Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2011-04-27 21:59:31 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-08-26 04:04:34
Posty: 690
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600R
Mojziak napisał(a):
Tak a propo tą pastą tempo można też wypolerować porysowaną szybę z przedniej owiewki?


Tak :) Temat o polerowaniu szyby już się na forum pojawiał. Proszę :arrow: http://www.motocykl.org/thundercat/forum/viewtopic.php?f=30&t=3973


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-27 21:59:31 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2011-04-28 00:05:18 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-11-23 20:31:27
Posty: 621
Lokalizacja: Wawa Włochy
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: brak
Mojziak napisał(a):
H4 55watowe?


h4 i h1 (do czasu aż się nie spaliła). Dają bielsze swiatło ...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-28 02:59:29 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-03-26 01:21:25
Posty: 40
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 726336851
Obecne moto: Yamaha FZS Fazer 600
A ile ci pociągnęły? i pamiętasz możne, która generacje miałeś? starsza nowsza, tańsza droższa ;)?

dzięki za link do szyb, patent z pasta do zębów najlepszy :sniper:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-28 16:03:01 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2011-03-26 14:44:55
Posty: 355
Lokalizacja: Ślaskie, Katowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs 600
też mam żarówki osram night breaker świeca dużo bardziej na biało jedynie ich trwałość mnie nie satysfakcjonuje bo wytrzymuja około 3 miesiecy, w aucie miałem podobnie.

Podejzewam ze ów żarówki sa przewatowane i przy normalnej pracy na 12V ich żywotność drastycznie spada, ale coś kosztem czegoś przynajmniej odrobine widze na droge.

co do Xenonów wkładałem H1 i fakt światła wiecej ale miałem wrażenie ze światło jest bardzo punktowe i dałem sobie z tym spokój zostały dobre żarówki i mostkowanie swiateł tak jak tu http://www.motocykl.org/thundercat/forum/viewtopic.php?f=30&t=6951


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-29 21:46:51 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-03-26 01:21:25
Posty: 40
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 726336851
Obecne moto: Yamaha FZS Fazer 600
słuchajcie a wiecie gdzie we Wro moge oddac klosze do metalizacji/chromowania?
lub po prostu gdzie jest jakiś zakład co regenreuje reflektory? google jest przeciwne podawaniu takich informacji, i dodatkowo zapchane jest trescia o salonie z lodzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-11-10 23:13:52 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-10-01 21:52:57
Posty: 188
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZS600 2001
Jak pisałem w wątku o Xenonach jak ktoś jest zainteresowany to zamieszczam info jak wyszły Bi-xenony 5000K w FZS 600 z 2001.

Zestaw
[ img ]

Świecenie - narazie H1 oryginalne + w prawej lampie Bi-xenon przełączający sie z mijania na długie
[ img ]

[ img ]

Jak kogoś interesuje montaż to było tak:

1. Wymiana żarówki H4 na Bi-xenon + dołożenie trzeciej wsuwki podłączonej równolegle do H1 w lewej lampie. To zapewniło światła mijania w obu lampach
2. montaż balastu zasilającego za zegarami. Balast jest mały i idealnie się tam mieści a nawet 2 :-)
3. Za zegarami pojawił się też przekaźnik przełączania mijania->drogowe
4. Masa wzięta ze stelażu czachy
5. Plus poprowadzony do skrzynki z wtyczkami
6. Dodałem przekaźnik 4 pinowy 40A zamontowany koło akumulatora
Do niego podłączyłem minus dla cewki a + cewki podłączyłem na razie pod kabel określający przekręcenie stacyjki. Jeden styk przekaźnika podłączyłem do + akumulatora a drugi biegnie wraz z przewodem stacyjki do plastikowej puszki z kabelkami. Tam do "+ z akumulatora" podpięte jest zasilanie ballastu i zasilanie manetek.
Po co to zrobiłem? Aby nie obciążać elektryki prądem dla manetek i ballastu i aby w przyszłości przekaźnik puszczał napięcie dopiero po odpaleniu motocykla.
Tu prośba do Was - który kabel można użyć aby pojawiało się napięcie dopiero po odpaleniu?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-11-11 00:02:23 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-08-16 19:46:14
Posty: 487
Lokalizacja: Wwa/B-stok
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: TnT
Cytuj:
Tu prośba do Was - który kabel można użyć aby pojawiało się napięcie dopiero po odpaleniu?


