Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2025-06-03 20:03:38 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2025-06-03 19:57:52
Posty: 3
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 9
Witajcie
Jestem nowym posiadaczem tracera 9gt i jak to standardowo u mnie po zakupie nastąpiła wymiana płynów. Wymieniłem olej z filtrem, filtr powietrza, płyn hamulcowy oraz chłodniczy. Olej zalany troszkę powyżej połowy skali w okienku przejechane 200km i ku mojemu zaskoczeniu wczoraj oleju przybyło tak że poziom jest powyżej okienka. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2025-06-03 20:03:38 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2025-06-03 22:23:49 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 4045
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
nie obraź się na takie głupie pytania, ale nie raz "oczywiste oczywistości" okazały się dla kogoś innego nie takie oczywiste, tak więc przede wszystkim, jesteś pewien że zlałeś cały olej z silnika przed wymianą? sprawdziłeś ile go wyszło i czy ilość zgadza sie z tym co według serwisówki powinno być w silniku?

jak zmieniam olej, to rozgrzewam moto, jeżdżę nim żeby poruszyć ewentualny osad, i zlewam taki olej "na ciepło". wychodzi go sporo, ale zostawiam tak moto z wykręconym korkiem jaszcze na ponad godzinę, bo powoli potrafi zjechać sporo oleju z różnych części silnika, mimo że po odkręceniu korka już przestało lecieć.

ponadto przy pierwszej wymianie oleju zapomniałem odkręcić korka do wlewu oleju, i mimo że przyszedłem po godzinie i nic nie ciekło już, po odkręceniu korka, ze szklanka jeszcze wyleciała dołem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2025-06-04 06:52:30 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2025-06-03 19:57:52
Posty: 3
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 9
Witaj. Oleju nie zmieniam wg żadnej serwisowki tylko tak jak się to powinno robić sprawdzając jego poziom. Oczywiście zrobiłem podobnie jak Ty czyli rozgrzany silnik odkręcony korek wlewu oraz spustowy i filtr zostawiłem na pół godziny. Zalałem nowy olej na max odpaliłem na 5min żeby rozprowadzić nowy olej i wróciłem po godzinie żeby uzupełnić poziom mniej więcej do połowy skali. Tak że raczej żaden błąd nie został popełniony wg mnie...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2025-06-04 15:52:44 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2556
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Jeśli do oleju nie przelewa się paliwo (to raczej awaria spotykana w gaźnikowcach) ani płyn chłodzący przez uszkodzoną uszczelkę głowicy, to jednak wdarł się jakiś błąd przy pomiarze poziomu oleju. Może przed dolewką olej zalegał gdzieś w silniku i spłynął dopiero jak wszystko całkiem wystygło...? Olej z paliwem capi okrutnie i jest rozrzedzony, z płynem chłodniczym robi się kawa z mlekiem i pianką. Jeśli olej pachnie normalnie jak to olej, czyli tylko odrobinkę paliwem i ma normalną konsystencję, to zwyczajnie ściekał wolniej niż mu dałeś czasu i troszkę za dużo wlałeś. Miałem tak kiedyś w olejaku bmw z chlodnicą oleju umieszczoną wysoko przy lampie, jak scieklo w końcu łaskawie z chłodnicy to miałem trochę za wysoki poziom.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2025-06-04 15:57:30 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1616
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Istnieje też takie zjawisko jak rozszerzalność temperaturowa cieczy, pewnie z 5%


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2025-06-05 10:40:06 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 4045
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
no własnie tak jak sfazowany pisał, pierwsze moje skojarzenie to było paliwo w oleju bo miałem to w er5, ale niekoniecznie wyobrażam sobie jak by to miało się zadziać w przypadku moto na wtrysku, bo jak pompa nie działa to niekoniecznie paliwo ma jak do silnika dotrzeć.

pomyślałem też o płynie chłodniczym, no ale jak wspomnieliścue był by majonez w silniku, chyba że moto nie było odpalane, ale i tak płyn chłodniczy nie miesza się ładnie z olejem, więc było by widać rozdzielenie cieczy w okienku jak oleju było do połowy okienka, więc tez ro odrzuciłem.

stąd moją sugestią było to, że coś musiało zostać w silniku i zleciało. Jedyne co mi przychodzi do głowy to większa strzykawka + mały wężyk i przez korek wlewu odciągnąć nadmiar i zerknąc jak to wygląda, jeśli będzie wydawało sie że to po prostu olej, to obserwować czy nie przybywa, jak nie przybywa, to po prostu gdzieś coś zostało podczas wymiany.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2025-06-07 21:17:36 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2025-06-03 19:57:52
Posty: 3
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 9
Dopiero dzisiaj miałem możliwość sprawdzenia oleju i ku mojemu zaskoczeniu po tygodniu stan był widoczny w okienku... Nie wiem sam co o tym myśleć...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2025-06-07 23:22:04 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 4045
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
Slafwek napisał(a):
ku mojemu zaskoczeniu wczoraj oleju przybyło tak że poziom jest powyżej okienka.

Slafwek napisał(a):
ku mojemu zaskoczeniu po tygodniu stan był widoczny w okienku...

Slafwek napisał(a):
Nie wiem sam co o tym myśleć...

po pierwsze, łatwo cie zaskoczyć.
po drugie, teraz jest ok
po trzecie, możliwe że coś nie tak było podczas stawiania, może moto niezbyt pionowo, albo jakas inna pomyłka spowodowała błędne odczytanie poziomu oleju.

podsumuje to cytatem (ok, Bajm to może nie jakieś górnolotne źródło mądrości, ale mi tam ten cytat pasuje)
"Pojawiasz się i znikasz
I znikasz, i znikasz
Mam na twym punkcie bzika
Mam bzika, mam bzika"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2025-06-08 13:10:35 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2556
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Albo podwórkowe z dzieciństwa "co było a nie jest, nie pisze się w rejestr" :D

Ja wczoraj dolewałem przekładniowego do kuboty bagnetu nie ma, wg dokumentacji wchodzi 6,2l a zapowietrzała się już hydraulika podnośnika i wspomagania kierownicy, więc na czuja wlałem 5 litrów :D chodzi jak złoto.

[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org