Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 127 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2013-03-07 19:53:43 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-02-14 22:33:48
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Wiesz dopóki jestem w stanie sam coś zrobić to to robię.Nie chcę oddawać do mechanika bo to zazwyczaj zdziercy którzy za byle pierdołę wezmą jak by pół motoru musieli wymienić...Sezon jeszcze się nie zaczął więc mam trochę czasu.Zresztą już 90% rzeczy sprawdziłem i jest ok także jak bym teraz oddał do mechanika mówiąc mu co jest zrobione i co sprawdzone to by już za darmo zdarł ze mnie kasę.Tak samo z samochodami.Zawsze robię sam bo wiem że zrobię i zrobię to dobrze.Jak to jest z tym czujnikiem położenia wału?? Bo znalazłem temat gdzie pisało że to to samo co impulsator a w innym pisało że ten czujnik jest zupełnie gdzie indziej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-07 19:53:43 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2013-03-07 20:04:11 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Czujnik położenia wału i impulsator to to samo, bo czujnik położenia daje impulsy. Jak zmienia się na nim napięcie to raczej jest sprawny, może wyzwalać iskrę w złym momencie, ale iskra być powinna.
wojtowca ma trochę racji z tym serwisem. Powoli zbliża się kres możliwości pomocy przez forum, powinieneś zacząć szukać kogoś obcykanego kto by Ci z tym pomógł (nawet nie serwisu, tylko kogoś kto się na tym zna i zobaczy jak wszystko sprawdzasz - co dwie głowy to nie jedna).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-07 20:17:01 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 4025
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
hudy8 napisał(a):
co może powodować że ten impuls jest za słaby i nie wyzwala iskry??

może masz jakieś przepięcie w układzie. wszystkie przewody przewodzą, więc to sprawdziłeś, ale jak pojawia sie duże napięcie to "bum" gdzies przeskakuje i na cewce jest za mało.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-07 20:59:54 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-02-14 22:33:48
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
sasza7 napisał(a):
wojtowca ma trochę racji z tym serwisem. Powoli zbliża się kres możliwości pomocy przez forum, powinieneś zacząć szukać kogoś obcykanego kto by Ci z tym pomógł (nawet nie serwisu, tylko kogoś kto się na tym zna i zobaczy jak wszystko sprawdzasz - co dwie głowy to nie jedna).


Było już u mnie dwóch gości którzy znają się co nieco na motorach i na elektryce i niestety polegli.Ja znów większość rzeczy sprawdziłem podmieniając lub sprawdzając miernikiem i wyglądają na sprawne.Będę jeszcze jutro nad tym siedział może coś przeoczyłem.Co do serwisu (mechanika) to każdy liczy ok 150zł za sprawdzenie instalacji,do tego transport też 50zł no i ewentualne części jeśli będą na wymianę i już robi się pareset PLN dlatego ile dam rady czy sam czy z waszą pomocą to postaram się sprawdzić.Dam sobie jeszcze parę dni i jak nie dojdę do tego to wtedy oddam do jakiegoś magika...

Z tym impulsatorem to mi kolega namieszał bo u niego w R6 jest impulsator osobno a czujnik położenia wału osobno.Jeśli u mnie jedno i drugie to to samo to oporność ma ok i jest na swoim miejscu bo go sprawdzałem czy się czasem nie poluzował.
Czyli w tym wypadku pozostaje mi tylko sprawdzić dokładnie każdy kabel czy nie ma gdzieś przerwy,przetarcia itp...
A regulator napięcia to raczej z odpalaniem nie ma nic wspólnego no nie??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-07 22:48:00 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Dobra ogólnie to tak:
- sprawdziłeś masę silnika?? jak nie to weż kabel samochodowy i z minusa z AQU daj na śruby mocujące silnik w ramie, zobacz czy jest iskra, sterowanie czujnika jest masą, po to jest "wzgórek" na kole zamachowym by w tym momencie wystąpił zapłon. Do cewki ma dochodzić stały plus i w momencie podania cewce masy występuje iskra. BRAK MASY SILNIKA BRAK ZAPŁONU

