Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 127 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2013-02-26 00:02:21 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
No to nie ma co grzebać, w środę się wyjaśni co do wymiany albo będziemy szukać dalej :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-26 00:02:21 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2013-02-26 18:30:30 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-02-14 22:33:48
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Wiem wiem ale jakoś nie daje mi to spokoju.Ale powiem ci że z ta stacyjka to w ogóle jakieś jazdy są.Do stacyjki idą dwa grube kable czerwony i brązowo niebieski.Na czerwonym jest prąd cały czas a na brązowo niebieskim po przekręceniu stacyjki więc ok.Ale z tą drugą kostką są niezłe jazdy.Są 4 kable które idą np do modułu,do świateł itd.Po odpięciu kostki o dziwo wszytko działa tak jak by ta kostka w ogóle nie była potrzebna.Zresztą na żadnym z tych kabli nie ma żadnego napięcia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-26 20:44:56 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
To, że nie ma napięcia jest ok. To że nic się nie dzieje to też normalny objaw, bo to tylko blokuje moduł zapłonowy. Zmierz opór pomiędzy tymi kablami, po przekręceniu kluczyka powinny przewodzić między sobą. No jestem ciekaw co się jutro okażę ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-27 21:11:45 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-02-14 22:33:48
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Byłem dziś na podmiance.Niestety nic się nie wyjaśniło.Oba moduły sprawne,przekaźnik ok,stacyjka ok.Kurcze jestem w kropce.Macie jakieś pomysły co jeszcze sprawdzić.Nie sprawdzałem cewek bo gościu miał cały motor złożony i nie chciałem wszystkiego odkręcać.Da się jakoś sprawdzić cewki bez wpinania w inny motor tzn czy dają iskrę?Da się jakoś obejść te czujniki przy sprzęgle,stopce i biegu?Kurcze już sam nie wiem co jeszcze można sprawdzić.Jak leciałem zgodnie z instrukcją to wszytko wskazywało że jest ok.Możliwe że faktycznie jakiś kabel się przerwał bo cóż innego jeszcze może być.Przesyłam jeszcze jeden schemat.


Załączniki:
1.jpg [196.74 KiB]
Pobrane 374 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-27 22:38:11 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-02-14 22:33:48
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Aha i jeszcze jedno.Parę postów wyżej dałem schemat instalacji.Na tym schemacie ze stacyjki wychodzą 4 kable.Ale znalazłem jeszcze jeden schemat w którym ze stacyjki wychodzi 6 kabli.Tylko trochę kolory się nie zgadzają bo nie mam czarnego kabla.U mnie jest niebieski a na schemacie czarny.Reasumując u mnie ze stacyjki wychodzą kable do 2 kostek.W jednej kostce są kable brązowo-niebieski i czerwony a w drugiej kostce są kable: Niebieski , niebiesko-żółty, niebiesko-czerwony , niebiesko-czarny.W tym schemacie gdzie jest 6 kabli ten czarny idzie do jakiegoś alarmu.Ja alarmu chyba nie mam przynajmniej nigdzie go nie widzę.


Załączniki:
2.jpg [417 KiB]
Pobrane 368 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-27 22:48:19 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
No to nie za fajnie.
Rozumiem, że działa wszystko prócz tego że nie ma iskry na świecach?
Obejście tych czujników to masowanie odpowiedniego kabla, już o tym pisałem tutaj. Jeżeli działa Ci rozrusznik to znaczy, że te wszystkie czujniki (stopki, luzu, sprzęgła) działają, jedynie trzeba sprawdzić te kable idące z tego modułu (starting...) do modułu zapłonowego ;)
Proponuje wydrukować ten temat i sprawdzać wszystko co zostało tu poruszone, bo omówiliśmy chyba wszystkie możliwe warianty. Cewki są bardzo niewdzięczne do sprawdzania, bo przerwa w izolacji niewykrywalna omomierzem może powodować przeskok iskry w innym miejscu niż świeca. Trzeba było zabrać te cewki :geek:
Wypadało by znowu pomierzyć cała instalacje, najpierw proponuje sprawdzić ciągłość masy i 12V.
No to jeszcze trochę i będziesz znał na pamieć kolory kabli :lol:

