Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2013-09-04 21:26:45 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-08-24 11:41:06
Posty: 32
Lokalizacja: Śląsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Rower
Czołem!

Dzisiaj postanowiłem wyczyścić łańcuch po ostatniej jeździe w deszczu, zdjąłem osłonę zakrywającą zębatkę zdawcza i
lekko się zdziwiłem gdy zauważyłem, że nakrętka zębatki ma luz i obija się o sklepaną podkładkę ...
Mechanikiem nie jestem ale chyba tak nie powinno być, prawda ?
Zębatka siedzi sztywno, motocykl nie szarpie, chodzi bardzo płynnie i nic tam nie rzępoli... Poniżej zamieszczam filmik na Youtube i zdjęcie jeszcze przed czyszczeniem tego glonu...

http://www.youtube.com/watch?v=lEapk2jc ... e=youtu.be

Napiszcie proszę czy wypościć tę podkładkę i to dokręcić czy co ...

Pozdrawiam!


Załączniki:
zebatka.JPG [232.72 KiB]
Pobrane 673 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zębatka zdawcza ,LUZ
PostNapisane: 2013-09-04 21:26:45 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2013-09-04 21:28:26 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-06-24 17:57:26
Posty: 1483
Lokalizacja: kujawsko - pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW GS 1200
odgiąć zabezpieczenie, dokręcić i zagiąć jak było :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-04 22:06:55 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2012-10-11 08:03:21
Posty: 137
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Kawasaki z1000sx
Jest o tym cały wątek, poszukaj i poczytaj.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-04 22:32:07 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-08-24 11:41:06
Posty: 32
Lokalizacja: Śląsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Rower
Podziękował Mores :beer:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-04 23:58:38 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2008-06-29 09:23:07
Posty: 672
Lokalizacja: CCH
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nokia
Obecne moto: Gladius 650 mit ABS
No ja bym tego tak nie zostawiał bo może bałaganu narobić. A czy mnie się wydaje czy przednia zębatka już dochodzi kresu swojego życia ? :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-05 09:06:56 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-08-24 11:41:06
Posty: 32
Lokalizacja: Śląsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Rower
Dokręcę z nadzieją, że dotrwam do końca sezonu ... :D Dłuższych wypadów już nie planuję... :p
A wymiana napędu na nast. sezon! W tym zrobiłem już rozrząd, regulacje, lagi, płyny itp itd także muszę ograniczyć wydatki na dwa kółka :twisted: Napęd to pewno kolejne 5 stówek albo lepiej ...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-05 11:49:16 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-04-04 17:17:21
Posty: 31
Lokalizacja: Łódż
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600R Thundercat
Ludzie się dziwią że się cuda dzieją bo się nakrętki z dogiętymi podkładkami odkręcają ... bzdura. Najpierw proponowałbym odkręcić tą nakrętkę i ją dokładnie obejrzeć czy nie ma ściętego gwintu, jak ktoś za mocno dokręci przy wymianie to przy tych przeciążeniach lubi puścić i nakrętka się nie odkręca a zsuwa. Wałek zdawczy jest wzmacniany więc pierwszy puści gwint na nakrętce, na wałku zniszczy się dopiero jak zębatka spadnie a wtedy to już jest czosnek. Jak dokręcisz zjechaną nie ma pewności czy znów nie puści i narobi bałaganu. Jak ktoś dokręca bez kleju to jeszcze w grę wchodzi rozszerzalność cieplna, nakrętka się rozgrzeje/ rozszerzy i przeskoczy że jest to potem mało zauważalne na gwincie. Aby temu zapobiec radziłbym odkręcić to w cholerę, zamówić nową nakrętkę + podkładkę bądź dorobić nakrętkę a podkładkę zagiąć innych miejscach, dokręcić to kluczem dynamometrycznym właściwą siłą (nie wiem jaka jest w fz6 w kocie jest to 70Nm i na czuja jest to niewielka siła, na oko ludzie przeciągają gwinty) i obowiązkowo na klej do gwintów. Wtedy jest to zrobione wg serwisówki i jak Bóg przykazał i prawdopodobieństwo że tak przykręcona nakrętka puści jest znikome.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-05 14:04:42 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-08-24 11:41:06
Posty: 32
Lokalizacja: Śląsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Rower
Podkładka 26.5 zł (zamówiona), nakrętka ok. 70 zł ....
odkręcę dziś i zobaczę w jakim jest stanie... Jak będzie coś nie tak to zaciskam zęby, wymieniam napęd razem z nakrętką :evil:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-05 21:50:20 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2008-06-29 09:23:07
Posty: 672
Lokalizacja: CCH
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nokia
Obecne moto: Gladius 650 mit ABS
kucza napisał(a):
Podkładka 26.5 zł (zamówiona), nakrętka ok. 70 zł ....
odkręcę dziś i zobaczę w jakim jest stanie... Jak będzie coś nie tak to zaciskam zęby, wymieniam napęd razem z nakrętką :evil:

Ale masz spokojną głowę a nie ciągle lęki odkręci się czy nie :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-06 08:23:00 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-08-24 11:41:06
Posty: 32
Lokalizacja: Śląsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Rower
Zrobione :)
Gwinty są OK, jakoś dziwnie była sklepana ta podkładka i być może to było powodem poluzowania się śruby. Inna sprawa - nie wiem czy było tam zaglądane przez ostatnie 43 000 km :p a jak wiadomo spore siły tam działają...
Zakręciłem odpowiednim momentem (70), ładnie zabezpieczyłem podkładką i finito - trzyma. Do wymiany napędu w przyszłym roku wytrzyma na pewno ;)

Pozdro! :moto:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-06 12:00:52 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-04-04 17:17:21
Posty: 31
Lokalizacja: Łódż
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600R Thundercat
Jeżeli przykręciłeś tak jak piszesz i na klej do gwintów wytrzyma, jeżeli bez uwierz, że nie koniecznie, odkręci się szybciej niż Ci się wydaje i pamiętaj żeby tam zaglądać częściej. Poświęcić raz kiedyś 10 min. i trochę ubrudzić ręce nic nie kosztuje. Zjechany gwint na wałku: rozbiórka całego silnika + wymiana wałka ( kolosalne koszty ) lub wymiana silnika lub magiczne patenty po taniości i zmartwienie ile to pojeździ. Lepiej się przyłożyć, zrobić to konkretnie i zaglądać co jakiś czas profilaktycznie. Nasze yamahy już tak niestety mają :|

Ogółem miałeś farta że w porę tam zajrzałeś i zauważyłeś.

Przy wymianie napędu też zwróć na to uwagę bądź przypilnuj mechanika bo typowi rutyniarze robią to na oklep i potem wychodzą takie niespodzianki


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-06 19:26:33 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2012-09-10 12:40:16
Posty: 761
Lokalizacja: GDA.... czwarte miasto :)
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Wszyscy piszecie o zębatce z podkładką zabezpieczającą. A ja mam bez podkładki nakrętkę z kołnierzem, który jest zabity w rowki na wałku. Nie ma problemu z odkręcaniem się zębatki. Sorki za jakość fotki, ale telefonem robiłem.


Załączniki:
zdjęcie0143.jpg [286.48 KiB]
Pobrane 629 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-06 22:32:44 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2008-06-29 09:23:07
Posty: 672
Lokalizacja: CCH
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nokia
Obecne moto: Gladius 650 mit ABS
Może w wersji S2 Japsy już coś zmieniły ? Chyba że polskie rączki już tam grzebały ? :roll:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-07 22:06:24 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-04-24 15:00:41
Posty: 458
Lokalizacja: Ruda Śląska
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S Blue 06
S2 mają nakrętkę z takim własnie zabezpieczeniem.

Kucza - byś chciał przednią zębatkę w lepszym stanie, żeby dojeździć do końca sezonu to daj znać. Moja po wymianie napędu leży i może się przydać.

Aha - i na przyszłość weź markerem zrób linię na nakrętce i wałku. Będziesz widział, czy się coś ruszyło.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-07 22:28:38 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2012-09-10 12:40:16
Posty: 761
Lokalizacja: GDA.... czwarte miasto :)
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
MarcinJ
Słabe foto, bo z telefonu, jakbyś zobaczył na żywca to byś widział, że się nie ruszyło ani ciut ciut, marker nie potrzebny :D

Zębatka nówka leży i czeka na zimę :D

PZDR 8)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org