Forum Motocykli Yamaha https://www.motocykl.org/ |
|
Blad 12, 23, 30 i 41 https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=78&t=23937 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Mrozu [ 2020-07-27 11:30:43 ] |
Tytuł: | Blad 12, 23, 30 i 41 |
hej, wymienialem linke sprzegla i pojawily mi sie takie bledy - 12, 23, 30 i 41 i moto nie chcialo zapalic. sprawdzilem kostki i zagadal, ale nastepnego dnia kilka razy zgasl i mrugal check. wczoraj i dzis jezdzilem i wszystko ok, no ale chcialbym wiedziec co te bledy znacza i co sprawdzic, by nie miec przygody gdzies daleko od domu. jest ktos w stanie pomoc? |
Autor: | bizoon86 [ 2020-07-27 14:47:11 ] | ||
Tytuł: | Re: Blad 12, 23, 30 i 41 | ||
Mrozu napisał(a): hej, wymienialem linke sprzegla i pojawily mi sie takie bledy - 12, 23, 30 i 41 i moto nie chcialo zapalic. sprawdzilem kostki i zagadal, ale nastepnego dnia kilka razy zgasl i mrugal check. wczoraj i dzis jezdzilem i wszystko ok, no ale chcialbym wiedziec co te bledy znacza i co sprawdzic, by nie miec przygody gdzies daleko od domu. jest ktos w stanie pomoc? niby r1 ale może pomóc :) D: 30 = diagnostyka cewki zapłonowej 1 cylindra; D: 41 = diagnostyka wtórnej dyszy wtryskiwacza 2 12 - błąd czujnika położenia wału korbowego; 23 - błąd odczytów czujnika ciśnienia atmosferycznego - ciąg autodiagnostyczny D: 02;
|
Autor: | Mrozu [ 2020-07-28 08:31:55 ] |
Tytuł: | Re: Blad 12, 23, 30 i 41 |
czyli jest szansa, ze poprostu ruszylem kostki, bo przy takich bledach to on nie powinien zapalac ani jezdzic. |
Autor: | bizoon86 [ 2020-07-28 23:18:17 ] |
Tytuł: | Re: Blad 12, 23, 30 i 41 |
Mrozu napisał(a): czyli jest szansa, ze poprostu ruszylem kostki, bo przy takich bledach to on nie powinien zapalac ani jezdzic. szansa jest zawsze - ja nie jestem specem :) powodzonka ewentualnie możesz sprawdzić styki kabelki itd i zobaczyć czy coś to da :) |
Autor: | glenroy [ 2020-07-29 16:05:12 ] |
Tytuł: | Re: Blad 12, 23, 30 i 41 |
12 - crankshaft position sensor error 23 - error sensor readings of atmospheric pressure - self-diagnosed string D: 02 30 - Error drop sensor (triggered or faulty sensor), - self-diagnosed string D: 08 41 - fault or short circuit in the wiring of the sensor falls, self-diagnosed string D: 08 Możliwe, że masz luźną jakąś kostkę, jeżeli gasł Ci po wymianie, samo się raczej nie naprawiło. Odpal go i poruszaj złączami, może któreś nie ma dobrego styku i w pewnych warunkach gubi sygnał. Jeżeli dobrze kojarzę, ale może mi się z FZS-em kićkać, czujnik przechyłu i czujnik ciśnienia atm. są niedaleko siebie pod siedzeniem kierowcy, możliwe, że jest tam gdzieś i zbiorcze złącze, w którym siedzi też czujnik położenia wału. |
Autor: | pilot711 [ 2021-10-09 22:51:49 ] |
Tytuł: | Re: Blad 12, 23, 30 i 41 |
