Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2012-05-17 20:24:01 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2012-03-27 16:21:49
Posty: 161
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002r.
Dzwoniłem do warsztatu i w poniedziałek odstawiam moto. Dam znać co tam szpece wymodzą.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-05-17 20:24:01 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2012-05-26 14:03:04 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2012-03-27 16:21:49
Posty: 161
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002r.
W końcu sprawa doszła do finału. Najpierw mechanik stwierdził że to na 100% pompa paliwa. Kupiłem używke, dowiozłem, ale później jeszcze kombinowali z gaźnikami - na pewno było synchro, a i prawdopodobnie pełen serwis (czyszczenie etc.). Finalnie dostałem sprawne moto i pompe paliwa, tylko nie wiem czy sprawną. W każdym razie znalazłem info o jej częstej wadzie i jak sobie z nią poradzić (przepalone styki i ich regeneracja) - pokombinuje i zobacze czy będzie zwrot pewnej części kosztów. ;)

Dzięki wszystkim za pomoc!

LWG!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-05-27 11:33:46 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-04-02 14:26:50
Posty: 35
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fzs 600
Tez mialem problem z pompa paliwa. Tylko ze mi przestal odpalac jak padla :) Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-05-27 11:46:19 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2012-03-27 16:21:49
Posty: 161
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002r.
Jeśli masz jeszcze starą to możesz spróbować ją zregenerować - koszta to 10zł (trochę kombinowane) lub kupić zestaw naprawczy za 70zł - zakładając że padły styki, bo to zdecydowanie najczęstsza wada tych pomp Mitsubishi (w FZS 600 i chyba lytrze też)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-05-27 19:58:00 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2012-03-27 16:21:49
Posty: 161
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002r.
Dziwne - pisałem wcześniej posta, że moto działa, ale widać się nie dodał i dobrze - bo nadal jest spierdolone... <edyta> Jednka się dodał, tylko go przegapiłem </edyta>

W każdym razie - w warsztacie wymienili pompe paliwa na używaną oraz dokonali serwisu gaźników. Wyjechałem, sprawdziłem - szedł do 12k obrotów pod obciążeniem bez problemu. Odstawiłem moto na noc i tragedia gotowa - znowu koniec jazdy przy 7k obrotów. Czyli problem jak był tak wesoło niszczy mi nadal życie.

Podsumowując:
Wymiana świec, filtra powietrza, sprawdzenie zaworów (przy okazji łańcuszek rozrządu), wymiana pompy paliwa i serwis gaźników - dają tylko chwilową poprawę.

Samodzielnie sprawdziłem i nieco przeczyściłem styki przy module zapłonowym - bez zmian.

Wskazówki:
- Moto wyjeżdża z napraw sprawne, po nocnym postoju znowu dupa.
- Odkręcałem go bez obciążenia, maneta do końca i czekam co będzie. Doszedł równo do 10k i nagłe odcięcie zapłonu (tak bym to nazwał), zszedł do 1,8k obrotów zamiast do ustawionych 1,2k obrotów. Druga próba zaraz po pierwszej, znowu do 10k, ale tym razem zgasł i musiałem go kilka razy kręcić zanim znowu odpalił. Pomiędzy odpaleniami wyłączyłem i włączyłem stacyjke (bo chyba pompa wtedy się załącza).
- Jeśli jadę na 7k obrótów i robię redukcję to też się dusi i spadają obroty, a wiec nie jest to dziura tylko koniec obrotów przy 7k obrotów.
- (dodane przy edycie) Jeśli na włączonym zapłonie załączam światła to zapalają się na chwile kontrolki oleju, rezerwy i czegoś tam oraz czasem spada obrotomierz do zera - przebicie?

No i kto ma pomysł gdzie i czego szukać? :roll:



Edyta:
Wyrzeźbiłem jeszcze jedną rzecz - włożyłem mu po kilku kombinacjach mniejszy akus z Wiaderka. Przy okazji poruszałem trochę kablami i kostką przy "+". No i wkręcił się spokojnie do 12k przy obciążeniu... :roll: Myśle - aku dupnięty. Ale podpiąłem z powrotem stary - też się wkręca. :shock: Zaczyna to wyglądać na jakieś sprawy stykowe / przekaźnikowe w okolicach akusa. A może jakieś przebicie na kablach WN (patrząc po tym, że psuje się po nocy)?


