Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Pomoc FZS1000
PostNapisane: 2013-09-28 23:43:02 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2013-07-31 23:23:16
Posty: 312
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Siemanko mam FZS 1000 (03') i powoli chciałem go przygotować do zimowania, potrzebuje waszej pomocy bo nigdy się nie bawiłem w rozkręcanie i nie wiem które śrubki dokładnie odkręcić żeby:

- oczyścić i ogarnąć stan zębatki zdawczej
- wyczyścić i nasączyć filtr powietrza
- ogarnąć naciąg łańcucha i go wyczyścić (tu mam problem bo śruba po prawej stronie wahacza się zastała i nie mogę jej dokręcić aby ten metalowy bloczek był w równej płaszczyźnie z lewą stroną - jest tam przerwa około 1-2 mm a teraz będzie jeszcze większa co z tym fantem zrobić? próbowałem różnymi kluczami nawet nie drgnie)

fajnie by było jakby ktoś jakieś zdjęcia powrzucał z zaznaczonymi śrubami które muszę odkręcić, ewentualnie na co mam uważać :)
z góry dzięki
LwG

wrzucam fotki:
[ img ]

[ img ]

(foto robione przy ostatnim naciąganiu teraz przerwa się zwiększy)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pomoc FZS1000
PostNapisane: 2013-09-28 23:43:02 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2013-09-29 20:17:50 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-06-24 17:57:26
Posty: 1483
Lokalizacja: kujawsko - pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW GS 1200
1. Zębatka zdawcza jest z przodu, więc masz tam do odkręcenia chyba z 4 lub góra 5 śrubek imbusowych... ale musisz też odkręcić popychacz od dźwigni zmiany biegów gdyż inaczej nie wyjmiesz pokrywki. No i po zdemontowaniu tych rzeczy czyścisz co tylko chcesz...

2. Żeby wyczyścić filtr powietrza musisz zdjąć cały bak, następnie odkręcić poprzeczkę na której bak spoczywa - ta przy akumulatorze i wtedy odkręcić pokrywkę od filtra powietrza...jeśli masz zwykły filtr to go nie nasączaj....wystarczy przedmuchać sprężonym powietrzem.

3. Najpierw odkręć nakrętkę kontrującą, a dopiero potem tą śrubę którą tak pięknie obrobiłeś :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-29 20:55:19 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-04-04 17:17:21
Posty: 31
Lokalizacja: Łódż
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600R Thundercat
Nakrętkę jak kolega napisał, najpierw odkręca się kontrę dopiero reguluje naciąg, przed tym luzujesz ośkę.

Ściągając bak pamiętaj o zakręceniu kranika i odpięciu wszystkich podpiętych przewodów, paliwowy, odpowietrzniki i czujnik rezerwy (szczegółowo co gdzie i jak niech podpowiedzą koledzy od fazerów bo ja jeżdżę kotem) potem pokrywę airboxa odkręcisz i masz filtr. Przy tym się nie spiesz i uważaj na śrubki bo te lubią wpadac w bebechy silnika, łatwo pogubić i można sobie narobić roboty żeby je odkopać.

A zębatkę zdawczą to ten prowadnik od wajchy zmiany biegów i dekielek trzeba zrzucić (szczegóły u fazerowców)

Podstawy .. jakbyś się postarał znalazłbyś wszystko na forum ale skoro faktycznie zaczynasz i uczysz się dłubać pomożemy chociaż na przyszłość najpierw poszukaj potem pytaj :)

Jeszcze taka rada, szczerze to wszystkie te czynności serwisowe lepiej zrobić przed sezonem nie przed zimowaniem.

