Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 891 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52 ... 60  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2013-08-08 15:49:47 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2012-07-24 09:42:02
Posty: 88
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 600 153 477
Obecne moto: FZS 600 2003r
Ruszałem z między pasa, gdzie w większości pojazdem byłem na pasie kolesia co mnie dupną.
Jeżeli bym mu całkowicie zajechał drogę i staną i walną by mnie w oponę to była by jasna sprawa a tak jechałem delikatnie po skosie czyli zjeżdżałem wgłąb pasa.

Załącznik:
sytuacja.jpg [18.21 KiB]
Pobrane 609 razy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-08-08 15:49:47 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2013-08-08 16:25:52 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 4045
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
zastosuję pojęcia z przepisów żeglarskich żeby łatwiej było zrozumieć, więc najpierw je przytoczę:

swobodny z przodu - rysujesz linię prostopadłą do najbardziej wysuniętego w przód elementu pojazdu A. jeśli za tą prostopadłą nie ma żadnego pojazdu, to A jest swobodny z przodu

swobodny z tyłu - rysujesz prostopadłą do najbardziej wysuniętego w tył . jeśli wszystko jest przed tą prostopadła nie ma żadnego pojazdu - no to jak wyżej


i teraz moja analiza twojej sytuacji:
jeśli ten co cię trzepnął podczas twojej zmiany pasa BYŁ swobodny z przodu - jego wina, wjechał na ciebie, a pojazd z tyłu ma obowiązek uważać
jeśli jednak on nie był swobodny z przodu, czyli tak jak na twoim rys. nachodziliście na siebie - no to twoja wina.

jeśli byłeś pomiędzy pasami - znaczy zmieniałeś pas. jeśli już byłeś na jego pasie ale stałęś pod kątem - no to byłeś po zmianie pasa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-08-10 12:41:44 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-01-18 21:05:20
Posty: 37
Lokalizacja: Leszno
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 665-358-700
Obecne moto: Thundercat
Hej, w poniedziałek miałem dość niemiłą i zaskakująca sytuację na drodze, którą postanowiłem opisać, tak żeby poznać Wasze zdanie na ten temat.

Jechałem prędkością patrolową (ok 40 km/h) po drodze z kostki betonowej. Przy końcu zwolniłem/zahamowałem (nie gwałtownie) z zamiarem zawrócenia. No i wtedy poczułem, że ucieka mi przednie koło. Pierwszą myślą jaka mi przyszła do głowy było to, że pewnie akurat miałem pod kołem dużo piasku i stąd ten delikatny uślizg.
Po nawróceniu zobaczyłem ślad hamowania i okazało się, że w tym miejscu nie ma ani jednego ziarenka piasku, a ślad hamowania to nie 20 cm jak myślałem wcześniej, a conajmniej 1,20 m. Dość mocno się wystraszyłem, skoro takie rzeczy dzieją się przy 40 km/h, to nie chce myśleć, co może się stać przy szybszej jeździe.

Dodam że jestem raczej początkującym motocyklistą (mój przebieg to jakies 2500 - 3000 km) i za winowajcę obstawiam oponę.
Oczywiście oponę już kupiłem - nowa Pilot Road 2.

Jakie jest Wasze zdanie na temat tej sytuacji, oraz co sądzicie o oponie ze zdjęć?
Zawsze spotykałem się z odpowiedzią, że na moją jazdę ta opona spokojnie wystarczy i tragedii nie ma.

Poniżej znajdują się zdjęcia śladów hamowania:

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-08-10 14:04:14 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-08-16 19:46:14
Posty: 487
Lokalizacja: Wwa/B-stok
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: TnT
Stara twarda opona, za duże ciśnienie?
Specjalnie nie puściłeś hamulca?

Koło na spoinie trylinki przyblokowało się z powodu słabszej przyczepności.
Po wyczuciu uślizgu trzeba było lekko odpuścić z hamowaniem i nie byłoby takiego ślada długiego.:)

Mogło się przyczynić też to, że dałeś mocno po klamce, przed przeniesieniem masy na przód.
Gładka trylinka nie jest zbyt przyczepnym podłożem


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-08-10 23:38:10 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2011-04-07 11:14:27
Posty: 448
Lokalizacja: wrowaw albo wawro ;p
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 512-933-050
Obecne moto: fz6 Fazer S1 2004r
Zabka napisał(a):
Ruszałem z między pasa, gdzie w większości pojazdem byłem na pasie kolesia co mnie dupną.
Jeżeli bym mu całkowicie zajechał drogę i staną i walną by mnie w oponę to była by jasna sprawa a tak jechałem delikatnie po skosie czyli zjeżdżałem wgłąb pasa.

Załącznik:
sytuacja.jpg

misiakw napisał(a):
....

jeśli byłeś pomiędzy pasami - znaczy zmieniałeś pas. jeśli już byłeś na jego pasie ale stałęś pod kątem - no to byłeś po zmianie pasa.


tak jak napisał Misiakw. Z tym że w tej pierwszej sytuacji Policja w większości przypadków orzeka winę zmieniającego pas, ale nie zawsze. Wniosek taki że jeśli zmieniałeś pas to sytuacja niejasna i dobrze że nie wezwałeś glin.
Natomiast jak zjechałeś na jego pas i stałeś to ewidentnie jego wina. Tobie w tym przypadku co najwyżej mogliby (aczkolwiek nie musieli) dać mandat za niewłaściwą zmianę pasa ruchu jeśli była tam linia ciągła...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-08-11 19:31:01 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-08-07 12:55:19
Posty: 132
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Blackberry
Obecne moto: FZ6-S
Żuku napisał(a):
Stara twarda opona, za duże ciśnienie?
...
Po bieżniku patrząc to kartoflany seryjny Bridgestone BT020. Sprawdź DOT na oponie i pewnie bedzie jasne. ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-08-12 07:45:46 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Opona oponą, ale przyjrzyj się krytycznie sposobie hamowania. Zanim zaczniesz cisnąć heble trzeba wywrzeć delikatny (im gorsza nawiecrzchnia tym mniejszy) nacisk na klamkę i poczekać aż przód się dociąży. Niby proste i oczywiste, a mnie dopiero gleba na mokrej kostce brukowej tego nauczyła. Polecam poczytać motocyklistę doskonałego, niby nudne i każdy to wie, ale jednak sporo można się nauczyć ;D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-08-13 21:17:56 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-01-18 21:05:20
Posty: 37
Lokalizacja: Leszno
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 665-358-700
Obecne moto: Thundercat
Hej, hamowanie było poprawne. Poślizg rozpoczął się już po przeniesieniu masy na przód, w momencie gdy koło najechało na złączenie dwóch kostek. Problemem sprawiła opona, która prawdopodobnie była od samego początku motocykla. Aż wstyd się do tego przyznać.
Na szczęście ta opona to przeszłość :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-08-13 21:43:21 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 4045
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
troszkę zabrzmi to ostro, ale jeśli koło zostało zblokowane, to heblowanie nie było poprawne, bo nie wyszułeś momentu zerwania trakcji, choć... wiadomo że im bardziej Wujowa opona, tym trudniej z wyczuciem tego...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-08-14 09:46:30 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2012-09-08 01:26:57
Posty: 287
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 608588454
Obecne moto: VFR V-tec
Undisput napisał(a):
Zawsze spotykałem się z odpowiedzią, że na moją jazdę ta opona spokojnie wystarczy i tragedii nie ma.

Opinie ludzi bywaja rozne w roznych tematach, a nas przeważnie ucza "zycia" bledy i niemile sytuacje. Co do piasku - to nie jest tak ze musi lezec lata- wystarczy ze z tych rowkow będzie troszkę piasku, którego jak bys tam miotla przejechal to az bys się zdziwil ile na tych kostkach jest. Kolejna sprawa to to co chłopaki już napisali czyli slaba przyczepność na takiej nawierzchni i rowki. Na mokrej, usyfionej, nieprzyjaznej nawierzchni zawsze hamowanie tylem! Jak Ci dupa pojdzie na "smyka" to się nic nie dzieje. Dobrze ze wyszedles bez szwanku.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-16 12:16:08 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2012-04-02 22:16:27
Posty: 292
Lokalizacja: K-ce
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 01
Robi się mokro, uważajcie na białe pasy.

Zawsze wiedziałem, że są bardzo śliskie, ale nie wiedziałem, że aż tak. Wczoraj na prostej drodze, już przy prędkości około 120 przejechałem bo białej farbie i w momencie zarzuciło mi delikatnie dupą, tylne koło zakręciło się jak na lodzie. Byłem w małym szoku, bo rozumiem przy hamowaniu, czy jakiś gwałtownym manewrze, ale po prostu przejeżdżając prosto. To tylko utwierdziło mnie w przekonaniu jak diabelnie jest to śliskie i jak trzeba unikać, nawet przejeżdżania.

Teraz w okresie jesiennym warto o tym pamiętać, zwłaszcza, że czasami jak się jedzie w mieście, to napaćkane tych białych ślaczków, nie wiadomo którędy ominąć, a zapewne przy nawet delikatnym dotknięciu hamulca uślizg murowany.

Ride safe! :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-29 21:58:46 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-10-24 19:21:54
Posty: 391
Lokalizacja: stolica "Scyzorykowa"
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6S
Standardowa sytuacja, winkiel i na przeciw puszka. Przed winklem planuje tor jazdy i co z tego wychodzi ...? G...o, nie wiem czy bym się zmieścił z tym samochodem, ale gdyby za nim jechał następny to du..a zbita. Co o tym sądzicie?
http://www.youtube.com/watch?v=A_f1VZ1K ... e=youtu.be


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-29 23:49:41 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2368
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: MT-10 SP
Twój własny błąd Cię uratował ;) bo gdybyś wszedł w ten winkiel tak jak się należy czyli od zewnętrznej to trafiłbyś w sam środek maski :) ale że szedłeś od krawężnika to jedno udało Ci się wyminąć a potem wyleciałeś na środek jezdni - czyli trafił byś już w następne na bank :)
Dużo farta - a poza tym po takich drogach (1 pas, syf po prawej) jeździ się z prędkością która pozwoli Ci zareagować :)
A tak już kończąc - pamiętaj - w skrzyni jest więcej biegów, nie trzeba jeździć na jednym ciągle :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-30 08:30:16 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-10-24 19:21:54
Posty: 391
Lokalizacja: stolica "Scyzorykowa"
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6S
Popatrz na początek filmu, ja zacząłem wchodzić po zewnętrznej, ale widząc co się dzieje spier ..... do krawężnika, a potem już nie dało się inaczej. Szczęście, że tylko pojedyncza puszka jechała. Biegi? A co to jest :lol: :lol: :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-30 08:55:36 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2011-04-07 11:14:27
Posty: 448
Lokalizacja: wrowaw albo wawro ;p
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 512-933-050
Obecne moto: fz6 Fazer S1 2004r
Viper napisał(a):


ale co mamy o tym sądzić? wszystko jak napisałeś. Mandat dla puszki za przekroczenie lini ciągłej, dla Ciebie za prędkość na prostej :P


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 891 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52 ... 60  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
Administracja forum: admin@motocykl.org