Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

Blad 12, 23, 30 i 41
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=78&t=23937
Strona 1 z 1

Autor:  Mrozu [ 2020-07-27 11:30:43 ]
Tytuł:  Blad 12, 23, 30 i 41

hej,

wymienialem linke sprzegla i pojawily mi sie takie bledy - 12, 23, 30 i 41 i moto nie chcialo zapalic. sprawdzilem kostki i zagadal, ale nastepnego dnia kilka razy zgasl i mrugal check. wczoraj i dzis jezdzilem i wszystko ok, no ale chcialbym wiedziec co te bledy znacza i co sprawdzic, by nie miec przygody gdzies daleko od domu. jest ktos w stanie pomoc?

Autor:  bizoon86 [ 2020-07-27 14:47:11 ]
Tytuł:  Re: Blad 12, 23, 30 i 41

Mrozu napisał(a):
hej,

wymienialem linke sprzegla i pojawily mi sie takie bledy - 12, 23, 30 i 41 i moto nie chcialo zapalic. sprawdzilem kostki i zagadal, ale nastepnego dnia kilka razy zgasl i mrugal check. wczoraj i dzis jezdzilem i wszystko ok, no ale chcialbym wiedziec co te bledy znacza i co sprawdzic, by nie miec przygody gdzies daleko od domu. jest ktos w stanie pomoc?



niby r1 ale może pomóc :)


D: 30 = diagnostyka cewki zapłonowej 1 cylindra;

D: 41 = diagnostyka wtórnej dyszy wtryskiwacza 2

12 - błąd czujnika położenia wału korbowego;

23 - błąd odczytów czujnika ciśnienia atmosferycznego - ciąg autodiagnostyczny D: 02;

Załączniki:
yamaha_fault_codes.pdf [31.08 KiB]
Pobrane 215 razy

Autor:  Mrozu [ 2020-07-28 08:31:55 ]
Tytuł:  Re: Blad 12, 23, 30 i 41

czyli jest szansa, ze poprostu ruszylem kostki, bo przy takich bledach to on nie powinien zapalac ani jezdzic.

Autor:  bizoon86 [ 2020-07-28 23:18:17 ]
Tytuł:  Re: Blad 12, 23, 30 i 41

Mrozu napisał(a):
czyli jest szansa, ze poprostu ruszylem kostki, bo przy takich bledach to on nie powinien zapalac ani jezdzic.


szansa jest zawsze - ja nie jestem specem :) powodzonka

ewentualnie możesz sprawdzić styki kabelki itd i zobaczyć czy coś to da :)

Autor:  glenroy [ 2020-07-29 16:05:12 ]
Tytuł:  Re: Blad 12, 23, 30 i 41

12 - crankshaft position sensor error
23 - error sensor readings of atmospheric pressure - self-diagnosed string D: 02
30 - Error drop sensor (triggered or faulty sensor), - self-diagnosed string D: 08
41 - fault or short circuit in the wiring of the sensor falls, self-diagnosed string D: 08

Możliwe, że masz luźną jakąś kostkę, jeżeli gasł Ci po wymianie, samo się raczej nie naprawiło. Odpal go i poruszaj złączami, może któreś nie ma dobrego styku i w pewnych warunkach gubi sygnał.

Jeżeli dobrze kojarzę, ale może mi się z FZS-em kićkać, czujnik przechyłu i czujnik ciśnienia atm. są niedaleko siebie pod siedzeniem kierowcy, możliwe, że jest tam gdzieś i zbiorcze złącze, w którym siedzi też czujnik położenia wału.

Autor:  pilot711 [ 2021-10-09 22:51:49 ]
Tytuł:  Re: Blad 12, 23, 30 i 41

Panowie podepnę się pod temat. Opiszę swój proplem może ktoś coś podpowie. Miałem odpięty akumulator jakieś 3 tygodnie. Dziś postanowiłem trochę usprawnić moto, zdejmowałem czaszę by ją troszkę podkleić wiadomo musiałem rozpiąć wiązki wyjąć zegary. Wcześniej czyściłem łańcuch i zdejmowałem dekiel od małej zębatki (w nim są puszczone jakieś przewody). Poskładałem podpinam akumulator i moto nie odpala. Kontolki świecą, pompę słychać, naciśnięcie przycisku start i nic. Dodatkowo wywaliło błąd kod 12 i świeci kontrolka chek żółta. Poczytałem na forum że kod 12 to czujnik położenia wału gdzie tego szukać czy możliwe że problem jest gdzieś w przewodach?. Wypięcie akumulatora nie kasuje błędu 12 cały czas świeci, moto nie odpala.

