Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2015-08-12 19:47:23 
Niemowlak

Dołączył(a): 2015-07-07 17:39:40
Posty: 41
Lokalizacja: Ełk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
Proszę o poradę doświadczonych kolegów. Ostatnio zauważyłem podskakiwanie przedniego koła przy prędkości około 50 km/h. Jakiś czas temu dałem koledze przejechać się motorkiem (wiem, wiem, motocykla się nie pożycza, teraz już mam nauczkę i nikt poza mną nie jeździ moim motorkiem), kolega jadąc małą prędkością, położył motorek. Wszystko zdarzyło się na trawie, więc nawet się nie poobdzierał, generalnie nic się nie stało (zauważyłem jedynie, że odległość kierownicy od baku jet różna. Nie wiem, czy tak było, ale ograniczniki przy ramie są całe). Być może te podskakiwanie koła było wcześniej, ale jeżdżę dopiero drugi sezon, to mój pierwszy motocykl, więc nie zwracałem uwagi na takie szczegóły. Wcześniej myślałem, że to szarpanie motocykla to jakiś problem z napędem, świecami (te raczej już do wymiany), ale okazało się, że podskakiwanie przedniego koła występuje także, gdy wcisnę klamkę sprzęgła i motocykl jedzie na luzie. Dodam, że podskakiwania nie czuć przy mniejszych prędkościach, ani większych. Będę wdzięczny za jakieś rady, gdzie szukać przyczyny nieszczęsnego "podskakiwania". Jak na razie, jedyne, co robię, aby temu zaradzić, to jazda z dużą prędkością, ale jest to ryzykowne w mieście.. :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-08-12 19:47:23 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2015-08-12 22:16:17 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-05-13 09:28:52
Posty: 95
Lokalizacja: stolyca
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Może być jakiś problem z opną, popatrz czy nie ma jakichś uszkodseń. mógł też spaść odważnik wyważający. A kierownica przy glebie mogła się wygiąć, ja tak miałem kiedyś.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-08-12 23:56:01 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-06-18 19:10:10
Posty: 73
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: R1 RN09
Kierownice rekamibodegniesz, wez metr i sobie idealnie ja odegnij ;) w moim robilen to 2 razy po glebach, standard. Co do podskakiwania to masz raczej opone wyzabkowana. Obejrzyj ja


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-08-13 09:14:47 
Niemowlak

Dołączył(a): 2015-07-07 17:39:40
Posty: 41
Lokalizacja: Ełk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
Opona wygląda jeszcze dobrze, ma spory bieżnik. A mogło tak się stać, że obciążnik od wyważania odpadł i dlatego tak koło reaguje?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-08-13 09:47:10 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 4025
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
z punktu widzenia fizyki tak. z tego co mówisz przy określonej prędkości koło wpada w rezonans i tak to czujesz. przy innych rędkościach nie. ale to czysto fizyczne przemyślenia, może ktoś ci z doświadczenia potwierdzi czy tak jest.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-08-13 11:10:32 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-05-13 09:28:52
Posty: 95
Lokalizacja: stolyca
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Sam bieżnik opony nie świadczy o jej kondycji, mógł się gdzieś jakiś bombel zrobić, ja tak kiedyś miałem w samochodzie i w pewnym momencie opona wystrzeliła, na szczęście przy małej prędkości... Najlepiej pojechać do wulkanizatora niech sprawdzi stan opony i wyważenie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-08-13 11:39:44 
Niemowlak

Dołączył(a): 2015-07-07 17:39:40
Posty: 41
Lokalizacja: Ełk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
Faktycznie, nie ma co teoretyzować, tylko trzeba się wybrać do wulkanizatora. Dzięki za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-08-17 08:48:10 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Zobacz czy po puszczeniu kierownicy motocykl Ci nie skręca w jedną stronę (oczywiście w miejscu do tego odpowiednim).
Jak skręca to może to być problem ogólnie z zawieszeniem - np skrzywionych lag.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-08-17 10:40:04 
Niemowlak

