Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: amorek fz8
PostNapisane: 2014-09-14 15:08:25 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2014-09-09 18:47:34
Posty: 11
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz8 S
nie ma nkt problemu z tylnym amortyzatorem w fz8? ja mam prawie nowe moto a w 2 osoby + kufer strasznie mi dobija jak by amorek nic nie trzymał.

pozdro grzesiek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: amorek fz8
PostNapisane: 2014-09-14 15:08:25 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

 Tytuł: Re: amorek fz8
PostNapisane: 2014-09-16 08:08:55 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2008-06-29 09:23:07
Posty: 672
Lokalizacja: CCH
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nokia
Obecne moto: Gladius 650 mit ABS
A skręciłeś go na wersję twardszą ?
Jak jeździłeś kiedyś sam miałem na połowie ustawione, teraz jak częściej jeżdzę z pasażerką mam ustawione prawie na max i przyznam, że czuć różnicę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: amorek fz8
PostNapisane: 2014-09-18 20:09:24 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2014-09-09 18:47:34
Posty: 11
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz8 S
lukimaster napisał(a):
A skręciłeś go na wersję twardszą ?
Jak jeździłeś kiedyś sam miałem na połowie ustawione, teraz jak częściej jeżdzę z pasażerką mam ustawione prawie na max i przyznam, że czuć różnicę.


tak skrecałem..to prawda jest bardziej twardy alem nie zmienia to faktu, że amorek nie trzyma i koło mi podskakuje...:(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: amorek fz8
PostNapisane: 2014-09-19 10:29:34 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2010-08-13 11:38:35
Posty: 962
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
No niestety, jeśli siedzi tam prosty amor bez regulacji tłumień (a tak pewnie jest), to pozostaje tylko wymiana na jakiś aftermarketowy, regulowany. Zwiększanie napięcia wstępnego sprężyny nie pomoże w kwestii wybierania nierówności- właściwie to nawet jeszcze pogorszy sprawę raczej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: amorek fz8
PostNapisane: 2014-09-20 12:40:36 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2008-06-29 09:23:07
Posty: 672
Lokalizacja: CCH
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nokia
Obecne moto: Gladius 650 mit ABS
wojtek_lbn napisał(a):
No niestety, jeśli siedzi tam prosty amor bez regulacji tłumień (a tak pewnie jest), to pozostaje tylko wymiana na jakiś aftermarketowy, regulowany. Zwiększanie napięcia wstępnego sprężyny nie pomoże w kwestii wybierania nierówności- właściwie to nawet jeszcze pogorszy sprawę raczej.

Możesz rozwinąć ostanie zdanie ? ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: amorek fz8
PostNapisane: 2014-09-20 23:20:13 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2010-08-13 11:38:35
Posty: 962
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
lukimaster Chodzi Ci o wyjaśnienie dlaczego zapewne? Nie podejmę się tłumaczenia opisowo mechaniki działania amortyzatora ;) a bez tego nie jestem w stanie tego precyzyjnie wyjaśnić.

Generalnie siła z jaką zawieszenie jest uginane powinna zostać rozproszona przez amortyzator, jeśli nie da on rady tego zrobić- siła wraca poprzez sprężynę na wahacz i koło. Zwiększając napięcie wstępne sprężyny, zwiększamy tak naprawdę siłę jej reakcji, co prowadzi prosto do zwiększenia wspomnianej oddawanej na wahacz siły. Oczywiście jeśli amor nie radził sobie wcześniej, to tym bardziej nie da rady przy jeszcze większej sile. W najlepszym przypadku zafundujemy sobie lekkie wybijanie z siodła na nierównościach, w najgorszym podskakiwanie koła aż do oderwania opony od nawierzchni- co np. w zakręcie oznacza glebę.
Oczywiście napięcie wstępne też trzeba dostosować, ale tylko do wagi bikera ;) Za charakterystykę pracy zawieszenia tak naprawdę odpowiada tłumienie, którego niestety prawdopodobnie w FZ8 regulować się nie da.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: amorek fz8
PostNapisane: 2014-10-20 11:46:38 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2014-09-09 18:47:34
Posty: 11
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz8 S
czyli wszystkie fz8 i fz1 są miekkie jak gów...o?? w 2 osoby ciezko jechac a nie mowie juz o dalszej podrózy z kuframi....w winklach dramat z sercem na ramieniu jade....
miałem honde cbf 600 jezdzilem z 2 kuframi i pasazerem...i nie wiedziałem, ze taki problem moze istniec...i to w nowym moto....dramat;/

chyba wróce do korzeni ..czyli hondy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: amorek fz8
PostNapisane: 2014-10-20 13:23:17 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-08-16 19:46:14
Posty: 487
Lokalizacja: Wwa/B-stok
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: TnT
Taka konstrukcja.
Za to łańcuch z obciążeniem czy bez, praktycznie nie zmienia napięcia :)
Żeby nie było bujania z pasażerem i kufrem sprężyna na max i tłumienie też.
(w FZ8 nie ma regulacji tłumienia??? #$^#%^@#*^ ??? )
Jest to trochę upierdliwe jak się często zaprasza plecaka na pokład.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: amorek fz8
PostNapisane: 2014-10-20 14:41:56 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2008-06-29 09:23:07
Posty: 672
Lokalizacja: CCH
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nokia
Obecne moto: Gladius 650 mit ABS
Żuku napisał(a):
Taka konstrukcja.