Panowie podepnę się pod temat. Opiszę swój proplem może ktoś coś podpowie. Miałem odpięty akumulator jakieś 3 tygodnie. Dziś postanowiłem trochę usprawnić moto, zdejmowałem czaszę by ją troszkę podkleić wiadomo musiałem rozpiąć wiązki wyjąć zegary. Wcześniej czyściłem łańcuch i zdejmowałem dekiel od małej zębatki (w nim są puszczone jakieś przewody). Poskładałem podpinam akumulator i moto nie odpala. Kontolki świecą, pompę słychać, naciśnięcie przycisku start i nic. Dodatkowo wywaliło błąd kod 12 i świeci kontrolka chek żółta. Poczytałem na forum że kod 12 to czujnik położenia wału gdzie tego szukać czy możliwe że problem jest gdzieś w przewodach?. Wypięcie akumulatora nie kasuje błędu 12 cały czas świeci, moto nie odpala. |
Autor: | Janusz81 [ 2021-10-10 08:26:30 ] |
Tytuł: | Re: Blad 12, 23, 30 i 41 |
Coś chyba gdzieś coś skopałeś. Przyczyny z manuala: • Przerwa lub zwarcie w wiązce przewodów. • Wadliwy czujnik położenia wału korbowego. • Awaria rotora podbieracza. • Awaria w ECU. • Nieprawidłowo zainstalowany czujnik Możesz sprawdzić miernikiem rezystancję samego czujnika odpinając jego kostkę. Powinno być 336-504 Ohm. Załącznik:
|
Autor: | misiakw [ 2021-10-10 12:31:03 ] |
Tytuł: | Re: Blad 12, 23, 30 i 41 |
W fz6 błąd 12 pokazywało mi też hak aku było tak słabe, że licznik jeszcze odpalał, ale eku już miało za mało prądu podczas ruszania rozrusznikiem |
Autor: | pilot711 [ 2021-10-10 15:29:30 ] |
Tytuł: | Re: Blad 12, 23, 30 i 41 |
Janusz81 napisał(a): Coś chyba gdzieś coś skopałeś. Przyczyny z manuala: • Przerwa lub zwarcie w wiązce przewodów. • Wadliwy czujnik położenia wału korbowego. • Awaria rotora podbieracza. • Awaria w ECU. • Nieprawidłowo zainstalowany czujnik Możesz sprawdzić miernikiem rezystancję samego czujnika odpinając jego kostkę. Powinno być 336-504 Ohm. Załącznik: Error 12.jpg Dzięki za podpowiedź, czujnik raczej sprawny tak obstawiam, muszę sprawdzić wiązkę od licznika i świateł trochę ją "maltretowałem" podczas podlkejania czaszy. Odtego zacznę. DZIĘKI za podpowiedź, dam znać czy się udało. Moźe wiesz w którym miejscu wiązka najczęściej szwankuje i gdzie szukać w razie potrzeby tego czujnika |
Autor: | Janusz81 [ 2021-10-10 19:46:27 ] |
Tytuł: | Re: Blad 12, 23, 30 i 41 |
Wiązka w czaszy nie ma nic do tego no chyba że przycisk od killa. |
Autor: | devildd [ 2021-10-10 19:55:30 ] |
Tytuł: | Re: Blad 12, 23, 30 i 41 |
W FZ1 miałem podobny problem, a powodem były skorodowane połączenia przekaźnika rozrusznika, który znajduje się pod siedzeniem. Zwierając główne przewody prądowe odpalał, a z guzika wywalał błędy. Rozebrałem, przeczyściłem i zaczął normalnie odpalać. |
Autor: | pilot711 [ 2021-10-10 21:56:12 ] |
Tytuł: | Re: Blad 12, 23, 30 i 41 |
Janusz81 napisał(a): Wiązka w czaszy nie ma nic do tego no chyba że przycisk od killa. No to szykuje się większe szukanie, wymieniałem jeden kierunkowskaz z tyłu i pewnie ruszyłem jakiś kabel. |
Autor: | pilot711 [ 2021-10-11 15:28:03 ] |
Tytuł: | Re: Blad 12, 23, 30 i 41 |
Dzięki za pomoc. Problem rozwiązany. Probem był w kostce od czujnika wałka rozrządu - brudne piny, czyszczenie i moto :moto: :D |
Autor: | Janusz81 [ 2021-10-12 09:47:16 ] |
Tytuł: | Re: Blad 12, 23, 30 i 41 |
No i elegancko. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |