Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2014-06-09 07:45:21 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2014-06-06 13:38:09
Posty: 4
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha Fazer 2005
Witam,

Na początku witam wszystkich forumowiczów:)
dwa tygodnie temu kupiłem Yamaha Fazer z 2005 roku z przebiegiem 25 000 i to co mnie drażni to to,że na niskich obrotach słychać charakterystyczne cykanie,które przyspiesza wraz z odkręcaniem manetki,powyżej 60km/h jest już zagłuszone.
Motocykl był sprawdzony przez dwóch mechaników i stwierdzili,że yamahy tak mają a motocykl działa prawidłowo,mam więc pytanie czy Wasze fazery też tak mają czy taki ich urok?:)pytam bo to mój pierwszy moto i nie mam prównania:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Fazer 2005 -Cykanie
PostNapisane: 2014-06-09 07:45:21 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2014-06-09 08:23:10 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-10-05 11:26:18
Posty: 112
Lokalizacja: Żary
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
siema Kolego,
subiektywna będzie moja odpowiedź, bo i pytanie jest bardzo "miękkie". Myślę że u mnie jest podobnie, natomiast co najlepiej zrobić to porównać dwa moto, znajdź na forum kogoś w pobliżu, ugadaj spotkanie i porównajcie.

Być może dobrze byłoby wyregulować luzy zaworowe, bo od tego (ale nie tylko) owe stukanie może się brać. Natomiast jak moto śmiga dobrze to raczej nie ma co na siłę szukać problemu ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-06-09 12:42:11 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2012-05-07 19:54:35
Posty: 103
Lokalizacja: Więcbork
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S
U mnie jest to samo, cykanie rosnace wraz z obrotami, a rozrzad nowy i zawory sprawdzone. Tez probuje dojsc do tego co to jest i za cholere nie moge. Moze ten typ tak ma ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-06-09 12:46:03 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2014-06-06 13:38:09
Posty: 4
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha Fazer 2005
Dzięki wielkie za odpowiedz:)teraz pozostaje kwestia przyzwyczajenia do cykania:))


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-06-09 14:58:41 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-10-05 11:26:18
Posty: 112
Lokalizacja: Żary
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
taa jeździć i cieszyć się :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-06-09 15:02:46 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2012-05-07 19:54:35
Posty: 103
Lokalizacja: Więcbork
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S
Ja sie nie poddaje, w srode oddaje moto do innego serwisu na sprawdzenie zaworów, mozliwe ze poprzedni serwisant poleciał sobie w kulki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-06-09 21:17:08 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2014-06-06 13:38:09
Posty: 4
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha Fazer 2005
Yaro to daj znać co Ci stwierdzi mechanior.PZdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-06-09 21:33:39 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2014-06-06 13:38:09
Posty: 4
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha Fazer 2005
Do Yaro,znalazłem na necie takie info jakie producent yamahy wystosował apropo głośnych silników.
Ostatnio na necie spotkałem się z broszurką dla dealerów Yamahy z 2005 roku w której są zamieszczone instrukcje pomocne w wyjaśnieniu głośnej pracy silników Motocykli Road Star/Wild Star. Chciałbym coś takiego usłyszeć w salonie wydająć kilkadziesiąt tysiaków:)
(broszurka była tłumaczona)

Yamaha tech bulletin 2/205

Proszę użyć poniższych informacji do doradzania użytkownikom odnośnie normalnych dźwięków silnika .
Yamaha zaprojektowała Road Srar’a jako bardzo wyjątkowy motocykl, którego sercem jest ogromny silnik V-Twin. Naszym celem było zbudowanie silnika dużej pojemności z dużym momentem obrotowym w tradycji klasycznych motocykli które od dawna są częścią Amerykańskiego krajobrazu. Chcieliśmy również by miał wyjątkowo czystą, muskularną linię która będzie przyciągać do niego spojrzenia.
By tego dokonać podjęliśmy kilka inżynieryjnych decyzji. Na przykład wybraliśmy chłodzenie powietrzem by chłodnica nie zakłóciła czystej linii motocykla.
Wybraliśmy sprawdzone popychacze by dodać silnikowi właściwego stylu i rozdystrybuować masę i wysokość. Daliśmy mu również 98-102 cale pojemności – to więcej niż wiele samochodowych silników – z ciężkimi wewnętrznymi komponentami takimi jak 45 funtowy wał korbowy.

Jeśli klient zapyta o hałas dobiegający z silnika, należy mu wytłumaczyć że określone mechaniczne dźwięki są oczekiwane. Road Star wydaje naturalne dźwięki wynikające z budowy silnika. Chłodzony powietrzem silnik zaprojektowany dla Road Star’a w przeciwieństwie do jednostek chłodzonych cieczą nie jest wytłumiony.

