Forum Motocykli Yamaha https://www.motocykl.org/ |
|
Błąd 34 fz6s https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=76&t=24850 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Eryk [ 2024-07-03 17:59:44 ] |
Tytuł: | Błąd 34 fz6s |
Witam, Posiadam yamahe fz6s 2005r. W tamtym sezonie wyswietlil mi się sporadycznie check engine ale bez jakichkolwiek objawów (szarpanie, stukanie, przerywanie itp). W tym sezonie cięzko było go odpalić, okazało się że gumka na cewce była pęknieta a sama cewka mokra. Po wymianie obydwu cewek i wszystkich świec co 50-100km pojawia mi się check engine. W trybie diagnostycznym pokazuje błąd 34. Juz 3 raz oddaje moto do mechanika bo cięzko w ogóle ten błąd wywołac czy sprawdzić. Co może być przyczyną po za cewką/swieca? Dodam że gdy pojawi się check engine silnik brzmi jakby tylko na jeden cylinder nie chodzil a nie na dwa. |
Autor: | sfazowany [ 2024-07-03 18:49:22 ] |
Tytuł: | Re: Błąd 34 fz6s |
Witaj na forum. Osobiście takiego problemu nie miałem, zerknąłem z ciekawości na fora zagraniczne i problem jest dość bogato opisywany. https://www.600riders.com/threads/2008- ... ils.60053/ [ img ] Błąd dotyczy wykrycia przez komputer otwartego obwodu uzwojenia pierwotnego (strona z niskim napięciem) na cewce zasilającej cylindry 2 i 3. Gdyby oba środkowe cylindry nie miały zapłonu to wtedy można nadal podejrzewać cewkę, przewody zasilania cewki (czerwony/czarny), przewody wyzwalające cewkę (szary/czarny), kiepski styk na killswitchu na kierownicy lub wadliwy komputer ECU. Jeśli natomiast jeden z dwóch środowych cylindrów nadal pracuje prawidłowo to szukałbym problemu ZA cewką, czyli przewody wysokiego napięcia, wtyczki, świece. |
Autor: | Eryk [ 2024-07-03 21:11:51 ] |
Tytuł: | Re: Błąd 34 fz6s |
sfazowany napisał(a): Witaj na forum. Osobiście takiego problemu nie miałem, zerknąłem z ciekawości na fora zagraniczne i problem jest dość bogato opisywany. https://www.600riders.com/threads/2008- ... ils.60053/ [ img ] Błąd dotyczy wykrycia przez komputer otwartego obwodu uzwojenia pierwotnego (strona z niskim napięciem) na cewce zasilającej cylindry 2 i 3. Gdyby oba środkowe cylindry nie miały zapłonu to wtedy można nadal podejrzewać cewkę, przewody zasilania cewki (czerwony/czarny), przewody wyzwalające cewkę (szary/czarny), kiepski styk na killswitchu na kierownicy lub wadliwy komputer ECU. Jeśli natomiast jeden z dwóch środowych cylindrów nadal pracuje prawidłowo to szukałbym problemu ZA cewką, czyli przewody wysokiego napięcia, wtyczki, świece. obydwie cewki w sumie wymienilem, ale chcialem dźwignąć bak, sciagnac filtr powietrza i jedna fajke. Sprawdzic czy wtedy tez pojawi sie blad. wtedy bym mial pewność że brak prądu na fajce powoduje jakikolwiek bląd. Co o tym myślisz? |
Autor: | sfazowany [ 2024-07-04 00:30:44 ] |
Tytuł: | Re: Błąd 34 fz6s |
Komputer sprawdza obwód tylko do cewki i w niej tylko do uzwojenia niskiego napięcia, czyli jeśli problem jest po stronie wysokiego napięcia to błąd nie wyskoczy. Po temperaturze kolanek kolektora można rozpoznać który cylinder kuleje. Można też wypinać po jednej fajce żeby określić przy których problem narasta a przy której nie ma znaczenia czy fajka jest wpięta czy nie. Jeśli cewki są takie same to możesz zamienić je miejscami i zobaczyć czy problem przeniesie się na cylindry 1&4. Tak samo z przewodami od cewek do świec. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |