Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2022-01-07 23:24:26 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Chciałem kupić klocki do GS-a, przód i tył. Na początku myślałem żeby kupić oryginalne BMW (czytaj BREMBO) ale później zacząłem szukać, czytać i ostatecznie nie wiem co wybrać. BREMBO do GS-a oferuje klocki -LA, -SA, oraz spieki o twardości 59 i 97. EBC ma w ofercie klocki:- HH, -V. Jakość szczególnie agresywnie nie jeżdżę, raczej wolę mieć szybciej zużywający się klocek niż tarcze. Co wg Was wybrać? Oczywiście mogą być klocki innej marki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Klocki hamulcowe
PostNapisane: 2022-01-07 23:24:26 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2022-01-08 00:52:24 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1465
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Ja bym nie marnował życia na zastanawianie się jaki klocek, jak masz hajs to bierz brembo SA i masz z głowy, jak chcesz mieć dłużej klocek bo nie chce Ci się za często ich zmieniać bierz LA

Mnie natomiast wkurza jak za mlodu naczytasz sie bzdetow w tych gazetach i forach jaki 690 to wariat lobuz itd przystosowany do wyglupow itp. A rzeczywistosc jest taka ze powyzej 80 to juz nie jedzie a uszczelniacze skonczyly mi sie po 500km ;)
Nie kupuje juz gazet moto, foch


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-01-08 10:17:01 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
marcingda ja bym wybrał dokładnie te co były fabrycznie, zazwyczaj jest to najbardziej optymalny wybór. Do Fazera kupowałem niebieskie Nissiny i byly bardzo dobre, były też inne twardsze które stwierdziłem że nie są mi potrzebne a zjedzą szybciej tarcze. Zauważam, że tendencja jest żeby brać twardsze bo będzie lepszy hebel ale ja dopóki uważam że hamulce są świetnie nie szukam sobie większych wrażeń bo tego i tak nie wykorzystam. Tym bardziej że te oryginalne są dostępne bez problemu w dobrej cenie i uważam że nie ma sensu kombinować.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-01-08 13:14:45 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Musiałem z tyłu w gieesie wymienić tarczę, założyłem NG i klocki EBC HH. Niby klocki są metaliczne ale zużywają się dość szybko i tarcza szczególnie przy tym nie cierpi. Bardzo lubię akurat te konkretne klocki. Dają dobrą dozowalność, zablokowanie koła jest pewne ale nie zaskakujące. Nie piszczą i nie pylą. Z przodu jeszcze nie wymieniałem ani w fz6 ani w BMW więc z przodem nie mam doświadczenia. Również jestem zdania, że jeśli cena nie gra roli to warto rozważyć opcję zgodnie z zaleceniami producenta.


Ostatnio edytowano 2022-01-08 23:13:10 przez sfazowany, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-01-08 13:22:32 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Macie rację, zamawiam BMW, komplet przód+tył kosztuje z przesyłką 676zł


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-01-08 22:00:30 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Ogarne Ci EBC HH za polowe tej kwoty.
Na vank bedziesz zadowolony - zajebisty klocek i wcale nie niszczy tarczy. Uzywam ich od 10lat do wszystkiego - nigdy mnie nie zawiodly :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-01-09 10:18:25 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Rhazz, dzięki serdeczne ale już zamówiłem w bmw. Następnym razem będę pamiętać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-06-12 18:55:52 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Czy ktoś z Was miał problem z piszczącymi klockami? Wiem, że klocki wydawały z siebie niepożądane dźwięki kilkadziesiąt lat temu. Przynajmniej ja nigdy się z tym nie spotkałem, zarówno w motorze jaki i aucie. Przed wyjazdem do Włoch założyłem komplet p+t oryginalny BMW (brembo, przód to odpowiednik czerwonych a tył niebieskich). Wszystko był OK. Jak wracałem z urlopu to zaczęły piszczeć wówczas kiedy są mocno rozgrzane (przód). Zdarzyło mi się już kilka razy w samochodach, że klocki się przegrzały ale wtedy wyraźniej słabsze były hamulce i klocki nadawały się do wymiany.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-06-13 00:09:40 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Moje klocki w gs też czasem piszczą na przodzie, mam wrażenie, ze u mnie wynika to ze sposobu montażu tarczy do felgi. Śruby mocujące są prawie na tym samym obwodzie co sama tarcza, nieco inaczej niż w innych motocyklach, może to zmienia sposób koncentracji wibracji... Klocków jeszcze na przodzie nie zmienialem wiec nie wiem jakie mam. Tarcze brembo, cienkie ale jeszcze mieszczą się w zalecanej grubości. Być może jest to też kwestia samej grubości tarczy, ku mojejmu zdziwieniu w Brunhildzie widełki grubości są o 0,5mm niższe niż w np fazerze i być może w większości innych motocykli. Im cieńsze, tym większe prawdopodobieństwo wpadania w wibracje.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-06-13 07:19:07 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
marcingda pytanie czy na Twoich klockach są blaszki antywibracyjne i czy nie zapomniałeś o nich przy montażu? Jeśli nie ma to pomaga smar na styku tłoczka i ścianki klocka. Jednak pierwsze i najważniejsze to czy skladajac zacisk zrobiłeś tzw. kalibrację klocków i zakrecales śruby od zacisku na wciśniętej klamce hamulca żeby wszystko się ułożyło pod wpływem ciśnienia z układu? Pisałem kiedyś o tym i filmik tez wrzuciłem dlaczego tak. Nigdy później nie miałem problemów z piszczeniem.

