Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2013-09-24 15:40:55 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-08-25 15:27:49
Posty: 80
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 601413403
Obecne moto: FZS600 2002
Witajcie!
Ostatnio, po prawie każdej jeździe mój moto zostawiał małą plamę oleju pod silnikiem. Wszystko oczyściłem dokładnie i wychodzi na to, że olej wypływa spod dekla alternatora: https://skydrive.live.com/redir?resid=882F72F6AF38DC1B!1740&authkey=!AEgVuzL49uhqB_w&v=3.
Troszkę poszukałem i wychodzi mi na to, że winny jest simering na wale. Znalazłem informacje, że występują one w dwóch typach: z kołnierzem i bez, tak też jest napisane w katalogu części do FZS (wersja z kołnierzem o numerze 93101-29165 i wersja bez kołnierza 93101-29166, oznaczona dodatkowo jako AP czyli Alternative Part). Czy te uszczelki są między sobą zmienne? Jeżeli mam teraz z kołnierzem to mogę włożyć tę bez kołnierza? Czytałem, że wymiana takiej z kołnierzem wiąże się z koniecznością rozkręcania całego silnika, a raczej wolałbym tego uniknąć :wink:
Jeżeli ktoś się już borykał z tym problemem, to proszę o informacje! Dzięki!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-24 15:40:55 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2013-09-24 16:15:21 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
W większości silników spotykałem z kołnierzem. Przyszykuj się do wywalenia pieca na stół, bo trzeba połówki karterów rozebrać plus nowe uszczelki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-24 22:41:00 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-08-25 15:27:49
Posty: 80
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 601413403
Obecne moto: FZS600 2002
Dzięki na odpowiedź! Cholera, tego się właśnie obawiałem... A czy jest w takim razie coś jeszcze, co można by zrobić niejako przy okazji w tak rozłożonym silniku? Trochę szkoda robić aż taką dłubaninę dla głupiego, jednego simeringa.

No i jeszcze mi spokoju nie daje ta wersja bez kołnierza - czy one nie mogą być stosowane zamiennie? W katalogu części nic nie piszą, że wersja z kołnierzem dla silników z jakimś tam oznaczeniem czy numerem, a wersja bez kołnierza dla innych - po prostu wersja bez kołnierza jest jako część alternatywna...

Spróbuję jutro podjechać do serwisu Yamahy to może się jeszcze czegoś dowiem na ten temat. Jak będą to jakieś rewelacje to nie omieszkam napisać :)

EDIT: W serwisie dostałem informację, że uszczelki najprawdopodobniej są zamienne i w miejsce takiej z kołnierzem można spokojnie zastosować bez kołnierza. Problemem jest tylko to, że wersja bez kołnierza nie jest dostępna w Europie, więc trzeba czekać na ściągnięcie z magazynu z Japonii. Cena bez kołnierza ok. 120 pln, cena z kołnierzem ok. 30 pln. Ale odpada oczywiście mnóstwo babraniny w silniku i wymiana innych uszczelek, więc summa summarum znacznie taniej. Teraz tylko kwestia umiejętnego wyciągnięcia starej uszczelki, żeby kawałek z niej nie został wewnątrz silnika :)

EDIT2: Jeszcze potwierdzenie z angielskiego forum: http://foc-u.co.uk/index.php?topic=2427.10;wap2


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org