Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2020-02-17 10:38:13 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2020-02-17 10:32:19
Posty: 5
Witam.
Nie znalazlem nic na internecie wiec pisze tutaj na forum może ktos pomoże....
Chodzi o moja mt- 125 Nagle dzisiaj po krótkiej przejażdżce zaczęła szarpać po odpuszczeniu gazu. Tak szarpie jakbys jechal na bardzo niskich obrotach: dokladnie to jedziesz no na trójce na 8 tys , puszczasz gaz i zaczyna nia szarpać i dźwięk jest taki jakbys zredukował bieg na niższy przy wysokich obrotach. Jest tak najbardziej na dwójce odczuwalne, ale ogolnie dzieje sie to na kazdym biegu. Wszystko wczoraj bylo okej dzisiaj juz jest tak jak pisze. Czy ktos wie co to moze byc? Czy cos ze świecą? Filtrem powietrza? Moze łańcuchem? Kompletnie nie mam pojecia ale nagle sie to stalo i tak jest!!! ;( mam ja dopiero 4 dni i takie cos sie stalo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Yamaha mt125 szarpie!
PostNapisane: 2020-02-17 10:38:13 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2020-02-17 12:51:01 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-09-07 17:54:43
Posty: 696
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Street Triple 675
Czy motocykl stał długo w wilgotnym miejscu? Dusi go, czy tylko szarpie? Dźwięk jakby się zredukował...? Ale bieg zostaje?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-02-17 15:13:59 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3507
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
bierny napisał(a):
Czy motocykl stał długo w wilgotnym miejscu?

Natan2309 napisał(a):
mam ja dopiero 4 dni i takie cos sie stalo.


podejrzewam że nie wie do końca czy stał czy nie.
sprawdziłbym czy klemy dokręcone do akumlatora (potrafi dawać dziwne objawy jak nie styka), czy filtr powietrza jest czysty. potem ewentualnie jak to nie da efektów skoczyłbym do mechanika spuścic/wymienić olej i sprawdzić czy na sprzedaż motodoktora nie zalano tam - jeśli motodoktor to z silnikiemmogą być cyrki i oddałbym jsprzedajacemu jako wada ukryta...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-02-17 15:53:27 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-09-07 17:54:43
Posty: 696
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Street Triple 675
misiakw
Racja, aczkolwiek mógł widzieć gdzie moto stało, gdy dokonywał zakupu i stąd moje pytanie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-02-17 17:16:12 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2020-02-17 10:32:19
Posty: 5
Tak ! Dziwiek jakby sie zredukował dokladnie, biega zostaje, szarpie ale czy dusi nie wiem chyba tez jest wrażenie jakby przerwa w dostawie paliwa ;) ! I tak! Zostawilem go faktycznie okolo 4 godziny nanobfitym deszczu w ten dzien, wlasnie zaraz po tym sie to stalo!.

-- 2020-02-17 17:23:24 --

Olej mam kupiony (Castrol POWER 1 RACING 4T 10W-40 ) z nowym filtrem dzisiaj wymienię. Ale to i tak mialem zrobic ... w sensie watpie zeby to bylo to.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-02-17 18:44:29 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 1993
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW R1200GS 2005 ABS
Opisz szczegółowo jak to wyglądało, deszcz to istotny fragment który wcześniej pominąłeś. Silnik na wtrysku przy całkowitym odjęciu gazu na obrotach przestaje podawać paliwo całkowicie, więc jeśli Twoje szarpanie jest na mniejszym gazie ale nie calkowicie zamknietym to jak dla mnie to jest wkestia zamoknietej instalacji elektrycznej, byc moze tam gdzie masz swiece na glowicy nazbieralo sie wody i powoduje to zwarcia. Gniazdo swiecy ma czasem odplyw zeby nie zbierala sie tam woda, może odpływ się zapchał.

Jesli jednak całkowicie zamykasz gaz i wtedy szarpie to problem jest bardziej mechaniczny, np zbyt długi łańcuch albo jakiś luz na tylnym kole lub wahaczu. Jaki masz luz na łańcuchu?

Czy to szarpanie zmienia sie wraz z nagrzaniem silnika? Czy na postoju na wolnych obrotach pracuje rowno?

Opisz szczegółowo wszystko co Ci przyjdzie do glowy.. czy na wszystkich biegach jest tak samo, w jakim zakresie obrotów szarpie najbardziej, itp, itd.