Przypomnij klientowi że jest ot bardzo duży silnik chłodzony powietrzem. Aluminium oraz inne metalowe części rozszerzają się pod wpływem temperatury, silnik jest zaprojektowany tak by tolerował akomodację tych elementów. W efekcie klient najczęściej będzie słyszał więcej mechanicznych dźwięków kiedy silnik się rozgrzeje a olej stanie się rzadszy.

Przede wszystkim upewnij się że klient ma świadomość że silnik Road Star’a udowodnił swoją wyjątkową niezawodność i że jesteśmy przekonani że Road Star dostarczy pewności i niesłabnących osiągów przez lata. Zapewnij klienta o tym że dźwięki dochodzące z silnika nie świadczą o jego wadach.

Analiza dźwięków
Pukanie rozrządu

Normalny dźwięk
Podczas uruchamiania zimnego silnika klient może usłyszeć pukanie rozrządu.
Może to wynikać z przerwy pomiędzy popychaczem zanim hydrauliczny kasator jej nie wyeliminował. Jeśli silnik zatrzyma się w pozycji w której jeden z zaworów pozostanie otwarty, jeden z kasatorów straci ciśnienie a gdy silnik zostanie uruchomiony niewielka ilość powietrza dostanie się do kasatora. Wytworzenie właściwego ciśnienia może potrwać kilka minut.

Nienormalny dźwięk
Ciągłe pukanie, niezależnie od temperatury może być wynikiem nieszczelnego kasatora który nie jest w stanie utrzymać właściwego ciśnienia w układzie. Taki zapadnięty kasator należy wymienić.

Cykanie z okolic głowicy

Normalny dźwięk
Należy wytłumaczyć że cykanie jest wynikiem zastosowania chłodzenia powietrzem i pochodzi od „młoteczka zaworowego”, wyjaśnij że ten dźwięk może narastać wraz z temperaturą silnika co wynika z rozrzedzenia oleju

Nienormalny dźwięk
Ciągły silny dźwięk cykania niezależny od temperatury może być wywołany niewłaściwą regulacją zaworów. Wyjaśnij klientowi że ten silnik wyposażony jest w 2 zawory wydechowe i 2 zawory ssące w każdej z głowic. Pojedyncza dźwignia otwiera i zamyka oba zawory w tym samym czasie, jedna strona tej dźwigni jest regulowana ręcznie a druga poprzez hydrauliczny kasator

Pukanie w okolicy wału korbowego
Normalny dźwięk
Kiedy gorący silnik pracuje na wolnych obrotach klient może usłyszeć co niektórzy opisują jako pukanie dochodzące z okolicy wału korbowego, głównie z prawej strony.
Dźwięk ten jest słyszalny kiedy obroty spadną poniżej 900rpm i jest to normalny dźwięk tego silnika.
Wytłumacz że silnik Road Star’a jest zaprojektowany by dawał bardzo mocny moment obrotowy przy niskich obrotach.
Ze względu na tak niskie obroty alternator musi wykonywać 2 razy więcej obrotów niż wał korbowy by zapewnić odpowiednie zaopatrzenia systemu w prąd.
Kiedy silnik osiągnie wysoką temperaturę aluminium zmieni swoją objętość a olej stanie się rzadszy alternator zacznie hałasować.
Jest to również zależnie od gęstości używanego leju.
Jeśli obroty spadną poniżej 500 RPM hałas może stać się jeszcze głośniejszy.
Należy zapewnić klienta że dźwięki te nie świadczą o wadach silnika i nie mają wpływu na jego zużycie.
Jeśli klient będzie zaniepokojony tymi dźwiękami. I będą one niezależnie od temperatury silnika [...] Mogą wynikać z uszkodzenia „powierzchni wału”
Przypomnij mu że takie uszkodzenia bardzo szybko postępują i jeśli dźwięk nie narasta gwałtownie a nawet czasem wykazuje tendencję do znikania to nie jest to uszkodzenie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-06-17 20:42:43 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2012-05-07 19:54:35
Posty: 103
Lokalizacja: Więcbork
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S
Dzis kontaktowałem sie z serwisem, w ktorym mam moto, jutro do odbioru.
Tylko 2 zawory były do regulacji, ale minimalnej.

A wiec potwierdzili mi to co poprzedni serwis.
Hałas, cykanie, tykanie trykanie daja PROWADNICE ZAWOROWE, maja juz luzy i podczas pracy hałasuja.
Oba serwisy oszacowały przebieg moto na okolo 80 tys . km [na blacie 33 tysie :], lecz powiedzieli ze na tych luzach mozna smiało jezdzic jeszcze drugie tyle i nic sie nie stanie.
Koszt naprawy, aby było cacy i cicho pare tys, zł , wiec gra nie warta swieczki.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org