Dołączył(a): 2015-07-07 17:39:40
Posty: 41
Lokalizacja: Ełk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
Sprawdzałem. Moto idzie prosto. Byłem u wulkanizatora, ale nie ma sprzętu do wyważania kół motocykla. Musze udać się do innego miasta, ale najpierw zdejmę przednie koło. W tym kontekście mam pytanie, czy można podłożyć coś pod kolektory, żeby przednie koło zawisło (posiadam centralką stopkę, ale wiadomo - moto opiera się na przednim kole). U wulkanizatora pojawiła się też wątpliwość, czy aby na pewno bicie koła jest na przodzie. Tak mi się wydawało, ale faktycznie, bicie może być z tyłu i wtedy też cały motocykl będzie "skakał". Macie jakieś pomysły, jak sprawdzić, które koło bije w motocyklu?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-08-18 08:47:12 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Jak masz centralkę to możesz tył sobie uruchomić w powietrzu. Jak będzie Ci wahacz skakał to wiesz, że tył.
Samo koło możesz sam sprawdzić, czy jest wyważony. Przekładasz pręt (może być śrubokręt nawet) przez oś koła i mocujesz np w imadle, żeby koło było pionowo. Czekasz aż koło przestanie się obracać, zaznaczasz gdzie jest górny punkt (kredą, kawałkiem taśmy) i obracasz o 90 stopni (raz w jedną raz w drugą). Jak wróci do tego samego położenia to jest na 100% do wyważenia.
Wyważarka statyczna jest lepiej łożyskowana, ale tak pobieżnie można to sprawdzić w ten sposób.
Sprawdź też luzy w zawieszeniu, prostoliniowość lag i osi kół.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-08-18 09:12:18 
Niemowlak

Dołączył(a): 2015-07-07 17:39:40
Posty: 41
Lokalizacja: Ełk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
Ok. Dzięki za wskazówki. Czytałem trochę o statycznym wyważaniu. Pewnie sam bym nie wyważył, ale sprawdzić można. Postanowiłem ostatecznie, że pojeżdżę do końca sezonu, a w zimie zmiana ogumienia, tył i tak ledwo przeszedł w czasie przeglądu. Pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-08-18 12:19:46 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 4025
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
co do podnoszenia deska + lewarek samochodowy pod kolektory i dasz radę przód podnieść. ale ja bym bardziej pomyślał o tym żeby moto na centralce postawić i docisnąć czymś tył do gleby tak żeby przód był w górze. np linką za rączki dla pasażera i przywiązać do czegoś ciężkiego na podłodze


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-08-18 12:40:43 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-05-13 09:28:52
Posty: 95
Lokalizacja: stolyca
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
misiakw napisał(a):
ja bym bardziej pomyślał o tym żeby moto na centralce postawić i docisnąć czymś tył do gleby

albo worek cementu na siedzenie pasażera ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-08-18 16:37:42 
Niemowlak

Dołączył(a): 2015-07-07 17:39:40
Posty: 41
Lokalizacja: Ełk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
No to jeszcze jeden post. Jak pisałem wcześniej byłem u znajomego wulkanizatora, niestety nie miał odpowiedniego sprzętu, aby wyważać koło. Jedyne co zrobił, to dopompował powietrza (wcześniej sprawdzałem ciśnienie na stacji, gdzie ustawia się pożądaną ilość barów i kompresor sam dopompowuje automatycznie), okazało się, że mam za mało powietrza. Następnie utwardziłem trochę zawieszenie (było na 3, dałem na 4 - wcześniej ktoś mi radził, żeby tak zrobić) i ku mojemu zdziwieniu, podskakiwanie zniknęło prawie całkowicie, jest odczuwalne delikatnie, ale nie wiem czy to nie wina nawierzchni, po której jechałem. Kapcie mam do wymiany, ale sezon raczej dojeżdżę. Dzięki wszystkim za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org