Forum Motocykli Yamaha https://www.motocykl.org/ |
|
fzs 600 - gaśnie przy dodaniu gazu https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=76&t=1883 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | maxam9 [ 2009-03-14 14:33:42 ] |
Tytuł: | fzs 600 - gaśnie przy dodaniu gazu |
Witam, Problem jak w tytule. Zaczęło się pod koniec zeszłego sezonu. W maju 2008 było robione synchro gaźników i regulacja luzów zaworowych. Po pierwszych objawach (spadek obrotów przy gwałtownym dodaniu gazu) wymieniłem świece, filtr paliwa i powietrza. Sezon 2009 powoli się zaczyna, a mi skończyły się koncepcje na wyeliminowanie problemu :( Macie jakieś pomysły, co z tym fantem zrobić? |
Autor: | pootietang [ 2009-03-14 15:13:55 ] |
Tytuł: | |
na początek http://www.motocykl.org/thundercat/foru ... .php?t=163 kiedy to się zaczęło?? po regulacji i synchro czy z dnia na dzień bez wyraźnego powodu. może warto by było jeszcze raz przyjrzeć się gaźnikom ?? jesli zmieniłeś później filtr powietrza to i tak przydało by się synchro bo filtr powietrza zmienia się przed serwisem gaźników. krócce są si?? jak wyglądają świece?? nie ma przebić na przewodach wysokiego?? jak chcesz żeby ktoś ci pomógł to musisz troszkę więcej napisać niż to co podałeś. |
Autor: | matoshiba [ 2009-03-14 15:49:44 ] |
Tytuł: | |
Miałem podobnie w cbr zapalała ładnie , jechała dobrze ale na wolnych obrotach a przy dodaniu gazu dławiła się i gasła u mnie była to wina za słabego aku. |
Autor: | maxam9 [ 2009-03-14 20:11:10 ] |
Tytuł: | |
pootietang napisał(a): kiedy to się zaczęło?? po regulacji i synchro czy z dnia na dzień bez wyraźnego powodu. może warto by było jeszcze raz przyjrzeć się gaźnikom ?? jesli zmieniłeś później filtr powietrza to i tak przydało by się synchro bo filtr powietrza zmienia się przed serwisem gaźników. krócce są si?? jak wyglądają świece?? nie ma przebić na przewodach wysokiego?? Zaczęło się z dnia na dzień 4 miesiące po synchro, ale przed zmianą filtra powietrza. Króćce są ok, świece nowe - wymienione zaraz po pojawieniu się problemu, a przewody zapłonowe nie mają przebić. matoshiba napisał(a): Miałem podobnie w cbr zapalała ładnie , jechała dobrze ale na wolnych obrotach a przy dodaniu gazu dławiła się i gasła u mnie była to wina za słabego aku.
To faktycznie może być aku, bo nie zmieniany i nie ładowany przez zimę. Jednak nie podejrzewałem go, bo pali na dotyk, bez najmniejszego oporu. Sprawdzę ;) Gdyby jednak nie była to wina akumulatora, to co jeszcze może wchodzić w grę? Ponowne synchro? Bo chyba nie zasyfione gaźniki - moto ma dopiero 24 tys. km przebiegu? |
Autor: | pootietang [ 2009-03-14 21:25:33 ] |
Tytuł: | |
ze świecami to chodziło mi bardziej jak wyglądają po wykręceniu (kolor i czy któraś nie jest mokra) bo przeczytałem że je wymieniałeś. |
Autor: | delta [ 2009-03-14 21:46:40 ] |
Tytuł: | |
maxam :arrow: http://www.motocykl.org/thundercat/forum/viewforum.php?f=14 |
Autor: | maxam9 [ 2009-03-15 13:58:41 ] |
Tytuł: | |
Delta81 napisał(a): ok ok, już zrobione ;) sorki za opóźnienie :P
Co do świec, to szczerze mówiąc po wymianie nie zaglądałem do nich. Zrobię to jutro i dam znać jak wyglądają. |
Autor: | QbaaOsW [ 2009-03-16 00:06:39 ] |
Tytuł: | |
maxam9 napisał(a): Delta81 napisał(a): ok ok, już zrobione ;) sorki za opóźnienie :PCo do świec, to szczerze mówiąc po wymianie nie zaglądałem do nich. Zrobię to jutro i dam znać jak wyglądają. maxam a jak zmieniles filtr to wsadziles suchy ? czy kupiles razem z olejem do filtrow ? to moze byc tez powod- suchy filt . filtr musi byc natluszczony |
Autor: | delta [ 2009-03-16 09:52:39 ] |
Tytuł: | |
maxam9 napisał(a): ok ok, już zrobione
Jeszcze, pomęczę Cię żebyś uzpełnił miejscowość w profilu :wink: Co do problemu, to może podjedź do serwisu niech Ci sprawdzą, ustawienie składu mieszanki. |
Autor: | Robgie [ 2009-03-16 13:53:26 ] |
Tytuł: | |
skoro wymieniles filtr paliwa to looknij jeszcze czy z kranika wogole leci ci paliwo. moze byc motyw ze leci ale wolno i dopoki nie dodasz gazu paliwa styka. Fakt musialbym to widziec uslyszec zebym stwierdzil czy to moze byc to ale warto sprawdzic |
Autor: | maxam9 [ 2009-03-19 22:22:37 ] |
Tytuł: | |
