Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2024-10-19 13:29:03 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2024-05-09 22:59:45
Posty: 10
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha MT-07
Witam.
Mam krótka sprawę. Chciałbym się dowiedzieć czy to normalne, że po dodaniu full gazu na 2 biegu obroty gwałtownie rosną i koło potrafi zamielić. Wiem, że to może być objawa ślizgajacego sprzęgła, ale chodzi o to, że na 1 biegu motocykl wstaje na koło na 3,4,5,6 biegu nawet pod górke po dodaniu full gazu nabiera prędkości dość szybko i obroty idą normalnie. Reasumując czy realne jest, że mt07 ma tyle mocy, że podczas zapiętej dwójki i dodaniu full gazu koło zamieli? czy jednak to objaw ślizagnia się sprzegła.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-10-19 13:29:03 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2024-10-19 20:54:51 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1568
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Oj potrafi, ten silnik bierze mocno z dołu.
Swoją drogą do zmielenia kołem nie trzeba kosmicznej mocy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-10-19 23:58:07 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2477
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Mielenie kołem powinno być odczuwalne pod dupą, w końcu jeśli tył zrywa to zawsze będzie trochę pływał na boki. Jeśli moto nadal jedzie prosto bez pływania tyłu, to na początek zobacz ile masz luzu na lince sprzęgła. Jeśli jest za bardzo napięta to może powodować ślizganie przy przyspieszaniu. Powinna być swobodnie luźna i napinać się dopiero po naciśnięciu klamki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-10-20 15:33:47 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2024-05-09 22:59:45
Posty: 10
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha MT-07
sfazowany napisał(a):
Mielenie kołem powinno być odczuwalne pod dupą, w końcu jeśli tył zrywa to zawsze będzie trochę pływał na boki. Jeśli moto nadal jedzie prosto bez pływania tyłu, to na początek zobacz ile masz luzu na lince sprzęgła. Jeśli jest za bardzo napięta to może powodować ślizganie przy przyspieszaniu. Powinna być swobodnie luźna i napinać się dopiero po naciśnięciu klamki.


Jest delikatne wrażenie, że coś pod dupa sie dzieje to akurat prawda. No, ale cieżko powiedziec w stu procentach szczerze.

Jeżeli chodzi o linke sprzęgła to bez wcisniętej klamki jest luźna nie jest napięta sprawdzałem palcami przy tym wodziku na deklu.
Mimo wszystko bardzo dziękuje za odpowiedź.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-10-21 12:07:32 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3974
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
Reyu33 napisał(a):
Jest delikatne wrażenie, że coś pod dupa sie dzieje to akurat prawda. No, ale cieżko powiedziec w stu procentach szczerze.

niech ktoś cię nagra jadą za tobą albo stojąc obok. jeśli po odwinięciu manety tylne koło się kręci a ziemia stoi, to mielsz kołem. jeśli koło nie przyspiesza no to masz styrane sprzęgło. Podejrzewam że jesteś troszkę przeczulony - nagraj i zobacz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-10-21 16:43:00 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2477
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Pany, to nie tramwaj żeby nie odróżnić poślizgu koła od sprzęgła :) Jeśli ewidentnie dupa nie zamiata to niestety sprzęgło ślizga i tyle.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-10-21 18:12:52 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2024-05-09 22:59:45
Posty: 10
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha MT-07
Dziękuje za odpowiedzi. Dzisiaj już praktycznie na koniec sezonu się przejechałem zrobiłem test na różnych drogach. Na uboczach rzeczywiście dupa zamiotła i było czuć aż motocykl skręcił. Na głównej drodze po pochyleniu do przodu szybko się wkręcił na obroty ale i nabierał prędkości dodatkowo czuć było jak przód chce iść do góry. Sprawa rozwiązana moim zdaniem i temat do zamkniecia. Ochłodziło się trochę to i kapeć gorzej klei tak jak napisał misiek chyba troche przeczulony jestem, ale lubie dbać o moto a nie jeździć do rozpadu. Pozdrawiam <3


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-10-21 18:17:49 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3974
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
Reyu33 napisał(a):
lubie dbać o moto a nie jeździć do rozpadu.

a już cię zaczynałem lubić :P "sztrucle tuż przedrospadowe" - moja specjalność, najlepsze!

oczywiście żartuje, mechanicznie staram się żeby moje strucle były cacy, a że wyglądają jak wyglądają no to cóż, kto grubo lata, grubo jebnie. Dbać trzeba i lepiej zadawać głupie pytania niż zamulić, więc spokojnie wal z każdym tu, jestem gotów sprowadzać cię na ziemię za każdym razem jeśli cię to uspokoi - zawsze lepiej trzy razy przesadzić z ostrożnością i raz wyłapać problem, niż trzy razy pominąć i raz zdzwonować sprzęt i uszkodzić siebie.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org