Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2013-01-31 22:27:15 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-01-29 22:31:17
Posty: 50
Lokalizacja: Ciechanów
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
Nareszcie przywiozłem swojego fazera, wszystko w jak najlepszym porządku, meczy mnie tylko jedna rzecz: kiedy przekręcony jest kluczyk (włączony zapłon) włączam postojówki-wszystko ok., włączam światła mijania, a zegary tak jakby startowały od nowa(kontrolki na chwilę błyskają, przebieg się włącza itd.), taka sama sytuacja jest przy przełączeniu na długie oraz przy błyśnięciu. Zmostkowane są lampy, czy to może mieć wpływ na w.w. sytuację? Bo jak dobrze myślę, to raczej nie jest normalne?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-01-31 22:27:15 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2013-01-31 22:45:24 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2368
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: MT-10 SP
Problem gdzieś w instalacji. Mnie się takie cuda działy a kłopotem był przetarty kabel z masy z jednej z lamp :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-01-31 23:47:34 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-01-20 00:30:04
Posty: 29
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 669647457
Obecne moto: FZS600 02
Moim zdaniem to chwilowa utrata mocy z akumulatora. Spróbuj odpalić niech pochodzi chwilkę, podładuje aku i włącz mijania. Jeśli znów tak zresetuje Ci zegary to być może masz za słaby akumulator by utrzymać dwie mocno święcące halogeny. Przy łączeniu mostkowym lamp ważna jest wymiana akumulatora. Producent przewidział tylko napięcia na jedną lampę 55W. Podając mu 110 W może nastąpić spadek utraty napięcia co powoduje ponowne uruchomienie się zegarów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-01-31 23:51:13 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-09-28 09:12:05
Posty: 1460
Lokalizacja: Kraków,Skawina i inne Wioski :)
Płeć: Mężczyzna
Telefon: zaufania....
Obecne moto: odjechalo w swiat
Mako528 napisał(a):
Producent przewidział tylko napięcia na jedną lampę 55W. Podając mu 110 W może nastąpić spadek utraty napięcia co powoduje ponowne uruchomienie się zegarów.



Ciekawa teoria... a grzane manetki? gniazdo zapalniczki i nawigacja?

Mako528 napisał(a):
Przy łączeniu mostkowym lamp ważna jest wymiana akumulatora.


Heretyk normalnie....


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-01 02:26:34 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-01-20 00:30:04
Posty: 29
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 669647457
Obecne moto: FZS600 02
Brodzins napisał(a):
Ciekawa teoria... a grzane manetki? gniazdo zapalniczki i nawigacja?


Ale czy to nie są dodatkowe elementy ? Prócz standardu ? Pytaniem jest dlaczego podłączona jest fabrycznie tylko jedna lampa ?
Czyżby 2 sztuki nie były konieczne ? Owszem ,zgodzę się , że jest to motocykl turystyczny. I powinien mieć przewidziane większe zasilanie na takie dodatki akcesoriów. Jednakże korzystamy z nich tylko podczas jazdy co oznacza ,że akumulator ładuje się sam przez prądnicę. Wiemy również ,że używanie tychże w/w akcesoriów bez uruchomionego silnika spowoduje wyczerpanie energii w akumulatorze.
Miałem ten problem i u mnie nie dokręcony do samego końca był przewód zasilający . Warto posprawdzać poszczególne przewody.

Brodzins napisał(a):
Heretyk normalnie....


Nie koniecznie, tak to wygląda z mojego punktu widzenia. Troszkę prosperowałem swego czasu w elektronice. Więc jeśli skondensowaną energię przekażemy na układ to następuje automatyczne wyładowanie tej energii poprzez właśnie żarówki . A regulator napięcia sprawia aby napięcie było stałe - 12V ,a nie zmienne. Jeśli się mylę poprawcie ;) Z respektem przyjmę poprawny tor widzenia starszych kolegów .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-01 07:31:15 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-01-29 22:31:17
Posty: 50
Lokalizacja: Ciechanów
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
Dzięki za wszelkie sugestie;) Ogólnie to jeszcze sprawdzę ładowanie i właśnie jak sprawa ma się podczas jazdy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-01 07:47:49 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2368
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: MT-10 SP
w motocyklu jest chyba alternator...a nie pradnica :) chyba ze byl to skrot myslowy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-01 12:20:31 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 4025
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
Mako528 napisał(a):
Przy łączeniu mostkowym lamp ważna jest wymiana akumulatora.

