Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2012-02-27 16:00:07 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-11-27 10:51:14
Posty: 34
Lokalizacja: k.Piły
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 Fazer 01
Witam, musze wymienic łozyska przedniego koła, znalazłem rozmiar, o ile dobrze poszukałem powinny byc 6203 2RS, czy takie bedą odpowiednie?

http://allegro.pl/lozysko-kulkowe-6203- ... 02690.html Nie wiem jak skrócic link a w temacie o pomocy w tym postu zadnego nie ma ...

Kolejne pytanie to cykliczne stuki podczas ruszania, jesli ruszam na pierwszym biegu i jade równym gazem bardzo powoli, słysze cykliczne i gluche stuki, tak jak by uderzac młotkiem w drewno. Stuk srednio co 1-1,5 sek Wie ktos co to moze byc ? Moze luzny lancuch? Czy cos głębiej ? Stuki z okolic zebatki zdawczej, chociaz ciezko mi dokladnie okreslic, przed zimą podczas ostatniej jazdy, nie bylo tego. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-27 16:00:07 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2012-02-27 18:41:10 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-05-03 09:07:46
Posty: 341
Lokalizacja: dolnośląskie, Przyłęk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs 600
sprawdź czym prędzej stan zębatki zdawczej, zdejmij osłonę i popatrz czy nakrętka się nie poluzowała (a może w ogóle już jej nie ma :wink: ), wyczyść przy okazji syf co się tam nagromadził, sprawdź stan napędu (łańcuch) czy nie jest nierówno powyciągany i czy "pracuje" w jednej linii z zębatkami.
pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-27 18:50:17 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-06-13 19:17:45
Posty: 136
Lokalizacja: ok. Parczewa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 1000
Łożyska kół bardzo łatwo można sprawdzić stawiając na stopce energicznie kręcić i wsłuchiwać się czy nie szumią ,sprawdź luzy ale wydaje mi się że to może być wina łańcucha ,umyj go dobrze ropą nasmaruj i się przejedz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-27 23:07:48 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-11-27 10:51:14
Posty: 34
Lokalizacja: k.Piły
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 Fazer 01
Jesli chodzi o łozyska to napewno do wymiany, bo jak stoi na stopce centralnej to wyczuwam minimalny luz koła na boki, a jesli chodzi o zębatke to dzięki bogu przypomnieliscie mi ze ja ją odkręcałem zeby zobaczyc jaki jest jej stan i chcialem wymieniac i nie wiem czy ją dobrze dokręciłem ; / nie bede mógł teraz spac, ale jutro lece do garazu i sprawdzam : )

Napęd okey, wygląda na to ze ktos wymienil tylko lancuch i tylną zebatkę bo są inne firmy, a zebatka zdawcza jest do wymiany, a reszta stan bdb. Co ludzie mają za pomysły...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-27 23:12:47 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2368
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: MT-10 SP
ravlos napisał(a):
Łożyska kół bardzo łatwo można sprawdzić stawiając na stopce energicznie kręcić i wsłuchiwać się czy nie szumią


Myślę, że chyba to nie jest sposób. Przednie koło przede wszystkim nie kręci się na tyle, żeby cokolwiek wysłuchać pomijając to, że klocki hamulcowe cały czas trą o tarcze i to koło hamują o szumieniu już nie wspomnę. Za to tylnym jeśli kręcimy to przeszkadza łańcuch :)
No chyba, żeby ściągać koła z moto i kręcić na jakimś wałku czy coś, ale nie wiem czy kręcąc "ręką" wymusimy takie szybkie obroty, żeby coś usłyszeć ?!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-27 23:37:52 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-11-27 10:51:14
Posty: 34
Lokalizacja: k.Piły
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 Fazer 01
Ta metoda, którą opisał ravlos sprawdza się w samochodach, pracowałem kiedys w warsztacie samochodowym i tak się to własnie sprawdzało :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-27 23:48:48 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2368
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: MT-10 SP
Zgoda, ale w samochodzie klocki nie mają takiego mocnego styku z tarczą. Jak się w samochodzie zakręci kołem to ono się potrafi kręcić przez parę obrotów. U mnie w moto jak się chce zakręcić energicznie to koło wykona max 1/3 obrotu i koniec :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-28 00:53:37 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-05-03 01:37:22
Posty: 142
Lokalizacja: Londyn
Płeć: Mężczyzna
Telefon: +447939476565
Obecne moto: FJ1200 FZS600
W motocyklu bez ściągania kół można wyczuć luz na łożyskach, jeżeli oba są już w stanie agonalnym i mają wystarczająco duży luz. Oczywiście robi się to nie prze z kręcenie kołem, ale ruszaniem nim na boki. Najlepiej oczywiście ściągnąć koło i sprawdzić luz poprzez kręcenie wewnętrzną bieżnią łozyska własnym palcem. Nie ma siły, żeby nie wyczuć uszkodzeń łożyska.
W sobotę miałem akurat robotę przy XR400, gdzie między innymi wymieniałem łożyska w kołach i główce ramy. W przednim kole jedno z łożysk nie miało żadnego wyczuwalnego luzu natomiast drugie miało duży luz i w dodatku było już przytarte. Sprawdzając to jeszcze przed ściągnięciem koła nie wyczuwałem żadnego luzu. wyczułem go dopiero po zdjęciu koła.
A te łożyska z allegro są jak najbardziej dobre. Są to japońskie łożyska oryginalnie montowane w każdym japońskim motocyklu. Oczywiście idąc do jakiejś hurtowni łożysk i uszczelniaczy można zakupić o wiele tańszy zestaw produkcji szwedzkiej, hiszpańskiej, czeskiej, czy nawet polskiej nie odbiegający zbytnio jakością od KOYO, byle by nie była to chińszczyzna.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-28 19:40:33 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-06-13 19:17:45
Posty: 136
Lokalizacja: ok. Parczewa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 1000
Dziwne tzn jak nie ma luzu to łożysko jest ok? Czyli nie potrzebnie zmieniałem w swoim fazerku . A tak poważnie to łożyska szumiały ,słychać było chrobotanie podczas kręcenia kołem (oczywiście klocki były na max wciśnięte w stronę zacisku także nie dotykały tarcz) .Ale przecież tak się nie sprawdza :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-28 23:17:32 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-11-27 10:51:14
Posty: 34
Lokalizacja: k.Piły
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 Fazer 01
Łozyska juz wymienione, zadnych luzów wszystko bajeczka :) Jesli chodzi o przednią zębatke, była dokręcona więc jedyne co mi zostaje to naciągnąc łancuch bo jest luzny i modlic sie zeby nie stukało... Mam nadzieje ze to nic powaznego, tym bardziej ze przed zimą tego nie bylo ;/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-03-01 13:47:27 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-11-27 10:51:14
Posty: 34
Lokalizacja: k.Piły
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 Fazer 01
Witam ponownie, a wiec mam kolejną porcję informacji i pytań. Jesli chodzi o te cykliczne stuki, to ku mojemu zdziwieniu wydobywały sie... z tylnego zacisku hamulcowego. Nie mam pojecia co to było ale sciągnąłem zacisk poruszałem tłoczkami, przesmarowałem założyłem i nie ma juz zadnych stuków, troche to dziwne.