Edyta 2:
I po nocy znowu moto zjeb***. :evil:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-05-28 13:36:55 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-07-24 13:26:40
Posty: 672
Lokalizacja: Tarczyn
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 794 749 233
Obecne moto: Yamaha Fazer 1000
Może to być któryś z przekaźników najlepiej jakbyś sobie ogarnął drugiego FZS 600 gdzieś w Twojej okolicy i przekładał po kolei wszystkie części do Twojego motocykla żeby było można wykluczać po kolei różne rzeczy. Natomiast ja bym sprawdził cewki oraz przewody. Ja miałem u siebie bardzo podobną przypadłość i padły mi cewki z przewodami , wymieniłem wszystkie 4 przewody,2 cewki i wszystko wróciło do normy a na początku tej usterki też właśnie przebałem przy gaźnikach i elementach zapłonowych ale nie przy kablach !


PS. Drugi FZS by Ci się przydał....


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-05-28 14:03:16 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2012-04-11 12:07:13
Posty: 165
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha Fazer
Xiter3 nadchodź z pomocą!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-05-28 16:33:37 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2012-03-27 16:21:49
Posty: 161
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002r.
bartek-keks

Jakie dokładnie miałeś objawy? Z tego co czytałem to jakieś wady w np. kablach WN (przebicia) dają się we znaki na niskich obrotach, tu jest problem na wysokich. Przy pierwszej wizycie u mechanika i wymianie świec wyszło, że jedna świeca waliłą na bok - wtedy szarpał na niskich obrotach, ale powyżej powiedzmy 3k wszystko wyglądało tak samo.


A przekaźnik pompy paliwa - może być sprawcą? Warto zaznaczyć, że druga diagnoza mechanika to była właśnie wadliwa pompa (dzisiaj ją trochę rozbierałem - no jak nówka w środku, chyba była regenerowana przez poprzedniego właściciela).

Edyta:
Kolejna wskazówka - czasem słychać w okolicy baku / siedzenia odgłos przekaźnika, któy nie jest skorelowany z włączaniem świateł.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-05-28 21:39:46 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-07-24 13:26:40
Posty: 672
Lokalizacja: Tarczyn
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 794 749 233
Obecne moto: Yamaha Fazer 1000
Ja miałem tak że na niskich obrotach przerywał na maksa natomiast na wysokich nie miał tyle siły co potrzeba i też się dławił a nie wiem czy mi nie kręcił do końca 12 tyś czy nie bo nigdy tak nie jeździłem...

Od kabli mogą się dziać różne cuda także to może w tym przypadku są one przyczyną... Najlepiej mieć drugiego sprawny sprzęt i przekładać :) jest to rozwiązanie najtańsze !


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-05-29 12:19:31 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2012-03-27 16:21:49
Posty: 161
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002r.
No i kolejna ciekawostka. Wyjechałem dzisiaj po nocnym postoju i podczas 15 minutowego przejazdu dusił się przy 7k obrotów. Wyłączyłem go na 3min coby pogadać z Kobitą, włączam z powrotem, jade do serwisu go oddać i już po drodze okazuje sie że kręci równo do 12k. Tylko idiotę z siebie zrobiłem u mechanika. :evil:

Czy takie raz działanie raz nie działanie to ewidentna wina jakiejś elektroniki / styków?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-06-09 21:43:12 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-02-09 10:53:12
Posty: 3
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 600 99r.
Witam wszystkich. U mnie jest podobnie jadę sobie od samego dołu ostro jest wmiarę ok .Ale jak jadę tak 120 i dodaje ostro gazu to jakby mi zapłon odcinało dusi sie i zwalnia odpuszczam obroty przyspiesza. Czy problem leży w TPS ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-06-09 22:25:48 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2012-03-27 16:21:49
Posty: 161
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002r.
Masz trochę inny problem niż tu opisany - mi odcinało obroty na każdym biegu. Moto ma zaimplementowany układ diagnostyczny układu TPS. By go sprawdzić włącz zapłon (ale nie uruchamiaj silnika), a następnie odłącz kable idące do TPSa. Licznik powinien Ci wtedy pokazywać 3k obrotów (będzie skakał 3k-0). Podłącz z powrotem kable, obrotomierz ma wskazać 5k obrotów - jak inaczej to należy się regulacja TPS.

Żeby nie zostawić otwartego tematu - moto póki co działa normalnie...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-06-09 23:04:47 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-02-09 10:53:12
Posty: 3
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 600 99r.
Dzieki za podpowiedz jutro sprawdzę. Moto chodzi normalnie tylko zdycha jak go max odkręcam i muszę ujmować gaz.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-06-10 08:38:11 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-04-02 14:26:50
Posty: 35
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fzs 600
Marecki brzmi troche jak zawalony filtr powietrza :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-06-10 10:20:17 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2012-04-11 12:07:13
Posty: 165
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha Fazer
Może regulacja iglic by Tobie (marecki_xl) pomogła?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org