Nie ma takiego kabelka. W FZS jest komp, którego jedynym zadaniem jest kąt zapłonu (Ignitor unit). Trzeba samemu coś kombinować.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-11-11 00:12:11 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-10-01 21:52:57
Posty: 188
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZS600 2001
a to pech :-(
No to muszę zrobić układ z pomiaru ładowania..... i znów robota :-(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-07-03 20:53:18 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-03-24 20:39:01
Posty: 23
Lokalizacja: Kopalnia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Lampy w FZS600 świecą tragicznie słabo gdyż napięcie na żarówce jest bardzo niskie, odpowiedają za to duże spadki napięć na plusie (małe przekroje przewodów, zaciskane konktory i brudne styki).
U mnie na aku jest 14,4V a na żarówce przy załączonych swiatłach mijania było 11,5V a na długich 10V.
Zamontowałem przekaźniki i zasilanie prosto z akumulatora - od razu lepiej, różnica jak przy zamkniętej i otwartej (przyciemnianej) szybie w kasku :-)
Wsadziłem żarówki H1 i H4 Tungsram Megalight i mam widoczność jak przed Audi R18 E-tron 8)
Dorzucę HID'a zamiast H1 i będzie jak w dzień.

Co do impulsu po odpaleniu silnika to polecam wykorzystać odwód kontrolki ładowania (po diodach z alternatora).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-07-03 23:46:21 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2012-04-02 22:16:27
Posty: 292
Lokalizacja: K-ce
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 01
No tak, teraz masz wyższe napięcie niż powinno być, stąd jaśniej, tyle tylko, że żarówki krócej pożyją tego możesz być pewny, ryzykujesz również uszkodzenie odbłyśnika poprzez przegrzanie. Druga, sprawa, czy przypadkiem nie mierzyłeś na wyłączonym silnku? Po dodaniu gazu zawsze świeci trochę mocniej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-07-04 12:38:15 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-03-24 20:39:01
Posty: 23
Lokalizacja: Kopalnia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
arthi napisał(a):
Druga, sprawa, czy przypadkiem nie mierzyłeś na wyłączonym silnku?

Bez komentarza :lol:
A żarówki niech sobie żyją krócej. Trudno.

Podłączyłem HID'a ale to klapa, z kilometra widać że coś nie teges. Musiałbym mieć dwa xenony, jednakowóż z doświadczenia wiem że HID H4 H/L to porażka.
Po lewej Osram Cool Blue White (14,1V) na żarówce a po lewej HID 4300K.


Załączniki:
04072013230.jpg [574.3 KiB]
Pobrane 327 razy
fazzzz.jpg [240.22 KiB]
Pobrane 307 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-07-04 17:55:53 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2012-04-02 22:16:27
Posty: 292
Lokalizacja: K-ce
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 01
HeavenQueen napisał(a):
arthi napisał(a):
Druga, sprawa, czy przypadkiem nie mierzyłeś na wyłączonym silnku?

Bez komentarza :lol:
Czyli na wyłączonym? To teraz weź miernik w łapki zapal silnik, utrzymaj wyższe oborty około 2k> i zmierz napięcie na żarówkach, zobaczysz, że nie jest to problem z przekrojami, zaciskanymi końcówakmi, czy innymi urojeniami. Tam jest 12V, ani mniej, ani więcej. Moja rada, obserwuj odłbyśnik, bo przegrzejesz i będziesz miał dupe, a nie światła jak w audi. Regeneracja odbłyśnika to około 100zł :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-07-05 15:47:14 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-03-24 20:39:01
Posty: 23
Lokalizacja: Kopalnia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Pomiary, kolego, były wykonywane zgodnie ze wszelkimi zaleceniami sztuki elektrotechnicznej, a co "urojeń" i "dup" to nie interesują mnie twoje prywatne rozrywki.

Napięcie równe 12V na żarówce to i tak jest napięcie zbyt niskie gdyż nominalnym napięciem zasilającym takie żarówki jest U=13,1V i przy tym napięciu żarówka np. H4 osiąga swoje 1000/1650lm pobierając moc odpowiednio 55/60W i wydzielając 95% tejże do otoczenia.
Jak łatwo wyliczyć moje żarówki zasilane napięciem 14,2V osiągają moc odpowiednio:
H4: 59,5/65W osiągając strumień świetlny 1300/2145 lm (nominalnie 1000/1650lm)
H1: 59,5W i strumień 1885lm (nominalnie 1450lm)

Dla porównania twoja H1 zasilana napięciem 12V emituje strumień świetlny o wartości 1015lm czyli tylko 54% z tego co moja! Jednakże twoja poświeci 2,5 raza dłużej.
Wywód teoretyczno-empiryczny. Wnioski polecam wyciągnąć sobie samemu.

Co do nominalnego napięcia w instalacji fzs600 czyli 14,4V to osiągalne jest przy 1600 obr/min pod warunkiem że nie jest to moment bezpośrednio po uruchomieniu pojazdu. Pomiary dobrze jest robić jak napisano wcześniej przy podwyższonych obrotach do 2000 obr/min.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org