Wcale nie jestem uzależniony od forum |
Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43 Posty: 1159 Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: R1250RS
|
piotrek7 tak naprawdę jest wyjście z sytuacji ale trzeba sięgnąć głębiej do portfela ;) opowiem jak to jest od początku. W kwestii samych stelaży to mamy do wyboru do FZ6 S2 stelaże Givi (lub odpowiedniki Kappa), które nie mają możliwości szybkiego montażu/demontażu:
1. [ img ]
PLX360 (bez monokey) do których podejdą jedynie dwa modele kufrów aero o pojemnościach 33l - cena stelaża w okolicach 500zł. To jest taki stelaż jaki ma MarcinJ;
2. [ img ]
PL360 czyli ten co ja zakupiłem z mocowaniem monokey (większa nośność) i tutaj kufrów jest do wyboru do koloru, które można zapiąć - między innymi Givi E360 - cena stelaża w granicach 450zł;
ale to nie wszystko!
3. [ img ]
Nowo zaprojektowany stelaż SW-Motech Q-LOCK EVO za symboliczny prawie 1000zł, gdzie nie ma żadnej kompatybilności z kuframi Givi, jedynie kufry SW-Motech (kufry również drogie). Tutaj jest możliwość szybkiego demontażu płyt mocujących stelaża, bo jest on tak zaprojektowany aby się dało zrobić to sprawnie. Cena adekwatna do jakości SW-Motech, ale nie można powiedzieć, że się nie da ;)
Teraz powiem dlaczego wybrałem PL360. Ogólnie, na początku miałem ideę, żeby mieć sobie high-endowe boczne kufry Givi E41 ale przemyślałem ich zakup i zgodnie z opiniami wielu doszedłem do wniosku, że będę ich używał raptem parę razy w roku (policzmy to na szybko: kufry 1280zł + stelaż 450 = prawie 1800 zł - DUŻO!). Więc dla mnie to trochę rozrzutność, kupować coś tak drogiego, gdzie można osiągnąć to samo tańszymi sposobami i to bez korzystania z używanych kufrów. Później popatrzyłem w katalogi Givi i znalazłem genialne Givi E360 będącymi pod względem pakowności tym samym co E41 - decyzja zapadła, gdy zobaczyłem tylko to piękne zdjęcie:
[ img ]
Dodatkowo skalkulowałem, że cena ze stelażem wyniesie mi 1000zł więc nie było nad czym się zastanawiać! E41 są ładowane od góry, co dla mnie jest bez znaczenia. Do tej pory jeździłem z sakwami tekstylnymi i na takie sobie jeżdżenie niezbyt daleko wystarczały, ale w deszczu już był problem - dodatkowo całkowita ich pojemność to jedynie 42 litry w sumie. Potrzebowałem czegoś większego, wodoszczelnego i po prostu bezpiecznego, że nikt mi tego scyzorykiem nie odetnie od motocykla. Dlatego E360 mi się spodobały, bo są: nowe, relatywnie tanie w porównaniu do innych kufrów, z porządnego materiału, nie żal mi ich w razie czego bo zawsze tanio dokupię drugi. No właśnie, kufry boczne są dużo bardziej narażone na uderzenia kamieni i ogólnie uszkodzenia więc czy warto wydawać fortunę na podobne, plastikowe tylko bardziej eksluzywne? Wydaje mi się, że nie - więc jak dla mnie jest to wybór idealny.
Kwestia estetyki stelaża i kufrów to druga sprawa, która też mi nie jest obojętna. Stelaż musi być, przede wszystkim solidny i w miarę komponować się z moto. W tym modelu PL360 wszystko jest OK, poza tymi kierunkowskazami na jakichś wysięgnikach - wygląda to koszmarnie i obiecałem sobie, że kupię ten stelaż ale światła przerobię wszelkimi sposobami aby wyglądało to ładnie. Nie da się zamontować stelaża i zostawić kierunkowskazów oryginalnie, bowiem kufry zachodzą na kierunkowskazy i są one niewidoczne więc trzeba je przenieść. Widać na tym zdjęciu dlaczego tak nie da rady:
[ img ]
Jak zrobię kierunkowskazy po swojemu to pokażę Wam jak to u mnie wygląda - myślę, że przyznacie mi rację, że będzie wyglądało fajnie. Ogólnie plan jest taki, żeby jak na zdjęciu poniżej (akurat zdjęcie poglądowe Givi) kierunki były na wysokości lampy stopu - widziałem takie rozwiązanie w wielu motocyklach turystycznych i fajnie to wyglądało - dlaczego w moim FZ6 miałoby być inaczej?
[ img ]
Ogólnie, zrobiłem sobie taki projekt graficzny jak to by miało wyglądać u mnie na moto:
[ img ]
Myślę, że jak zrobię to będzie wyglądać dużo fajniej i te kierunki nie będą już tak straszyć, jak chciałoby to Givi na tych drutach :D z lewej oryginał, z prawej to jak ja to widzę. Ogólnie to ubrałem już moto w gmole Givi, stelaż centralny Givi, teraz stelaż boczny Givi i motocykl jest taki bardziej już turystyczny więc ten stelaż wręcz dodaje mu powagi. Będzie i praktycznie bo podepnę kufry, a i ładnie bo kierunki umieszczę tam gdzie będą widoczne - znaczy się będzie bezpiecznie.
Jeżeli chodzi o demontaż stelaża to średnio widzę sens jego zdejmowania. W sobotę montowałem z kolegą ten stelaż Givi PL360 i jest to tak skręcone, że w życiu nie chciałoby mi się tego robić parę razy w sezonie. No fakt, jak będę miał kierunki przeniesione na górę to pozostałoby mi tylko odkręcenie stelaża w 6 miejscach ale nie widzę kompletnie sensu, żeby to robić. Poniekąd jest łatwiej z tym stelażem SW-Motech ale za takie pieniądze jak dla mnie - nie warto - gdzie sprawa z kierunkami dalej jest aktualna. Myślę, że jak komuś będzie zależało na dalszych wyjazdach tak jak ja teraz wybieram się na podbój świata to obecność stelaża nie będzie taka istotna dla estetyki moto. No i jeżeli uda się zrobić takie przeróbki jak planuję, to moto na tym nie straci - wręcz zyska. No, może trochę ładniejszy jest ten PLX360 to jak komuś wystarczą kufry 33litrowe to akurat się znajdzie w sam raz. Jak dla mnie PL360 robi za solidne przedłużenie gmoli z tyłu i jest niezbędny, bo jeżdżę zawsze w 2 osoby więc trzeba zabrać ekwipunek a na pajączkach nie będę wszystkiego montował.
piotrek7 tak więc wygląda sprawa z całymi kuframi bocznymi. Nie wiem, czy pomogłem Ci moimi wywodami ale tak jak to przedstawiłem - tak jest. Jeżeli zrobisz ładnie światła to myślę, że stelaż nie bedzie już Ci tak szpecił moto jak sądzisz. Jak moje moto będzie gotowe pod koniec tygodnia (mam nadzieję) to pokażę jak wygląda ono z kompletem kufrów i gotowymi kierunkami. W razie pytań chętnie odpowiem.
Ps. Mam już te kufry E360 i powiem tyle - są genialne! bardzo solidne, obydwa zamki na jednym kluczyku, świetny kształt aby dużo zapakować, grube ścianki, cena jak za pół darmo - 500zł! Jak ktoś się jeszcze zastanawia to nie ma na co czekać, bo lada chwila i trzeba będzie jeździć ;)!
Ostatnio edytowano 2015-02-23 21:29:07 przez blue7, łącznie edytowano 1 raz
|
|