Te rzeczy mi pierwsze na myśl przyszły i wokół tego bym szukał rozwiązania bo wątpię żeby klocki BMW miały problem z jakością.


Ostatnio edytowano 2022-06-13 07:20:10 przez blue7, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-06-13 08:13:16 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2013-01-13 20:48:01
Posty: 299
Lokalizacja: Polkowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 Fazer S2 ABS
Jeśli ktoś ma problem z piszczącymi klockami i ma ochotę je wyjąć, to wystarczy je "sfazować" :), to znaczy zeszlifować lekko po skosie krótsze boki klocka.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-06-13 08:27:29 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Sfazowany, tarcze mam zamontowane też w ten sposób. Chyba prawie wszystkie BMW tak mają, jest tego jakiś powód.
Dziękuję Blue za sugestie. Przyznam, że klocków sam nie wymieniałem. W wolnej chwili zdemontuję je i zastosuje się do Twoich wskazówek.
Pawcio, z tego co pamiętam one chyba fabrycznie wyglądały w ten sposób, sprawdzę to.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-06-13 09:17:29 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
marcingda napisał(a):
Przyznam, że klocków sam nie wymieniałem.

Na 99% tego nie zrobili i to ja zwykle w serwisach mówię jak mają pewne rzeczy być zrobione bo później muszę drugi raz to samo poprawiać.
Wrzucam Ci filmik to może też się komuś przyda w podobnej sytuacji:

[quote]https://youtu.be/DYHV78tWs1c[/quote]

https://youtu.be/DYHV78tWs1c

[quote]https://youtu.be/qTve7M4zOlE[/quote]

https://youtu.be/qTve7M4zOlE

Daj znać czy pomogło 8)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-06-14 09:43:51 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Blue7, dzięki. W wolnej chwili zajmę się tym, dam znać czy coś się zmieniło.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-06-14 13:25:42 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Bardzo dobre filmy, jedna tylko uwaga - ta metoda spawdzi się przy zaciskach mocowanych radialnie, z tego co widzę po zdjęciach to k50 ma zaciski radialne więc jak najbardziej warto spróbować tego osiowania.

Jeśli ktoś ma starsze zaciski przykręcane do mocowania lagi od boku to płaszczyzna mocowania trzyma zacisk w osi pionowej względem tarczy, luz na śrubach odpowiada wtedy za odległość zacisku od osi koła, ja odciągam zacisk przy dokręcaniu na zewnątrz żeby klocki miały kontakt z tarczą możliwie najbardziej po zewnętrznej, wtedy też szczelina między rantem tarczy a zaciskiem jest największa. Akurat w fz6 s1 zacisk ma tłoczki tylko z jednej strony więc i tak pływa na pinach i sam się ustawia do tarczy. Ważne żeby swobodnie chodził na pinach żeby klocki zużywały się symetrycznie, dlatego od czasu do czasu warto tam zajrzeć i wyczyścić, przesmarować te prowadnice, nawet jeśli klocki są grube i teoretycznie nie ma co tam grzebać.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org