Który schemat jest Twój najłatwiej poznać po stacyjce, jeżeli masz opcję świateł postojowych to ten drugi. Jeżeli masz 6 kabli ze stacyjki to raczej ten drugi.
To z napisem alarm to kostka do podłączenia alarmu, połączona z "obejściem". Jeżeli jeszcze tego nie sprawdzałeś, a to masz to proponuje tam zajrzeć i wyczyścić styki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-27 23:21:33 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-02-14 22:33:48
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Tak, oprócz tego że nie ma iskry,działa wszystko.U mnie jest 6 kabli przy stacyjce tylko kable trochę się różnią kolorami bo w schemacie jest kabel czarny a u mnie jest niebiesko-czarny.Niestety nigdzie żadnej kostki nie widzę.Kable idą ze stacyjki bezpośrednio wiązka do modułu lub przekaźnika.Cewek nie brałem bo okazało się że gościu ma motor złożony a żeby dostać się do cewek to jest trochę rozkręcania.Powiem ci że coraz bardziej skłaniam się by oddać to do mechanika jednak szkoda mi trochę kasy bo to może być jakaś pierdoła a skasują mnie na kilkaset PLN.Na razie w miarę możliwości sam coś jeszcze poszukam chodź nie mam pomysłu gdzie szukać...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-28 00:23:04 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-10-07 22:52:01
Posty: 205
Lokalizacja: Żywiec/Kraków
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 694 667 723
Obecne moto: YZF600R
Kolory kabli są schematyczne i nie muszą być takie same jak w schemacie. Często kable tzw. "masy" są innego koloru niż czarny.

Moim zdaniem możesz sprawdzić czy pojawią się napięcie na samych cewkach(przed nimi). Nie wierze, że padły Ci obie na raz. Jeszcze możesz podmienić sam akumulator bo możliwe, że go uszkodziłeś. Nie umiem tego wytłumaczyć dlaczego tak się dzieje, ale wiem, że może kręcić a nie palić przez aku właśne.

Jeżeli wszystko posprawdzasz to nie pozostaje nic innego jak papier ścierny i jedziesz styki.

Możesz na cewkę podać prąd z aku i zmasować ja z silnikiem i zobaczyć czy bedzie iskra, ale nie trzymaj długo bo spalisz cewkę.

http://autokult.pl/2012/05/22/cewka-zap ... ej-usterke - tak przy okazji

Posprawdzaj też dokładnie czy wszystkie kabelki masowe są dokręcone.

EDIT:
Przeczytałem jeszcze raz cały watek i widzę, że niby cewki sprawdzałeś....


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-28 16:26:30 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-02-14 22:33:48
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Cewki też właśnie wykluczyłem bo dziwne że dwie by padły jednocześnie.Co do zaśniedziałych kabli to też wykluczam bo dzień wcześniej motor odpalał więc przez parę godzin nic raczej nie zaśniedziało.Masa i prąd jest wszędzie na motocyklu więc kable + i - tez są ok.Do odpalania cały czas używam akumulatora samochodowego więc motor kręci jak szalony.Pozostają jeszcze przewody i czujniki.Czyli jeszcze raz: na iskrę mają wpływ czujnik: przy sprzęgle,przy nóżce i przy biegach (luz) czy coś jeszcze?? Co z tym czujnikiem położenia wału lub położenia przepustnicy.Mają wpływ na odpalanie czy nie?? Dobra idę grzebać dalej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-28 17:04:56 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 4025
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
hudy8 napisał(a):
Cewki też właśnie wykluczyłem bo dziwne że dwie by padły jednocześnie.

jeśłi już wszystko inne sprawdziłeś i okazało się że nie działa to sprawdź cewki. może to założenie okaże się błędne i odpalanie na prostowniku właśnie zjarało obie cewki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-28 17:38:15 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
hudy8 napisał(a):
Co z tym czujnikiem położenia wału lub położenia przepustnicy.Mają wpływ na odpalanie czy nie??

Położenia wału tak - na podstawie jego wskazań występuje iskra na świecach.
Położenia przepustnicy nie - odpali bez niego, a jak nie będzie działał to wyskoczy błąd na obrotomierzu.

hudy8 napisał(a):
Co do zaśniedziałych kabli to też wykluczam bo dzień wcześniej motor odpalał więc przez parę godzin nic raczej nie zaśniedziało.

Z tym śniedzeniem nie możesz tak zakładać, w końcu kiedyś przestaje działać to że dzień wcześniej działało nic nie zmienia.

hudy8 napisał(a):
Czyli jeszcze raz: na iskrę mają wpływ czujnik: przy sprzęgle,przy nóżce i przy biegach (luz) czy coś jeszcze??