Teraz moje pytanie, a mianowicie sprawa dotyczy trzaskającego łancucha, a raczej nieco szarpiącego łancucha. Na stopce centralnej zapalam motocykl, wrzucam jedynke puszczam delikatnie sprzegło i na wolnych obr. kólko sie obraca i co jakis czas szarpanie i trzaskanie az cały motocykl sie telepie, co jest winą ? Stan łancucha i tylnej zebatki uważam za dobry, jedyne co podejzewam to zebatka zdawcza, albo cos nie tak z naciągiem lub ustawieniem koła? Prosiłbym o jakies sugestie.

Poniżej załączam filmik jak to wygląda, prosze zwrócic uwagę tylko na ten skaczący i szarpiący łancuch bo tych stuków, które słychac te takie jak młotkiem juz nie ma :) Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi

http://www.youtube.com/watch?v=-X9LtEOSJqI


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-03-01 13:53:38 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-09-28 09:12:05
Posty: 1460
Lokalizacja: Kraków,Skawina i inne Wioski :)
Płeć: Mężczyzna
Telefon: zaufania....
Obecne moto: odjechalo w swiat
Zdzichu124 napisał(a):
eraz moje pytanie, a mianowicie sprawa dotyczy trzaskającego łancucha, a raczej nieco szarpiącego łancucha. Na stopce centralnej zapalam motocykl, wrzucam jedynke puszczam delikatnie sprzegło i na wolnych obr. kólko sie obraca i co jakis czas szarpanie i trzaskanie az cały motocykl sie telepie, co jest winą ? Stan łancucha i tylnej zebatki uważam za dobry, jedyne co podejzewam to zebatka zdawcza, albo cos nie tak z naciągiem lub ustawieniem koła? Prosiłbym o jakies sugestie.


Regulacja naciągu, porządne smarowanie, ale i tak coś tam zawsze będzie szarpać na centralce...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-03-01 14:13:47 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-04-12 17:17:50
Posty: 182
Lokalizacja: PGN
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 02r
Brodzins napisał(a):
Regulacja naciągu, porządne smarowanie

Brodzins + konkretne wyczyszczenie tego łańcucha,bo coś mi się widzi na tym filmiku,że dawno ten łańcuch nie był czyszczony :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-03-01 14:17:52 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-05-31 11:38:02
Posty: 699
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 CBF 1000A
Panowie dobrze mówią. tak ma być, wg mojej wiedzy nigdy nie będzie idealnie gładko chodził,


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-03-01 14:23:20 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2368
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: MT-10 SP
Kwestia też przełożenia napędu na zębatkę zdawczą. Ja przez to szarpanie wymieniłem cały napęd z zębatkami, a sytuacja jest taka sama jak na powyższym filmiku. Inna sprawa, że na podniesionym kole łańcuch ma inny opór podczas pracy i trochę dłuższą drogę. Takie szarpanie łańcuchem to może być też kwestia obrotów - czyli gaźniki itp. U mnie np. strasznie szarpie na 1ce bez gazu i wiem, że gaźniki są do czyszczenia ;/


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org