To Twoje zupelnie pierwsze moto jezdzone na kat. B? Jakie masz doswiadczenia?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-02-17 19:11:51 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2020-02-17 10:32:19
Posty: 5
Ok więc Rano pojechałem do sklepu, wróciłem i zostawiłem go na deszczu okolo 3godziny zaraz po tym jak jechałem do dentysty zaczely się te wszystkie objawy.
Watpie że to łańcuch przecieć w ciagu 3 godzin sam sie nie poluzował.
Na mniejszym gazie nie ma szarpania - dodaje gazu wszystko gra! Odejmuje gaz calkowicie automatycznie mocno szarpie.
Szarpanie nie zmienia sie wraz z nagrzaniem silnika jest caly czas takie same.
Na postoju na wolnych obrotach pracuje równo!
Na wszystkich biegach jest bardzo pdoobnie ale na dwójce najbardziej chyba.
zakresy obrotów jeżeli jest 8-10 tys szarpie lekko jeżeli poniżej juz mocno.
Towarzyszy temu dzwiek jak przy redukcji....
Zauważyłem jeszcze ze np jak nagle dam na maksa gaz to tez potrafi podczasz przyspieszania szarpnąć ale tylko np jedno szarpnięcie i tyle.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-02-17 22:01:55 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 1993
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW R1200GS 2005 ABS
Ok, ciągle czekam na info ile gazu ujmujesz? Troche czy calkowicie? Jaki jest w centymetrach luz na lancuchu? Czy w lancuchu nie ma zapieczonych ogniw? Musisz go obmacac recznie na calej dlugosci. Czy lancuch jest rownomiernie wyciagniety? Co masz na mysli mowiac ze stuka jak przy redukcji? Jesli masz na mysli klumkanie skrzyni od wbijania nizszego biegu na wcisnietym biegu, cofnietym gazie i niskich obrotach to bedzie stukac skrzynia bo zmuszasz tryby do zazębienia przy duzej roznicy obrotowej, redukcje powinienes robic z miedzygazem, wtedy nic nie stuka. Jesli na zgaszonym motocyklu wbijesz 1 i bujasz motocyklem przod tyl, to zanim moto sie zatrzyma jest okres luzu na ktorym motocykl swobodnie sie porusza przod-tył. Jest to suma luzów na napędzie, na łańcuchu i na skrzyni. Jesli ten luz jest zbyt duzy to nie naciagniety pracą łańcuch będzie gwałtownie się podciągał i luzował, czyli szarpał, a skrzynia na swoich luzach moze wtedy stukać (podbnie do stukania przy redukcjach bez miedzygazu).

Koło tylne mogło być źle skręcone ze źle ułożoną regulacją naciągu, jesli jezdzisz na takich obrotach i redukujesz ze stuknieciami to szarpniecia lancucha mogły spowodowac zwiekszenie sie jakiegos luzu, np przesuniecie się osi koła tylnego. Żeby wykluczyć elektrykę podczas zwalniania można przełączyć killswitch do pozycji wyłączonej i zobaczyć czy bedzie reakcja. Przed przyspieszeniem na odjetym gazie przełączasz killswitch do pozycji włączonej i jedziesz dalej. Zobacz też po rozpędzeniu się i wciśnięciu na dłużej sprzęgła czy łańcuch swobodnie gładko jest przewijany na zebatkach, czy może poszarpuje i stuka.

Zrób inspekcję napędu, jesli nie wiesz jak to powinno wyglądać to sprawdź w instrukcji jaki powinieneś mieć luz na łańcuchu, ewentualnie poszukaj na YT jak się w mt125 reguluje napęd i zobacz czy masz tak samo.

Jeśli to się dzieje na całkowicie cofnietym gazie to jak dla mnie to wygląda na źle wyregulowany albo uszkodzony napęd.

Przeczytaj uważnie, posprawdzaj co trzeba, odpowiedz na te pytania i wtedy pomyślimy dalej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-02-17 23:04:07 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2020-02-17 10:32:19
Posty: 5
Gazu ujmuje calkowicie ( jade na 2 biegu mam 8 tys obrotow i puszczam gaz calkiem ) zaczyna szarpac i stukac jak przy redukcji. Nie chodzi mi o stukanie podczas redukcji tylko jakby przy redukcji czyli jest ten sam efekt.
Lancuch zobacze rano ale wydaje mi sie ze faktycznie troche opada...
Ogolnie to przed wyjazem do dentysty tak nie bylo (roznica 3 godzin ) teraz nagle jest wiec wydaje mi sie ze to cos z elektronika.. moze swieca?
Nie wiem jestem laikiem - tak tylko mysle.
Jechalem przed chwila do pracy tak samo szarpie na trojce i innych biegach i tak samo jak jest nagrzany... szarpie zawsze i slychac wlasnie te dzwieki.
Ogolnie jezeli nie puszcze gazu calkiem jazda wyglada normalnie jak zawsze.
Dodam ze dzisiaj zosta wymieniony olej na calkowicie nowy ;)

Odpisze jak zobacze ten lancuch. Zastanawiam sie tylko czy moglo sie to stac z tym lancuchem w przeciegu 3 godzin?
Zamowie tez swiece.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-02-18 01:48:30 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 1993
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW R1200GS 2005 ABS
Pisałem od czego mógł się "zrobić" łańcuch. Na tylnym wahaczu jest regulacja naciągu łańcucha, jeśli ktoś źle założył koło to mogło przeskoczyć i wyluzować łańcuch.