QbaaOsW napisał(a): maxam a jak zmieniles filtr to wsadziles suchy ? czy kupiles razem z olejem do filtrow ? to moze byc tez powod- suchy filt . filtr musi byc natluszczony hmm... z tego co wiem, to papierowych filtrów się nie nasącza? Z resztą to nie sprawa filtra, bo wszystko zaczęło się przed jego wymianą. Delta81 napisał(a): Jeszcze, pomęczę Cię żebyś uzpełnił miejscowość w profilu ok ok, to też już zrobione ;) A mieszanka - być może, ale najpierw sprawdzę wszystko co mogę sprawdzić samemu... przynajmniej dopóki pogoda się nie poprawi ;) Robgie napisał(a): skoro wymieniles filtr paliwa to looknij jeszcze czy z kranika wogole leci ci paliwo. moze byc motyw ze leci ale wolno i dopoki nie dodasz gazu paliwa styka. Fakt musialbym to widziec uslyszec zebym stwierdzil czy to moze byc to ale warto sprawdzic
Co do tego, to faktycznie nie jestem pewien. Sprawdzę jak się tylko pogoda poprawi, bo garaż zawalony różnymi śmieciami i muszę grzebać przy sprzęcie na świeżym powietrzu :/ No i mimo wszystko muszę jeszcze sprawdzić podejście Matoshiby odnośnie akumulatora. Jeszcze się odezwę ;) Dzięki i pozdrawiam!! |
Autor: | maxam9 [ 2009-03-20 15:18:13 ] |
Tytuł: | |
Dzisiaj w Lublinie nie pada :mrgreen:, więc zajrzałem do moto... dalej to samo :evil: Sprawdziłem akumulator (ładowany przez ostatnie 2 dni), zgodznie z propozycją Robgie - przepływ paliwa - jest ok. Zauważyłem jednak, że 3 z 4 świec są bardzo delikatnie zawilgocone, ale iskra jest że ho ho ;) Czy mimo to problem może dotyczyć świec? Posłuchałem jeszcze dokładniej silnika. Na wolnych obrotach pracuje w miare płynnie, ale po mocniejszym dodaniu gazu zaczyna przez chwile chodzić jak traktor i gaśnie :| Czyżby czekało mnie ponowne synchro? A może to faktycznie sprawa złego skadu mieszanki? |
Autor: | Mulec [ 2009-03-20 17:41:19 ] |
Tytuł: | |
maxam9 napisał(a): Dzisiaj w Lublinie nie pada :mrgreen:, więc zajrzałem do moto... dalej to samo :evil:
Sprawdziłem akumulator (ładowany przez ostatnie 2 dni), zgodznie z propozycją Robgie - przepływ paliwa - jest ok. Zauważyłem jednak, że 3 z 4 świec są bardzo delikatnie zawilgocone, ale iskra jest że ho ho ;) Czy mimo to problem może dotyczyć świec? Posłuchałem jeszcze dokładniej silnika. Na wolnych obrotach pracuje w miare płynnie, ale po mocniejszym dodaniu gazu zaczyna przez chwile chodzić jak traktor i gaśnie :| Czyżby czekało mnie ponowne synchro? A może to faktycznie sprawa złego skadu mieszanki? a ja zaproponuje Tobie sprawdzenie tych gum (nie wiem jak sie to fachowo nazywa) ktore lacza puszke filtru powietrza z gaznikami. Jakis czas temu jak szukalem info zwiazanego z moimi problemami z frezarka natknelem sie wlasnie na artykul o Twojej przypadlosci. Wiele osob pisalo, ze te gumy z czasem zaczynaja pekac i robia sie w nich male dziurki, przez ktore dostaje sie "lewe" powierze, ktore z kolei jest przyczyna dlawienia sie silnika przy wysokich obrotach. |
Autor: | maxam9 [ 2009-03-20 20:50:04 ] |
Tytuł: | |
Mulec napisał(a): a ja zaproponuje Tobie sprawdzenie tych gum (nie wiem jak sie to fachowo nazywa) ktore lacza puszke filtru powietrza z gaznikami.
Jakis czas temu jak szukalem info zwiazanego z moimi problemami z frezarka natknelem sie wlasnie na artykul o Twojej przypadlosci. Wiele osob pisalo, ze te gumy z czasem zaczynaja pekac i robia sie w nich male dziurki, przez ktore dostaje sie "lewe" powierze, ktore z kolei jest przyczyna dlawienia sie silnika przy wysokich obrotach. Te gumy, to tzw. króćce i są w porządku - zero pęknięć czy przetarć. Jeśli czytałeś cały post, to niedokładnie, bo pisaliśmy o tym na początku ;) EDIT:Fazerka w końcu wylądowała w serwisie Być może już jutro będzie do odebrania Jak tylko dowiem się czegoś konkretnego, to napiszę w czym był problem. Pozdroofi!! EDIT:Okazało się, że były zasyfione gaźniki... i to strasznie, bo chodził tylko na 3 gary :shock: Jutro odbieram sprzęcik :) Dzięki za pogaduchy ;) SZEROKOŚCI PANOWIE I PANIE!! |
Autor: | fazi86 [ 2014-03-31 16:21:39 ] |
Tytuł: | Re: fzs 600 - gaśnie przy dodaniu gazu |
Odkopię temat bo mam ten sam problem. Motocykl był przygotowany do sezonu. Wymiana oleju, filtrów powietrza, paliwa, oleju, nowe świece. Został oddany do serwisu na synchro i sprawdzenie luzów, niby wszystko ok. Lecz teraz problemy z niskimi obrotami, ruszaniem na niskich obrotach, brak mocy. Jest opcja króćów i pytanie czy ktoś może je jakoś regenerował czy kupował nowe ? Czy może jest opcja aby sprawdzić czy to akurat są króćce ssące ? |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |