Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2020-03-10 08:16:36 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Fabryczny tłumik stanowi jedną całość z kolektorami, akcesoryjne zwykle składają się z kolektorów, katalizatora i łącznika/rury z tłumikiem, powyższa cena nie dotyczy kolektorów
do tego jeszcze niektórzy producenci wydechów informują że należy zdemontować stopkę centralną


Załączniki:
Przechwytywanie.PNG [121.49 KiB]
Pobrane 352 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-10 08:16:36 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2020-03-10 08:18:59 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-12-07 11:23:36
Posty: 468
Lokalizacja: WWY
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ninja 1000SX
Raczej chodzi pewnie o to że jeśli używamy DB Killera (homologowany) to nie trzeba mapować ECU. A cena wydaje się dosyć niska. Na Youtube wygląda na cały system - czyli z kolektorami. Jednak może jakieś promocje dalej uda się znaleźć. Ja w grudniu 2018 kupiłem nowy system Ixila SX1 za 1800zł. Katalogowo stoi 2900. Wieć to może jakaś podobnie magiczna promocja.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-10 10:17:37 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Już rozumiem, czyli końcówka którą znalazłem to jest część zestawu. Dziwnie to zrobili w fabrycznym zestawie, zupełnie jakby celowo chcieli podnieś koszty serwisowe w przypadku konieczności wymiany części układu wydechowego... :)

No to chyba nie pozostaje nic innego jak polować na okazję.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-10 10:39:51 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-09-07 17:54:43
Posty: 697
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Street Triple 675
sfazowany Właśnie też widziałem to w opisie i zastanawia mnie co autor miał na myśli...

Cimaj napisał(a):
Raczej chodzi pewnie o to że jeśli używamy DB Killera (homologowany) to nie trzeba mapować ECU.

Nie sądzę, ponieważ to tylko spełnia wymagania odnoście norm głośności, a niekoniecznie odnośnie odprowadzania spalin.

sfazowany napisał(a):
Już rozumiem, czyli końcówka którą znalazłem to jest część zestawu.

Dlatego pisałem, że 4 z przodu :)

Swoją drogą... ciekawe, dlaczego nie zrobili połączenia? Czyżby taniej w produkcji? A może, aby w przypadku uszkodzenia wydać w serwisie więcej siana?
Jest jeszcze ścieżka rzeźby - uciąć przed katalizatorem i sztukować, ale w przypadku takiego motocykla, to aż nie wypada :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-10 10:52:42 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Dlaczego tak to zrobili? To oczywiste .....cena kosmos
faktycznie można coś sztukować ale lokalizacja sondy to skutecznie utrudnia


Załączniki:
wydech.PNG [33.92 KiB]
Pobrane 334 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-10 11:03:49 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Tak pomyślałem o założeniu tej końcówki na fabryczny kolektor, tylko pewnie trzeba by uciąć za sondą i dospawać adapter różnicy w rozmiarach. Nie wiadomo czy wtedy wydech nie wyjdzie za długi i prawdopodobieństwo że utrzyma parametry jest niewielkie.

Co do dbkillera to on też zmienia charakterystykę zmieniając ciśnienie w układzie wydechowym, tak że to nie tylko dźwięk. Może różnica nie jest ogromna, ale na tyle duża że musieli juz o tym wspomnieć w papierach, pewnie żeby uniknąć reklamacji gdzie bez dbkillera ktoś będzie miał dąsy że silnik wymaga korekty mapowania. Taki dupochron.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-10 11:04:30 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
sfazowany napisał(a):
Misiek a rozważasz donka? Bo one nie mają homologacji a pamiętam że preferowałeś te z homologacją..

przejściowo myślałem o tym. koszt taki że na sezon już by podszedł, a nie znalazłem nic innego co by podeszło...

... ale z tym GPR'em to podrzuciłeś cośtam, bo nie szukałem. szkoda że maja stronę dupiasta i ciężko szukać po wydechach a nie tylko te "idealnie" dopasowane do moto, ale na szybko znalazłem modele ES068 i ES119 które mogły by być ok (musiałbym pomierzyć moto i sprawdzić czy nie będa za duże). 330 eur (+ redukcja) to dość dużo w porównaniu do kosztu "bazy" w której dłubię, ale w sumie jako kropeczka nad i...

bierny napisał(a):
O co chodzi z montażem "tak jak był homologowany" ? Możesz rozwinąć? Co producent ma na myśli?

sfazowany napisał(a):
Piszą w ogłoszeniu, że jeśli tłumik zamontowany jest w taki sposób w jaki był homologowany to nie ma potrzeby mapowania silnika.