(w FZ8 nie ma regulacji tłumienia??? #$^#%^@#*^ ??? )
Jest to trochę upierdliwe jak się często zaprasza plecaka na pokład.

Coś tam w wersji 2013 lub 2014 zmienili i już jest (to FZ8 z tym ładniejszym wydechem :lol: ) Na pewno przód, ale czy tył to nie pamiętam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: amorek fz8
PostNapisane: 2014-10-21 23:29:56 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2014-09-09 18:47:34
Posty: 11
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz8 S
Żuku napisał(a):
Taka konstrukcja.
Za to łańcuch z obciążeniem czy bez, praktycznie nie zmienia napięcia :)
Żeby nie było bujania z pasażerem i kufrem sprężyna na max i tłumienie też.
(w FZ8 nie ma regulacji tłumienia??? #$^#%^@#*^ ??? )
Jest to trochę upierdliwe jak się często zaprasza plecaka na pokład.



mam juz model po liftingu ale...tlumienia brak :( za to prwda taka, że łąncucha praktycznie jeszce nie naciagałem..:)
niestety ...(cicho) czesto jezdze z plecakiem..........


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: amorek fz8
PostNapisane: 2014-10-22 09:47:59 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-08-16 19:46:14
Posty: 487
Lokalizacja: Wwa/B-stok
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: TnT
No to jakieś nieporozumienie, regulacja przodu nie jest tak potrzebna jak tyłu.
Przy dwóch osobach i tłumieniu na 8 (standard) w FZ1 wrażenie jest takie jakby się jeździło na samej sprężynie.
Przy obciążeniu ok 150kg ustawiałem na 1 albo 2 i całkiem spoko wybierało.
To wygląda tak jakby przedłużyli ramię wahacza ale oszczędzili na zmianach w amortyzatorze.

Przestawianie sprężyny na wyższe napięcie powoduje tyle, że jest tył wyżej ale dalej buja.
Nie dobije, ale niestety przy wychodzeniu z "dołka" amortyzator podbija tył i kończy się u góry.
Jest to równie przykre jak dobicie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: amorek fz8
PostNapisane: 2014-10-22 17:57:37 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2014-09-09 18:47:34
Posty: 11
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz8 S
Żuku napisał(a):
No to jakieś nieporozumienie, regulacja przodu nie jest tak potrzebna jak tyłu.
Przy dwóch osobach i tłumieniu na 8 (standard) w FZ1 wrażenie jest takie jakby się jeździło na samej sprężynie.
Przy obciążeniu ok 150kg ustawiałem na 1 albo 2 i całkiem spoko wybierało.
To wygląda tak jakby przedłużyli ramię wahacza ale oszczędzili na zmianach w amortyzatorze.

Przestawianie sprężyny na wyższe napięcie powoduje tyle, że jest tył wyżej ale dalej buja.
Nie dobije, ale niestety przy wychodzeniu z "dołka" amortyzator podbija tył i kończy się u góry.
Jest to równie przykre jak dobicie.


c o masz na mysli przy 150 kb ustawilem na 1 lub 2 i calkiem spoko wybiera??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: amorek fz8
PostNapisane: 2014-10-22 19:15:56 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2008-06-29 09:23:07
Posty: 672
Lokalizacja: CCH
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nokia
Obecne moto: Gladius 650 mit ABS
To jest najnowszy model z 2014, przód widać regulację ale z tyłem chyba nic się nie zmieniło
:lol:
http://www.youtube.com/watch?v=VNEMfskURlE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: amorek fz8
PostNapisane: 2014-10-22 21:25:47 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-08-16 19:46:14
Posty: 487
Lokalizacja: Wwa/B-stok
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: TnT
mausus napisał(a):
c o masz na mysli przy 150 kb ustawilem na 1 lub 2 i calkiem spoko wybiera??


Mam na myśli regulację tłumienia.
Załącznik:
FZ1susp.gif [20.71 KiB]
Pobrane 363 razy

Jeżeli tego nie ma w FZ8, to ciekawa oszczędność.
Wolałbym nie mieć regulacji przodu :confused2:
Albo akcesoryjny, albo z FZ1 wrzucić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: amorek fz8
PostNapisane: 2014-10-22 21:52:13 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2014-09-09 18:47:34
Posty: 11
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz8 S
AKCESORYJNY KOSZTUJE MILION DOLARÓW A Z FZ1....MA REGULACJE KAZDY?? PODOBNO W FZ8 PO 2013 ROKU TE SA REGULOWANE....
PYTANIE CZY TEZ Z FZ1 PODEJDZIE DO FZ8??


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org