Łańcuch dobrze nasmaruj i zostaw, wyczyścisz na koniec zimy tudzież wiosnę, teraz to zmyjesz smar i od wilgoci w nieosmarowanych zakamarkach złapie Ci korozja (szkoda łańcucha a ten drogi jest)

Filtr zbierze wilgoć, pył/kurz z garażu przez zimę a na wiosnę wysuszysz wydmuchasz i jak nówka, chyba, że tu jest mokry to wyprać wysuszyć i zalać olejem (byle nie za dużo)

Czynności mało czasochłonne zrobisz w kilka godzin


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-29 22:11:45 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2013-07-31 23:23:16
Posty: 312
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
dzięki wielkie jutro się zabieram dam znać jak mi poszło

oczywiście wiem że najpierw trzeba odkręcić kontrującą a później właściwą :)

dzięki!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-29 22:16:37 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2012-12-26 01:08:50
Posty: 100
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS1000
mores napisał(a):
1. Zębatka zdawcza jest z przodu, więc masz tam do odkręcenia chyba z 4 lub góra 5 śrubek imbusowych... ale musisz też odkręcić popychacz od dźwigni zmiany biegów gdyż inaczej nie wyjmiesz pokrywki. No i po zdemontowaniu tych rzeczy czyścisz co tylko chcesz...

2. Żeby wyczyścić filtr powietrza musisz zdjąć cały bak, następnie odkręcić poprzeczkę na której bak spoczywa - ta przy akumulatorze i wtedy odkręcić pokrywkę od filtra powietrza...jeśli masz zwykły filtr to go nie nasączaj....wystarczy przedmuchać sprężonym powietrzem.

3. Najpierw odkręć nakrętkę kontrującą, a dopiero potem tą śrubę którą tak pięknie obrobiłeś :)

Dobry wieczór
ostatnio czyściłem łańcuszek dość dokładnie i nie trzeba u mnie nic zdejmować ("popychacz od dźwigni zmiany biegów") po prostu trochę obracasz i dociskasz i jest ok :) ale to u mnie ;)
Filtr powietrza - żeby go wydostać trzeba rozbebeszyć bak - to można przy okazji sprawdzić wszystkie kostki i izlacje bo nieczęsto się ściąga go . A trochę kabli idzie pod nim :)
Zobacz czy nie cieknie z kranika jak go zakręcisz i czy w miarę jednostajnie się zamyka otwiera :) inaczej trzeba reperaturkę żeby nie kapało :)
A co do łańcucha to już blisko końca masz :) ale tak można by wymienić te "obślizłe" śrubki :) łatwiej będzie operować kluczem w przyszłości :) ....
Jakbyco to pytaj
Pozdrawiam


edit---- dodałeś o kontrze ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-10-04 21:18:50 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2013-07-31 23:23:16
Posty: 312
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Wczoraj miałem trochę czasu i zabrałem się do roboty

Wszystko się udało z waszymi instrukcjami, ale po kolei
Zdjąłem bak, tę gumową uszczelkę, plastik i wyjąłem filtr powietrza, w środku był usyfiony ale na zewnątrz całkiem czysty, przedmuchałem sprężonym powietrzem i włożyłem na miejsce, jedyne co mnie zdziwiło to po wyjęciu filtra spora plama oleju w komorze airboxa nie wiem czy tak powinno być?

Następnie naciągnąłem łańcuch wyczyściłem naftą i nasmarowałem smarem, odczekałem chwile i zrzuciłem dekielek od zębatki zdawczej (było ciężko bo śruba od drążka zmiany biegów się wyrobiła i nie mogłem tej części zdjąć) ale dało radę po czym ujrzałem taki widok

[ img ]

[ img ]

Jak oceniacie stan tej zębatki?
Wyczyściłem cały syf który się tam znajdował a następnie zmontowałem wszystko z powrotem.
Dla przyszłych pokoleń dodam że żeby zrzucić dekielek trzeba odkręcić 4 śruby (2 trudno dostępne na dole)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-10-05 13:48:11 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-06-24 17:57:26
Posty: 1483
Lokalizacja: kujawsko - pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW GS 1200
Zgadza się, śruby są tylko 4... co do oleju w Airbox....jeżeli nie było go dużo to jest oki....choć nie koniecznie musiał być to olej :)

Zębatka jest oki...tylko trzeba ją dokręcić tak żeby zabezpieczenie móc zagiąć na nakrętkę lub jeśli jest dokręcona próbować zagiąć tak jak jest. Można też poluzować i odpowiednio ułożyć zabezpieczenie żeby po dokręceniu moc je swobodnie zagiąć.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org