Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2022-07-10 12:34:19 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2021-09-25 23:54:06
Posty: 14
Płeć: Mężczyzna
Witam. Swoim MT-125 kilka dni temu zrobiłem szlif lewego boku wywracając się na żwirze leżącym po zimie na asfalcie. Uderzenie bokiem w asfalt nie było szczególnie mocne

W wyniku upadku przednie koło odchyliło mi się w ten sposób, że jeżeli trzymam kierownicę prosto (w stosunku do osi moto) to lampa, komputer również patrzy prosto a samo koło z błotnikiem nieco odchylone jest na prawo.

Zauważyłem że kopnięciem w prawy bok opony jestem w stanie zwyczajnie naprostować to koło.

W związku z powyższym mam pytania:
- które śruby poluzować przed "pompowaniem amorów" do ułożenia ich idealnie równolegle (czyli de facto wycentrowania koła) ?
Z nagrań na YT które znalazłem dotyczących innych motocykli wynikało by że należy poluzować śruby nr.34 oraz nr.36 na tym schemacie:
https://yama-sklep.pl/image/scheme/245ffb31af8d15a65053cdb378d17f3e26354437383330302d4e323331.png

Czy również nr. 11 i 12 z tego schematu ?:
https://yama-sklep.pl/image/scheme/24972d419b6b2e8571fba004eceb87e773354437433330302d50323230.png

Nie mam wiedzy jakie siły (Nm) powinny być użyte do skręcenia śrub nr.36 oraz 11 i 12. Instrukcja MT-125 podaje tylko wartości dla śrub 34 (tj. 23Nm).
Byłbym wdzięczny za podpowiedź.

Z góry dziękuję za pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-07-10 12:34:19 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2022-07-10 19:08:32 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2021-09-25 23:54:06
Posty: 14
Płeć: Mężczyzna
Jedni w swoich poradnikach podają żeby poluzować tylko środkowe klemy lag (nr.36) i dolne śruby zaciskające lagi na osi koła (nr.34) inni dodatkowo podają by luzować górne klemy lag (nr.12) i śrubę centralną (nr.11), zatem nie do końca te poradniki które można znaleźć na YT są spójne. A więc jak to zrobić prawidłowo ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-07-10 19:23:46 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1237
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tiger 1050
Poluzuj wszystko, odpręż i zmontuj wg procedury w odpowiedniej kolejności
Mały edit: zazwyczaj robię to podnosząc przód tak aby lekko dotykał podłoża, żeby lagi nie uciekły. Jeśli nie masz jak podnieść to śruby dolnej póki odkręć aby się odprężyły a następnie dokręć. Resztę możesz luzować w dowolnej kolejności


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-07-10 20:06:29 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2021-09-25 23:54:06
Posty: 14
Płeć: Mężczyzna
Nie mam jak podnieść koła, procedury dla MT-125 tak naprawdę nie posiadam, ale reasumując:

1) zluzować i dokręcić śruby dolnej półki
2) zluzować:
- centralną śrubę
- śruby górnej półki
- śruby zaciskowe osi koła (czy tylko po prawej stronie ?)
3) pompować
4) wstępnie dokręcić centralną śrubę z niewielką siłą
5) podokręcać resztę właściwymi siłam
6) z pełną siłą dokręcić centralną śrubę właściwym momentem

Czy tak ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-07-10 21:28:50 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1237
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tiger 1050
Tak z tym że ośkę dokręcałbym na sam koniec i przed tym jeszcze raz przepompuj


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-07-10 23:04:07 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2021-09-25 23:54:06
Posty: 14
Płeć: Mężczyzna
OK, dzięki.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org