy uzwojeniami, a masa motocykla. Może trochę szumieć, ale jak będzie więcej niż 1V to uzwojenie albo przewody nie mają izolacji. Daj znać co ustaliłeś to będziemy myśleć dalej ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-29 11:32:57 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
W FZ6 każda faza podczas pracy ma prawie pod 100VAC.
Oporność między fazami według serwisówki jak pamiętam 0,25-0,4 Ohm-a, ja nigdy się nie spotkałem większość ma ok 1-2Ohm w FZ6


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-29 18:42:16 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-09-19 20:52:15
Posty: 13
Lokalizacja: WROCŁAW/OŁAWA
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 792901112
Obecne moto: fz6 s2
Napiecie podczac pracy silnika pomiedzy fazami wynosi 8V na trzech . na 3,5k obr. dochodzi do 15 V

opornosc jest zerowa ...
a po rozkręceniu dekla alternatora ukazało sie własnie to :/


[ img ]

(opłaca sie takie cuda nawijac czy lepiej kupic uzywke?)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-29 20:19:12 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Kupuj używkę, nie baw się w przewijanie bo są tego marne efekty, za 200zł idzie kupić ładne uzwojenie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-30 06:55:49 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Też jestem zdania, że lepiej kupić używkę. Fachowców od przewijania jak na lekarstwo.
Ale piszę w trochę innej sprawie. Mogło się zepsuć samo, ale lepiej sprawdzić resztę instalacji (szczególnie że ja modyfikowałeś), bo to mogło przyspieszyć koniec uzwojenia.
Chodzi mi głównie o to, żebyś nie musiał kupować nowego alternatora dwa razy ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-06-02 13:39:38 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-09-19 20:52:15
Posty: 13
Lokalizacja: WROCŁAW/OŁAWA
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 792901112
Obecne moto: fz6 s2
uzywke kupiłem zamontowałem ładowanie wrócilo :)


Pytanie jak dokładnie sprawdzic czy cos nie nabroilem podczas przeróbek ?
kierunki zmienialem na halogenowe 23 W kazda zarówka i podswietlenie rejestracji ledowe.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org