Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2020-07-27 11:30:43 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2019-05-29 12:25:15
Posty: 89
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1
hej,

wymienialem linke sprzegla i pojawily mi sie takie bledy - 12, 23, 30 i 41 i moto nie chcialo zapalic. sprawdzilem kostki i zagadal, ale nastepnego dnia kilka razy zgasl i mrugal check. wczoraj i dzis jezdzilem i wszystko ok, no ale chcialbym wiedziec co te bledy znacza i co sprawdzic, by nie miec przygody gdzies daleko od domu. jest ktos w stanie pomoc?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Blad 12, 23, 30 i 41
PostNapisane: 2020-07-27 11:30:43 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2020-07-27 14:47:11 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2020-05-29 19:40:48
Posty: 91
Lokalizacja: KR
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YAMAHA FZ6
Mrozu napisał(a):
hej,

wymienialem linke sprzegla i pojawily mi sie takie bledy - 12, 23, 30 i 41 i moto nie chcialo zapalic. sprawdzilem kostki i zagadal, ale nastepnego dnia kilka razy zgasl i mrugal check. wczoraj i dzis jezdzilem i wszystko ok, no ale chcialbym wiedziec co te bledy znacza i co sprawdzic, by nie miec przygody gdzies daleko od domu. jest ktos w stanie pomoc?



niby r1 ale może pomóc :)


D: 30 = diagnostyka cewki zapłonowej 1 cylindra;

D: 41 = diagnostyka wtórnej dyszy wtryskiwacza 2

12 - błąd czujnika położenia wału korbowego;

23 - błąd odczytów czujnika ciśnienia atmosferycznego - ciąg autodiagnostyczny D: 02;


Załączniki:
yamaha_fault_codes.pdf [31.08 KiB]
Pobrane 204 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-07-28 08:31:55 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2019-05-29 12:25:15
Posty: 89
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1
czyli jest szansa, ze poprostu ruszylem kostki, bo przy takich bledach to on nie powinien zapalac ani jezdzic.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-07-28 23:18:17 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2020-05-29 19:40:48
Posty: 91
Lokalizacja: KR
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YAMAHA FZ6
Mrozu napisał(a):
czyli jest szansa, ze poprostu ruszylem kostki, bo przy takich bledach to on nie powinien zapalac ani jezdzic.


szansa jest zawsze - ja nie jestem specem :) powodzonka

ewentualnie możesz sprawdzić styki kabelki itd i zobaczyć czy coś to da :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-07-29 16:05:12 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
12 - crankshaft position sensor error
23 - error sensor readings of atmospheric pressure - self-diagnosed string D: 02
30 - Error drop sensor (triggered or faulty sensor), - self-diagnosed string D: 08
41 - fault or short circuit in the wiring of the sensor falls, self-diagnosed string D: 08

Możliwe, że masz luźną jakąś kostkę, jeżeli gasł Ci po wymianie, samo się raczej nie naprawiło. Odpal go i poruszaj złączami, może któreś nie ma dobrego styku i w pewnych warunkach gubi sygnał.

Jeżeli dobrze kojarzę, ale może mi się z FZS-em kićkać, czujnik przechyłu i czujnik ciśnienia atm. są niedaleko siebie pod siedzeniem kierowcy, możliwe, że jest tam gdzieś i zbiorcze złącze, w którym siedzi też czujnik położenia wału.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-10-09 22:51:49 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2021-05-04 13:36:37
Posty: 13
Lokalizacja: Otwock
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ 1 1000
Panowie podepnę się pod temat. Opiszę swój proplem może ktoś coś podpowie. Miałem odpięty akumulator jakieś 3 tygodnie. Dziś postanowiłem trochę usprawnić moto, zdejmowałem czaszę by ją troszkę podkleić wiadomo musiałem rozpiąć wiązki wyjąć zegary. Wcześniej czyściłem łańcuch i zdejmowałem dekiel od małej zębatki (w nim są puszczone jakieś przewody). Poskładałem podpinam akumulator i moto nie odpala. Kontolki świecą, pompę słychać, naciśnięcie przycisku start i nic. Dodatkowo wywaliło błąd kod 12 i świeci kontrolka chek żółta. Poczytałem na forum że kod 12 to czujnik położenia wału gdzie tego szukać czy możliwe że problem jest gdzieś w przewodach?. Wypięcie akumulatora nie kasuje błędu 12 cały czas świeci, moto nie odpala.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-10-10 08:26:30 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 481
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Coś chyba gdzieś coś skopałeś. Przyczyny z manuala:
• Przerwa lub zwarcie w wiązce przewodów.
• Wadliwy czujnik położenia wału korbowego.
• Awaria rotora podbieracza.
• Awaria w ECU.
• Nieprawidłowo zainstalowany czujnik

Możesz sprawdzić miernikiem rezystancję samego czujnika odpinając jego kostkę. Powinno być 336-504 Ohm.
Załącznik:
Error 12.jpg [363.79 KiB]
Pobrane 206 razy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-10-10 12:31:03 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
W fz6 błąd 12 pokazywało mi też hak aku było tak słabe, że licznik jeszcze odpalał, ale eku już miało za mało prądu podczas ruszania rozrusznikiem


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-10-10 15:29:30 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2021-05-04 13:36:37
Posty: 13
Lokalizacja: Otwock
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ 1 1000
Janusz81 napisał(a):
Coś chyba gdzieś coś skopałeś. Przyczyny z manuala:
• Przerwa lub zwarcie w wiązce przewodów.
• Wadliwy czujnik położenia wału korbowego.
• Awaria rotora podbieracza.
• Awaria w ECU.
• Nieprawidłowo zainstalowany czujnik

Możesz sprawdzić miernikiem rezystancję samego czujnika odpinając jego kostkę. Powinno być 336-504 Ohm.
Załącznik:
Error 12.jpg

Dzięki za podpowiedź, czujnik raczej sprawny tak obstawiam, muszę sprawdzić wiązkę od licznika i świateł trochę ją "maltretowałem" podczas podlkejania czaszy. Odtego zacznę. DZIĘKI za podpowiedź, dam znać czy się udało. Moźe wiesz w którym miejscu wiązka najczęściej szwankuje i gdzie szukać w razie potrzeby tego czujnika


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-10-10 19:46:27 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 481
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Wiązka w czaszy nie ma nic do tego no chyba że przycisk od killa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-10-10 19:55:30 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-08-21 18:40:53
Posty: 30
Lokalizacja: Leźno
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XT1200Z
W FZ1 miałem podobny problem, a powodem były skorodowane połączenia przekaźnika rozrusznika, który znajduje się pod siedzeniem. Zwierając główne przewody prądowe odpalał, a z guzika wywalał błędy. Rozebrałem, przeczyściłem i zaczął normalnie odpalać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-10-10 21:56:12 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2021-05-04 13:36:37
Posty: 13
Lokalizacja: Otwock
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ 1 1000
Janusz81 napisał(a):
Wiązka w czaszy nie ma nic do tego no chyba że przycisk od killa.

No to szykuje się większe szukanie, wymieniałem jeden kierunkowskaz z tyłu i pewnie ruszyłem jakiś kabel.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-10-11 15:28:03 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2021-05-04 13:36:37
Posty: 13
Lokalizacja: Otwock
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ 1 1000
Dzięki za pomoc. Problem rozwiązany. Probem był w kostce od czujnika wałka rozrządu - brudne piny, czyszczenie i moto :moto: :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-10-12 09:47:16 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 481
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
No i elegancko.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org