Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2022-07-26 17:46:49 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1171
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: R1250RS
MarcusPi napisał(a):
Może warto zainwestować w oryginalne filtry do danego modelu motocykla
To nie zawsze jest tak, że "oryginalne" znaczy najlepsze i jedyne słuszne. Raczej warto to rozwazac w ten sposób że jest to optymalny wybór zalecany przez producenta i bezpieczny dla danego typu pojazdu. Na pewno nie warto brać zamienników niższej jakości, jeśli już to tak dobre jak "oryginal" albo lepsze tylko musimy szczegółowo znać temat żeby być świadomym co ta zmiana oznacza. Nie jest też tajemnicą kto robi dla kogo filtry jak marcingda wspomniał i tak czasem płacimy tylko za brand a producentem jest znana dobrze firma robiącą części do wszystkiego.
Mój kolega z pracy jest dobry w te klocki co kto gdzie i dla kogo produkuje i tak samo Mahle czy Mann produkuje dla Suzuki i puszki są identyczne jak ichniejsze tylko pomalowane na logo z Suzuki - cała magia oryginału 8).
Z drugiej strony nie powiem ja sam kupuje wyłącznie oleje Yamalube od zawsze i zawsze oryginalne filtry bo wiem że są świetnie wykonane i bezpieczne dla mojego moto. Tak jak go użytkuję zgodnie z przeznaczeniem to nie ma potrzeby czegoś zmieniać w kontekście filtrów i oleju. Może żeby przyoszczedzic parę złotych mógłbym pokombinować z zamiennikami ale nie znalazłem sensowniejszej alternatywy i uznałem że nie warto.

Natomiast fabryczne opony to była katastrofa i niedługo zmienię je już ma trzeci kolejny zestaw Pilot Road 5 bo na nich lepiej wykorzystuję potencjał motocykla i świetnie się prowadzi w każdych warunkach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-07-26 17:46:49 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2022-07-26 19:08:31 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1077
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
blue7 napisał(a):
Natomiast fabryczne opony

Dunlop?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-07-26 20:19:02 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1171
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: R1250RS
marcingda tak, Sportmax D222. Na suchym spoko ale w deszczu taniec jak na lodzie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-07-26 21:10:01 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1077
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Też je chyba miałem w tracer, szybko po kupnie zmieniłem na MR5.
Nie wiem czy producenci się kierują wybierając opony na pierwszy montaż. Dunlop to przynajmniej marka premium wśród opon. BMW z salonu odebrałem na hankook :oops: , podobno tylko w jednej konfiguracji, gdzie przód i tył różni się rozmiarem montowali to koreańskie gó ....
Do GS-a pod koniec sezonu będę musiał kupić jakieś opony, nie wiem jeszcze na co się zdecyduję


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-07-26 22:08:16 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1171
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: R1250RS
Też mnie to dziwi choć domyślam się że robią jakieś negocjacje z różnymi producentami i wybierają korzystną ofertę pod kątem najlepszego kompromisu jakość/cena. Być może tak samo wygląda sprawa wyboru producenta filtrów i olejów silnikowych.
Mnie natomiast zastanawia jak to jest ze jak są jazdy testowe nowych modeli to wszyscy się zachwycają jak fantastycznie się on nie prowadzi w każdych warunkach a później odbierasz moto i okazuje się że opony to co najwyzej do stania na targach się nadają. Dopiero trzeba coś godnego samemu założyć żeby dobrze się jeździło. Ale może być tak że zakladają, że przeciętny użytkownik i tak nie odczuje profitu z droższych opon i sobie je kupi jak będzie chciał a kasa zostanie w portfelu. Co najwyżej założą jakaś rozpoznawalną markę typu Dublop/Pirelli.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-07-27 09:42:25 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3974
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
marcingda napisał(a):
Nie wiem czy producenci się kierują wybierając opony na pierwszy montaż.

ceną. Tak samo masz z łańcuchami które (te fabryczne) wyciągają sie jak gumki w gaciach, a potem kolejne już potrafią wytrzymać wiele. Klient patrzy na bajery typu abs, ftf, ledy, podgrzewanie dupy i inne takie, a nie na opony czy inne "fabryczne" elementy eksploatacyjne.

choć co do opon jest jeszcze inny temat - w Ameryce drogi są nieco inne niż u nas (beton), Australia też ma troszkę inne "asfalty" - stąd produkując motocykl który może pójść w dowolną część świata ciężko dobrać opony które pasują na każdą nawierzchnię idealnie. Tak samo wszystkie chińskie marki mają opony na swój asfalt który jest agresywniejszy niż nasz - przez co opony u nas mają słabą przyczepność.

ale wróćmy do oleju, marcin kiedyś napisał mądre słowa - od nawet najlepszego oleju i filtru lepsze jest jego częstsze zmienianie.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
Administracja forum: admin@motocykl.org