mieliśmy w er6 pięknej homologowanego Lasera i dostaliśmy wszystkie papiery do niego, w tym instrukcję montażu. Chodzi chyba o to że jak kupujesz końcówkę pod konkretny model (a nie uniwersalną) to masz w instrukcji opisane dokładnie jak co zamontować - tam było jasno powiedziane że trzeba zamocowac zamiast oryginalej końcówki bez modyfikacji reszty dolotu. przez co jego "przepustowość" (czy jakkolwiek łądnie nazywa się fizyka przepływu spalin) jest zgodna z maszyną dla tego nie musisz nic stroić - moze w przypadku jednoczęsciowego wydechy trzeba gdzieś coś uciąć i masz dokłądnie opisane gdzie, jak i jakie przejściówki stosować, ale to moje gdybanie. oczywiście dałoby się tę końcówkę zamocować do innego moto, ale wtedy ta "fizyka" mogłaby być zaburzona, stąd potrzeby regulowania moto i możliwy spadek mocy...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-10 11:33:35 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-09-07 17:54:43
Posty: 697
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Street Triple 675
sfazowany napisał(a):
Co do dbkillera to on też zmienia charakterystykę zmieniając ciśnienie w układzie wydechowym, tak że to nie tylko dźwięk.

Oczywiście masz rację. W F4 na gaźniku wrzuciłem akcesoryjny wydech i moto chodziło jak złoto, a po założeniu db killera troszeczkę się dławił w pewnym zakresie obrotów. Chodziło mi o to, że dodanie db killera nie równa się osiągnięcia fabrycznej "przepustowości" spalin.

Przykładowo w MT07 mógłbym bez kłopotu uciąć za sondą, ale z racji faktu, że w nakedzie wszystko jest "wyeksponowane", to albo zrobić po taniości i są smarko-spawy, albo porządnie, czyli w kosztach tłumika akcesoryjnego / przeróbki u Edwarda :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-10 13:11:49 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
No jak dla mnie w całej tej sytuacji jednoczęściowego układu fabrycznego, przeróbka w zakładzie jak u Edka mimo potrzebnego czasu to najlepsze z ekonomicznych rozwiązań, zachowujesz stockowy wygląd i wymiary, dobierasz barwę i głośność wg preferencji i jeśli ktoś nie jest w temacie to bez naklejki edhaust nawet nie zorientuje się że to nie jest rozwiązanie fabryczne.

Poza tym długi termin usługi nie oznacza że to jest czas w którym jesteś uziemiony bo tłumik nie musi wtedy u niego leżeć w kolejce. Umawiacie się na konkretny tydzień np za 3 miesiące, chwilę przed tym terminem w poniedziałek mu wysyłasz graty, w piątek albo po tygodniu odbierasz. Tydzień bez moto można zgrać nawet z jakimiś wakacjami gdzie i tak wyjeżdżasz autem i nie będziesz jeździł motocyklem.

Dla samego dźwięku czy jest sens wydawać tyle tysiaków? Wiem że to kwestia indywidualna i ludzi stać na drogie bajery, ale mt09/tracer 900 to jeden z lepiej brzmiących motocykli na seryjnym wydechu ;) Takiego F900 ktory jest bezposrednim konkurentem to na fabrycznej puszce wciaga nosem, f900 naprawde brzmi jak maszyna do szycia :) dopiero na akrapovicu zaczyna fajnie gadać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-10 13:52:14 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
sfazowany napisał(a):
Dla samego dźwięku czy jest sens wydawać tyle tysiaków? Wiem że to kwestia indywidualna i ludzi stać na drogie bajery, ale mt09/tracer 900 to jeden z lepiej brzmiących motocykli na seryjnym wydechu

i chyba tyle w temacie ...
może wrócę do wydechu jak żona dostanie nowego Macbook-a, może się zlituje :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-10 23:04:07 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-12-07 11:23:36
Posty: 468
Lokalizacja: WWY
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ninja 1000SX
No to chyba znalazłem promocje: https://allegro.pl/oferta/tlumik-wydech ... 65fddea227
:D
tylko ta wgniotka zle wyglada.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-11 01:03:27 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Myślę że ta wgniotka to tylko wierzchołek góry, cały kolektor jest pogięty. Jakiś dobry magik to wyciągnie ale dobry magik też swoje weźmie za takie prostowanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-11 10:36:41 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
Cimaj napisał(a):
tylko ta wgniotka zle wyglada.

tam masz końcówkę zdjemowana z kolektora, więc myślę że tłumikarz mając "wzorzec" w formie tego pogiętego ogarnie ci przeróbkę twojego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-11 10:36:58 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Cimaj napisał(a):
No to chyba znalazłem promocje


oglądałem, myślę że wszystko jest zwichrowane, wydech dostał kołem

pisałem do defender, w ich ofercie najtańszy zestaw to:
https://defender.net.pl/product-pol-104 ... ?source=fm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org