Skąd jesteś??Uzupełnij profil.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-07 23:34:37 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-02-14 22:33:48
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Masa oczywiście jest,sprawdzane miernikiem i diodą.Iskry nadal brak.Oczywiście od masy zacząłem poszukiwania więc to jest ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-07 23:39:33 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Daj masę kablem do rozruchu, miernik to nie wszystko.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-08 16:41:07 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-02-14 22:33:48
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Dałem masę osobnym kablem do ramy i niestety iskry brak.Nawet zmasowałem samą świecę i też nic.Podpinając żarówkę do plusa i do ramy lub silnika żarówka świeci czyli masa jest.Sprawdziłem jeszcze raz dziś czujniki i działają.Odpalałem w różnych kombinacjach (na złożonej i rozłożonej nóżce ,ze sprzęgłem i bez,z wrzuconym biegiem i na luzie) i za każdym razem rozrusznik kreci a iskry brak.Cewki,moduł,przekaźnik,świece i stacyjkę jak już wspomniałem sprawdziłem w innym motorze i działają.Impulsator ma opór 200ohm.Niestety nic chyba więcej nie da się wymyślić i sprawdzić.Zresztą zastawiam się czy jeśli oddam do jakiegoś mechanika to czy on też coś wymyśli jeśli już dwóch nie miało pojęcia co jest grane a telefonicznie rozmawiałem chyba z pięcioma i każdy mówił mi co mam sprawdzić a ja wszytko to co oni mówili już sprawdziłem kilkukrotnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-09 01:08:55 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-10-07 22:52:01
Posty: 205
Lokalizacja: Żywiec/Kraków
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 694 667 723
Obecne moto: YZF600R
Jeżeli masz za słaby impuls to nie pozostaje Ci nic innego jak wymiana cewki. Ewentualnie możesz mieć zbyt szybki impuls i powoduje to że cewka nie wytwarza odpowiedniego napięcia. Przerwa w obwodzie pierwotnym występuje zbyt wcześnie.

Stawiałbym raczej na cewki. Podczas rozruchu mogło dojść do uszkodzenia izolacji wewnętrznej i niby masz oporność dobrą, ale iskra przeskakuje wewnątrz cewek. Pisałeś, że podpinałeś do aku i że prawie nie było widać, a powinna Ci walić gromem bo człowiek tak szybko nie przerwie obwodu jak jest to wymagane. W okolicach 3k obrotów masz po ok 25 iskier na sekunde.

Nie paliło Ci również diody na 12V a za cewkami masz od 12-35 kV!

Innego wyjścia nie widzę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-09 01:11:59 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-02-14 22:33:48
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
No tak ale wczoraj byłem podpiąć cewki pod inny motocykl i wytwarzały piękną dorodną iskrę czyli są sprawne...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-09 01:28:06 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-10-07 22:52:01
Posty: 205
Lokalizacja: Żywiec/Kraków
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 694 667 723
Obecne moto: YZF600R
W takim wypadku jeżeli dochodzi do nich 12V to znaczy, że przerwa występuje zbyt wcześnie tudzież istnieje cały czas i nie ma efektu "ładowania" się cewki.

Ale co jest tego powodem.... jakaś totalna paranoja...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-09 01:32:12 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-02-14 22:33:48
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
pawlikgawlik napisał(a):
jakaś totalna paranoja...


oj nie musisz mi tego mówić :wink: jeśli uda nam się dojść do tego co jest nie tak to będzie to temat dla potomnych :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-09 01:54:09 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
hudy8 napisał(a):
No tak ale wczoraj byłem podpiąć cewki pod inny motocykl i wytwarzały piękną dorodną iskrę czyli są sprawne...

No to chyba masz już winowajcę?
Iskra ma być taka sama jak w drugim motocyklu. Masz drugi moduł, więc zostały do sprawdzenia tylko kilka kabli idących do cewek.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-18 20:42:53 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2012-03-14 00:38:27
Posty: 78
Lokalizacja: Grójec
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: GSXR K9 1000
I jak? Problem rozwiązany?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-21 17:59:05 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-02-14 22:33:48
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Witam.Problem rozwiązany.Zadzwoniłem do jednego gościa i on od razu powiedział że wie co jest nie tak.Wziął motocykl i na drugi dzień oddał naprawiony.Okazało się że przegniła instalacja w jednym miejscu (pod oryginalnym pancerzem). Instalacja wyglądała dobrze gdyż kable miały przejście ale również miały przejście między sobą i tu był problem.Z tego co mówił to jest dość częsta przypadłość w tych motorach,w fazerach i hondach gdyż mój motocykl to już 5 który robił z tym problemem.Niestety nie powiedział mi które kable się zwierały ale obejrzę instalacje i będę wiedział w którym miejscu był problem.Jedynie wiem że gdzieś pod bakiem gdyż kable na zewnątrz nie są ruszone a bak był ściągany :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 127 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org