Dokładnie te trzy ;) I nie maja wpływu na iskrę tylko na to czy moduł zapłonowy działa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-28 18:27:14 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-02-14 22:33:48
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
właśnie wróciłem z garażu po ponownym prześledzeniu wszystkiego zgodnie z serwisówką.Wszystkie czujniki,kable bezpieczniki itd są ok ale jeszcze raz sprawdziłem cewki i jakieś dziwne rzeczy się pokazywały na mierniku.Może opisze co robiłem:
Najpierw sprawdziłem "primary coil resistance" - na obu cewkach wyszło 02,9 przy mierniku ustawionym na 200 - mierzone na pinach cewki.
Później sprawdziłem "secondary coil resistance" - nie wiem czy dobrze ale na schemacie z serwisówki pokazane było by sprawdzić na kablach z drugiej strony cewki więc wsadziłem miernik do kapturka a drugi koniec miernika do pina na cewce raz jeden raz drugi - zero reakcji,żadnego oporu.
Druga dziwna rzecz:
Napięcie na kablach idących do cewki pojawia się i na jednym i na drugim kablu gdy są wpięte w cewkę.Jak odepnę je od cewki to napięcie jest tylko na czerwono-czarnym.Czyli prąd płynie stałym czerwono-czarnym kablem do cewki,przechodzi przez nią i idzie do kabla szarego w jednej i pomarańczowego w drugiej.Czy tak powinno być?? Chyba nie bo po co 12V na 2 kablach??Między pinami cewki jest przejście.Czy to normalne??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-28 19:53:33 
Wesoły Grzybiarz

Dołączył(a): 2012-02-13 22:51:28
Posty: 987
Lokalizacja: WCI
Płeć: Mężczyzna
Telefon: ma ten kto powinien
Obecne moto: ZX636R 04
Zdejmij lewy dekiel - czy masz sygnał z magneta do modułu sprawdź na kostce.
Tam masz czujnik położenia wału - czy coś w tym stylu - brak sygnału - brak iskry.
Skoro wszystko mechanicznie działa a nie ma iskry - to albo to, albo cewki.
Świeczki żyją? - skoro kręcisz je już tyle czasu bez odpalenia to pewnie mokre na amen...
Popraw masę w moto - czasami od tego są cuda.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-28 19:55:00 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Powinieneś zmierzyć opór pomiędzy wyprowadzeniem kabla WN, a masą czyli metalową tulejką przez którą mocuje się ją do ramy. Jak masz cewki zamocowane to pomiędzy kablem, a masą motocykla. Pamiętaj, że kapturek też ma swój opór i to chyba koło 10kohm.
To, że nie ma napięcia na kablach idących do cewki jest w porządku, to wejścia typu otwarty kolektor/dren (zależnie od tego co tam siedzi). To 12V pojawiało się od podłączonej cewki, a tak naprawdę ten przewód "wisi" w powietrzu - nie ma na nim żadnego potencjału.

Mam wrażenie że już o tym pisałem ale nie mogę znaleźć :twisted:
Podłącz miliwoltomierz (pomiar<1V) do czujnika położenia wału i zakręć rozrusznikiem, powinieneś mieć tam jakieś napięcie. Jak nie ma to masz do rozebrania pokrywę silnika i zobaczenie czemu to nie działa.

Dziś wymieniałem u siebie płyn hamulcowy i przy okazji zajrzałem do schowka, oprócz herbatników znalazłem tam kable od alarmu. Łatwo poznać, dwie kostki z pętelką. Sprawdzałeś?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-28 20:07:28 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-02-14 22:33:48
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Nie u mnie nie ma niczego takiego.W bagażniku tylko 2 przekaźniki i bezpieczniki.

sasza7 napisał(a):
Jak masz cewki zamocowane to pomiędzy kablem, a masą motocykla.

A możesz trochę jaśniej tzn pomiędzy którym kablem a masą??

miąchal napisał(a):
Tam masz czujnik położenia wału - czy coś w tym stylu - brak sygnału - brak iskry.
Skoro wszystko mechanicznie działa a nie ma iskry - to albo to, albo cewki.
Świeczki żyją? - skoro kręcisz je już tyle czasu bez odpalenia to pewnie mokre na amen...


Czujnik położenia wału ( pickup coil) sprawdzony tzn jego opór 200ohm czyli zgodnie z normą.Sprawdzę jeszcze czy daje jakiś sygnał na moduł.Świecę którą sprawdzam jest cały czas wypięta i na 100% sprawna.Zresztą i tak bak jest odpięty cały czas to od czego mają być mokre :wink:


Ostatnio edytowano 2013-02-28 20:22:17 przez hudy8, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 127 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org