Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2012-09-20 21:44:39 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-09-09 01:50:15
Posty: 56
Witam, zwracam się do was szanowni forumowicze ponieważ mam problem, ktory mam nadzieje pomożecie mi rozwiązać. Mianowicie jadąc w prawym łuku motocykl jedzie jak po sznurku natomiast w lewym przednie koło chce samo skręcić do wewnątrz zakrętu. Co moze byc przyczyną?
ps opona z przodu troszkę ma najechane, ale jeszcze nie sciera ograniczników.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-09-20 21:44:39 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2012-09-20 21:50:32 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2012-09-10 15:26:55
Posty: 133
Lokalizacja: Nakło Śląskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1-S 2010
nie znam się za bardzo ale może takie pierdoły na pierwszą myśl:
- nie trzyma Ci zacisk hamulcowy?
- nie ma luzów na łożysku?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-09-20 22:28:52 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2011-09-05 16:57:28
Posty: 908
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 GT 2008
A ramę masz prostą? ;>


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-09-20 22:33:47 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-09-09 01:50:15
Posty: 56
cholera, wlasnie nie wiem czy prosta. tego nigdy się nie wie kupując na rynku wtórnym. No, ale gdyby była krzywa to jednocześnie w prawych łukach/zakrętach tez by sie dziwnie zachowywał, czy się mylę? tak czy siak ewidętnie muszę lewą ręką przeciwstawiać siłę skręcenia do wewnątrz łuku/zakrętu, natomiast jadąc w prawych mogę jechac bez trzymanki i bedzie ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-09-20 22:56:45 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2011-07-12 09:40:11
Posty: 948
Lokalizacja: wawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 512 386 jedensześć5
Obecne moto: nowe
rozpedz sie do 100-120 pusc kierownice i zobacz czy Cie nie ściąga na boki i juz...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-09-21 00:25:19 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-09-09 01:50:15
Posty: 56
nie ściąga


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-09-21 05:56:08 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2011-07-12 09:40:11
Posty: 948
Lokalizacja: wawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 512 386 jedensześć5
Obecne moto: nowe
no to rama powinna byc prosta- szukaj gdzie indziej


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-09-21 09:01:34 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-04-20 15:08:44
Posty: 49
Lokalizacja: Radzymin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6 Fazer S2
Obym nie wykrakał, ale miałem podobne zjawisko w swoim pierwszy moto - w jedne zakręty wchodził malinowo, a w drugie z pewną siłą. Ponieważ na wprost jeździł spoko, to uznałem, że to moja wina (brak wprawy, pierwsze moto, jedna ręka słabsza i tego typu tłumaczenia). Z błędu wyprowadził mnie znajomy mechanik, przejechał się, stwierdził że to jednak coś z moto, wziął na warsztat i okazała się być rama przekoszona...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-09-21 09:38:48 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2011-09-05 16:57:28
Posty: 908
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 GT 2008
O tym właśnie mówię że tak może być, obym się mylił.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-09-21 13:59:11 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-07-22 23:07:03
Posty: 121
Lokalizacja: LWL, LU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs1000 kobalt 02
miałem to samo w swoim, zmieniłem oponę i problem zniknął

a więc sprawdź dokładnie:
-oponę, czy nie jest uszkodzona, bądź jak było w moim przypadku, po prostu nadmiernie zużyta z jednej strony,
-felgę, czy prosta, czy ciężarki nie poodpadały,
-łożysko główki ramy, może się kończy powoli


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-09-21 15:36:52 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-06-24 17:57:26
Posty: 1483
Lokalizacja: kujawsko - pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW GS 1200
Zobacz czy masz koła ustawione w jednej linii to tak na początek. Stawiasz motorek na centralce, kierownicę ustawiasz prosto, tak by tylne koło "szło" idealnie za przednim. Potem spojrzyj na przód motocykla z perspektywy podłoża :) z odległości kilku metrów. Jeśli koła są równo ustawione to motor masz prosty. Może tylko koła są nie prawidłowo ustawione.
Drugi sposób sprawdzenia to przyłożenie długiej - a co najważniejsze, prostej listwy do ścianek opony tylnego koła po jednej i drugiej stronie, a następnie zmierzenie odległości tej listwy od jakiegoś punktu odniesienia przy kole przednim - po jednej i drugiej stronie koła przedniego. Jeśli jest równo to jest oki, przyczyna zatem tkwi gdzie indziej.
Dobry sposób podał też Tobie zielony, prędkość nie musi być nawet aż tak duża. Jeśli opona jest zużyta to odczujesz jak kierownica złapię "rybkę" nawet przy prędkości ok. 60 km/h.

informuj, powodzenia


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-09-21 16:54:14 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-04-14 01:03:15
Posty: 38
Lokalizacja: Neustadt an der Weinstrasse/Katy Wr
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XT660R-X R6
Tak jak koledzy mówią!! U mnie się okazała winną być opona przy jeżdzie 60-90km/h ściągało mnie na winklach a jak puszczałem kiere to nia trzęsło jak mną po imprezie. Po wymianie było ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-09-22 18:37:17 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-11-03 14:41:16
Posty: 261
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha MT 09
Możliwe że w jednej z lag masz mniej oleju.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-09-22 19:42:16 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2012-01-29 15:38:22
Posty: 1298
Lokalizacja: Szprotawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FJR 1300
SzymonNowicki napisał(a):
Zobacz czy masz koła ustawione w jednej linii to tak na początek. Stawiasz motorek na centralce, kierownicę ustawiasz prosto, tak by tylne koło "szło" idealnie za przednim. Potem spojrzyj na przód motocykla z perspektywy podłoża :) z odległości kilku metrów. Jeśli koła są równo ustawione to motor masz prosty. Może tylko koła są nie prawidłowo ustawione.
Drugi sposób sprawdzenia to przyłożenie długiej - a co najważniejsze, prostej listwy do ścianek opony tylnego koła po jednej i drugiej stronie, a następnie zmierzenie odległości tej listwy od jakiegoś punktu odniesienia przy kole przednim - po jednej i drugiej stronie koła przedniego. Jeśli jest równo to jest oki, przyczyna zatem tkwi gdzie indziej.

ja tak zrobiłem z poziomicą i okazało się, że moto krzywe (a może żle ustawione koło) ale UWAGA!! nigdzie mnie nie ściąga a przynajmniej nie czuje.
zmieniłem oponę i nie dość, że jedzie się jakoś dziwnie lżej, to kierownica przestała telepać przy chamowaniu


Ostatnio edytowano 2012-09-25 20:57:11 przez J@ck, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-09-24 13:19:12 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-06-24 17:57:26
Posty: 1483
Lokalizacja: kujawsko - pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW GS 1200
czyli jest krzywe czy też nie ? Tak z ciekawości spytam :) Opona była wadliwa rozumiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org