Autor:  Janusz81 [ 2021-10-10 08:26:30 ]
Tytuł:  Re: Blad 12, 23, 30 i 41

Coś chyba gdzieś coś skopałeś. Przyczyny z manuala:
• Przerwa lub zwarcie w wiązce przewodów.
• Wadliwy czujnik położenia wału korbowego.
• Awaria rotora podbieracza.
• Awaria w ECU.
• Nieprawidłowo zainstalowany czujnik

Możesz sprawdzić miernikiem rezystancję samego czujnika odpinając jego kostkę. Powinno być 336-504 Ohm.
Załącznik:
Error 12.jpg [363.79 KiB]
Pobrane 209 razy

Autor:  misiakw [ 2021-10-10 12:31:03 ]
Tytuł:  Re: Blad 12, 23, 30 i 41

W fz6 błąd 12 pokazywało mi też hak aku było tak słabe, że licznik jeszcze odpalał, ale eku już miało za mało prądu podczas ruszania rozrusznikiem

Autor:  pilot711 [ 2021-10-10 15:29:30 ]
Tytuł:  Re: Blad 12, 23, 30 i 41

Janusz81 napisał(a):
Coś chyba gdzieś coś skopałeś. Przyczyny z manuala:
• Przerwa lub zwarcie w wiązce przewodów.
• Wadliwy czujnik położenia wału korbowego.
• Awaria rotora podbieracza.
• Awaria w ECU.
• Nieprawidłowo zainstalowany czujnik

Możesz sprawdzić miernikiem rezystancję samego czujnika odpinając jego kostkę. Powinno być 336-504 Ohm.
Załącznik:
Error 12.jpg

Dzięki za podpowiedź, czujnik raczej sprawny tak obstawiam, muszę sprawdzić wiązkę od licznika i świateł trochę ją "maltretowałem" podczas podlkejania czaszy. Odtego zacznę. DZIĘKI za podpowiedź, dam znać czy się udało. Moźe wiesz w którym miejscu wiązka najczęściej szwankuje i gdzie szukać w razie potrzeby tego czujnika

Autor:  Janusz81 [ 2021-10-10 19:46:27 ]
Tytuł:  Re: Blad 12, 23, 30 i 41

Wiązka w czaszy nie ma nic do tego no chyba że przycisk od killa.

Autor:  devildd [ 2021-10-10 19:55:30 ]
Tytuł:  Re: Blad 12, 23, 30 i 41

W FZ1 miałem podobny problem, a powodem były skorodowane połączenia przekaźnika rozrusznika, który znajduje się pod siedzeniem. Zwierając główne przewody prądowe odpalał, a z guzika wywalał błędy. Rozebrałem, przeczyściłem i zaczął normalnie odpalać.

Autor:  pilot711 [ 2021-10-10 21:56:12 ]
Tytuł:  Re: Blad 12, 23, 30 i 41

Janusz81 napisał(a):
Wiązka w czaszy nie ma nic do tego no chyba że przycisk od killa.

No to szykuje się większe szukanie, wymieniałem jeden kierunkowskaz z tyłu i pewnie ruszyłem jakiś kabel.

Autor:  pilot711 [ 2021-10-11 15:28:03 ]
Tytuł:  Re: Blad 12, 23, 30 i 41

Dzięki za pomoc. Problem rozwiązany. Probem był w kostce od czujnika wałka rozrządu - brudne piny, czyszczenie i moto :moto: :D

Autor:  Janusz81 [ 2021-10-12 09:47:16 ]
Tytuł:  Re: Blad 12, 23, 30 i 41

No i elegancko.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/