Mako528 napisał(a):
Jednakże korzystamy z nich tylko podczas jazdy co oznacza ,że akumulator ładuje się sam przez prądnicę.



a świateł to już w czasie jazdy nie podładowuje? jeśli dodatkowe 55W zżera aku tak mocno że występuje deficyt prądu to co powinno się dziać gdy odpalasz moto (rozrusznik zżera więcej mocy)

wytłumaczenie twojej tezy widział bym tu w prawie kirhoffa, że przy włączeniu lamp zmienia sie natężenie prądu w układzie (bo przecież napięcie na aku nie spadnie tak "nagle"). tylko wtedy powinno być to stałe przez cały czas jak świecą światła, a nie tylko chwilowo podczas przełączenia. ja bym jednak obstawiał ze są jakieś przepięcia gdzieś


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-01 15:19:22 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-01-29 22:31:17
Posty: 50
Lokalizacja: Ciechanów
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
Sprawdziłem i sytuacja z restartem kontrolek ma miejsce tylko przy wyłączonym silniku, podczas pracy jest ok, ładowania zapomniałem zmierzyć, zrobię to przy okazji, bo nie chciałem później silnika bez sensu odpalać na moment. Obstawiam jednak, że to przez to zmostkowanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-01 22:28:50 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-09-28 09:12:05
Posty: 1460
Lokalizacja: Kraków,Skawina i inne Wioski :)
Płeć: Mężczyzna
Telefon: zaufania....
Obecne moto: odjechalo w swiat
Mako528
Ja wszystko rozumiem... ale tego toku myślenia nie jestem w stanie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-03 03:16:28 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-03-20 01:42:34
Posty: 32
Lokalizacja: Ostrów Maz
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZS 600
Mam ten sam problem i to jest chyba wina tego spadku mocy bo jak dodam lekko gazu nawet na 2 tys. to zegary nie resetują się. Więc albo to albo gdzieś zanika masa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-03 19:50:10 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-01-20 00:30:04
Posty: 29
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 669647457
Obecne moto: FZS600 02
Brodzins napisał(a):
Ja wszystko rozumiem... ale tego toku myślenia nie jestem w stanie :)


Jakoś mnie to nie dziwi ;D Bo od wielu osób słyszałem ,że mam wiedzę, ale nie potrafię wytłumaczyć , tak na chłopski rozum ;) Postaram się pisać w sposób bardziej zrozumiały ;)
rhazz napisał(a):
w motocyklu jest chyba alternator...a nie pradnica :) chyba ze byl to skrot myslowy

Tak, mały błąd ;)
piter3105 napisał(a):
Sprawdziłem i sytuacja z restartem kontrolek ma miejsce tylko przy wyłączonym silniku, podczas pracy jest ok, ładowania zapomniałem zmierzyć, zrobię to przy okazji, bo nie chciałem później silnika bez sensu odpalać na moment. Obstawiam jednak, że to przez to zmostkowanie.

To najpierw przekręc kluczyk, potem odpal i na końcu włącz mijania ;) Jeśli chcesz by kłopot zniknął.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-03 22:19:07 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-07-27 14:29:44
Posty: 164
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: cbr600 f4i
piter3105 napisał(a):
Nareszcie przywiozłem swojego fazera, wszystko w jak najlepszym porządku, meczy mnie tylko jedna rzecz: kiedy przekręcony jest kluczyk (włączony zapłon) włączam postojówki-wszystko ok., włączam światła mijania, a zegary tak jakby startowały od nowa(kontrolki na chwilę błyskają, przebieg się włącza itd.), taka sama sytuacja jest przy przełączeniu na długie oraz przy błyśnięciu. Zmostkowane są lampy, czy to może mieć wpływ na w.w. sytuację? Bo jak dobrze myślę, to raczej nie jest normalne?


Mam dokładnie to samo, i też 'zmostkowane lampy', i to wynika ze zwiększonego prądu przy włączaniu lamp - jak wiadomo prąd chwilowy może być dużo większy w momęcie włączenia odbiornika (tutaj z okazji zimnego żarnika), a to spowoduje spadek napięcia i restart zegarów. podobnie miałem również przy włączaniu na odpalonym silniku, ale podkręciłem obroty biegu jałowego i przestały się zegary restartować...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org