Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2025-05-15 15:41:09 
Niemowlak

Dołączył(a): 2021-09-25 23:54:06
Posty: 29
Płeć: Mężczyzna
Ciekawa opcja do startowania na stomym wzniesieniu z neutrala. Zamiast typowego maglowania:

- podparcie prawą nogą+hamulec na prawej rącze->Neutral na 1 bieg->Podparcie lewą nogą + hamulec tylni na docisku, po prostu hamulec na tym wcisku razem z wciśniętym sprzęgłem, bieg i jazda bez przekładania nogi

Do dohamowania w prawych ostrych łukach też. Nogę można sobie wysunąć na prawo całkiem poza stopkę hamując w tym czasie kciukiem


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2025-05-15 15:41:09 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2025-05-15 22:48:10 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2549
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
W terenie przywykłem do trzymania hamulca przedniego jednym lub dwoma palcami podczas ruszania pod wzniesienia i jakoś tak naturalnie mi to przychodzi, że tych gadżetów zupełnie nie pragnę. Kwestia ustawienia klamki na regulacji tak, żeby dało się swobodnie operować gazem przy lekkim trzymaniu klamki, w sumie to i tak cały czas się tego używa, np redukując biegi z międzygazem zatrzymując się do zera z wysokiego biegu. Kolega miał w swoim gieesie auto hold po mocniejszym naciśnięciu przedniego hamulca na postoju i bardzo tym się jarał, tylko akurat krótkie nogi miał i dla niego stanie na światłach to było balansowanie na czubeczkach palców i zabranie jednej nogi to był dla niego dodatkowy kłopot. Mi by się coś takiego może przydało jak na światłach muszę coś dwoma rękoma zrobić i jest lekki spadek, ale też przywykłem stawać wtedy na lewej nodze a prawą stopą tylny hamulec trzymać. Ten auto hold ponoć mogę sobie wprogramować bo sprzętowo mój już to ogarnia, tylko była to dodatkowo płatna funkcja. Może jeśli będę kiedyś soft cały aktualizował to sobie to włączę, ale żeby specjalnie jechać to nie czuję parcia.

Ten thumb brake to chyba stunterzy często używają bo nogami to często są daleeeko od setów :) sportowe maszyny może też to mają do wspomnianego używania tylnego hamulca w pełnym złożeniu? Na pewno używają tylnego do kontroli wheelie żeby przy pełnej manecie już nie dławić mocy tylko liznąć hamulcem żeby świecy nie zrobić. Między innymi dlatego biegi mają odwrotnie żeby nie trzeba było stopy pod dźwignię wkładać bliżej asfaltu kiedy przyspieszają w złożeniu.

Czy 950zł + robocizna warto zainwestować to już musisz sam ocenić, za tą kwotę masz dwa fajne całodniowe szkolenia na torze, które dadzą Ci więcej niż wiele miesięcy samodzielnej nauki. Byłem w zeszłym roku na cbf 600 na torze Łódź i na chińskiej 125tce kapitan wąs z jednoślad.pl objechał mnie jak cygan podatki. Tuzmen też kiedy za mną jechał, to się nudził jak na rybach :) Trening, trening, trening :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2025-05-15 23:14:40 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1613
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Ian hutchinson i jego kuciuko hamulec w mann tt

https://youtu.be/Y3VoIrv7nTw?si=NDa2jSvXMy_vJ-Vt


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2025-05-16 09:39:56 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 4037
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
sfazowany napisał(a):
Mi by się coś takiego może przydało jak na światłach muszę coś dwoma rękoma zrobić i jest lekki spadek, ale też przywykłem stawać wtedy na lewej nodze a prawą stopą tylny hamulec trzymać.

dla mnie to jest normalny sposób stania na światłach, przeszkadza mi nawet to że na skuterze nie mam w nodze hebla i muszę zawsze mieć jedną rękę na klamce, nawet jak hce zdjąc rękawiczke i coś kliknąc w telefonie...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2025-05-16 12:17:43 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2549
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Nie ma w skuterze jakiegoś hamulca postojowego? Myślałem że to standard w pojazdach w których nie da się wrzucić biegu jako "ręczny"...

Tuzmen, wyścig na wyspie Man to szaleństwo totalne :) ja się dziwię że oni nie są po Hogwarcie żeby móc tam startować :) Swoją drogą, jak widzę onboardy M. Dunlopa to on jeździ tak niesamowicie płynnie, że wręcz budzi to wrażenie że jak też mógłbym tak pojechać a później jest przebitka jak to wygląda z perspektywy widza i stwierdzam - no chyba jednak nie


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org