Gdy całkowicie ujmujesz gaz całkowicie odcinasz paliwo wiec świeca nawet jeśli daje iskrę to nic nie zapala, wiec jeśli podczas normalnej jazdy że stałą prędkością jest ok to zrób pozostałe testy o których wspomniałem i sprawdź lancuch. Tylko nie rób tego na pałę, tylko poszukaj manuala do swojego Pędziwiatra, sprawdź jak być powinno i oceń sytuację co się dzieje u Ciebie.

Masz trzy opcje, albo wgryziesz się w temat, ogarniesz to i czegoś się nauczysz, albo wstawisz moto do mechanika i pozwolisz żeby to ogarnęli fachmani, albo zrobisz byle jak na czuja. Generalnie kibicuję Ci żebyś wybrał opcję nr 1 bo będziesz miał satysfakcję i czegoś się nauczysz, ale musisz wykazać trochę inicjatywy i pogooglać manuale i tutoriale serwisowe. Jeśli nie czujesz się na siłach lub nie masz odpowiednich narzędzi to nie ryzykuj zdrowia i oddaj sprzęt do serwisu. Trzecia opcja to igranie ze śmiercią, Moto nawet 125 to nie rower, tu nie ma miejsca na "chyba działa". Zrób to solidnie albo wcale. 3mam kciuki za porządną ocenę napędu zgodnie z manualem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-02-21 05:59:44 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2020-02-17 10:32:19
Posty: 5
Ok Problem naprawiony... z góry podziekuje wszystkim ;)
Wiéc bylem na przegladzie i poprostu problem byl z lancuchem opadl dosc mocno z dnia na dzien.
Podobno dlatego ze byla zrobiona mocna redukcjaa, kolo nie bylo dobrze dokrecone i poszlo do przodu.
Dlaczego tego nie widzialem? Patrzalem tylko raz na ten lacuch jak pisalem posta i wtedy motor tak stal ze na dole lancuch wygladal na dobrze napiety.
no ja jestem laikiem wiec nie widzialem tego :0
Wazne ze wszystko dziala i jest dobrze zrobione! , jeszcze raz dzieki ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-02-21 08:32:39 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-09-07 17:54:43
Posty: 696
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Street Triple 675
Żeby na motocyklu 125 koło poszło do przodu przy redukcji to musiało nie być praktycznie wcale przykręcone... pojedź strzelić w łeb sprzedającego za narażanie Twojego życia, a później lekko siebie w czoło za brak sprawdzenia :)

Dobrze, że problem rozwiązany!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-02-21 09:02:00 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 1993
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW R1200GS 2005 ABS
Fajnie że udało się bezkosztowo, dzięki za update - byłem ciekaw co to było... szerokości ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-02-21 10:37:25 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3507
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
jak tak jeżdzłeś z lużnym kajdanem to postaw moto na centralce i sprawdź czy łańcuch równo wyciągnięty - napnij go, przekręć koło i 1/4 obrotu, sprawdź czy równo napięty, potem znów o 1/4 i sprawdzasz i tak kręcisz tylnym kołem tak długo aż cały łańcuch sprawdzisz...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-02-24 15:22:56 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2298
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: MT-10
bierny napisał(a):
Żeby na motocyklu 125 koło poszło do przodu przy redukcji to musiało nie być praktycznie wcale przykręcone... pojedź strzelić w łeb sprzedającego za narażanie Twojego życia, a później lekko siebie w czoło za brak sprawdzenia :)

Marian sprawdzałeś kiedyś w jakimkolwiek moto czy koło jest dokręcone? Sprawdza się łańcuch, a koło się maca przy pierwszym naciąganiu - ale żeby od razu sprawdzać - nie przypominam sobie żebyśmy to kiedyś sprawdzali :D
Offtop - mnie tak kiedyś zaczęło z dnia na dzień walić w samochodzie i drżeć kierownica - zachodziłem przez kilka h co się rozwaliło w zawieszeniu - a tu sie okazało że tylko 5 śrub w kole się poluzowało... :D (albo ktoś im pomógł)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org