Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2022-05-30 13:15:50 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2022-05-30 12:41:29
Posty: 11
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
Witam serdecznie całą ekipę.
Jest to mój pierwszy post więc jeśli powielam bądź pisze w nieodpowiednim dziale to z góry przepraszam.
Po dłuższej przerwie w jeździe jednośladem postanowiłem zanabyć na początek Fazerka FZS 600 którego kiedyś w przeszłości już miałem, ale do rzeczy. Przy zakupie nie zauważyłem ,że z tłumika spaliny oprócz tradycyjne tyłem , wychodzą przodem na wejściu do tłumika. Przez to cały wydech jest dużo głośniejszy, do tego jest na przodzie tłumika wywiercony niewielki otwór. Stąd moje pytanie czy jest możliwość uszczelnienia tego. Czy mogę całą tą szczelinę zakleić aby mi nie dmuchało, otwór to nie problem można zanitować i nie będzie widać. Z tego co się orientuje to szczelina ta potrzebna jest aby był przepływ w celu chłodzenia zewnętrznego płaszcza tłumika. Proszę o sugestie. Zawsze lubiłem ciche motocykle i to się nie zmieniło. Dodatkowe pytanie o wydech czy ktoś zdejmował kolektor wydechowy, czy łatwo to idzie zrobić, trzeba uważać na zapieczone szpilki itp.
Tłumik jest w prawie idealnym stanie bez wgniotek rys itp.
I pytanie o sprzęgło na rozgrzanym silniku jak puszczę sprzęgło to na biegu jałowym silnika klekocze sprzęgło, tego akurat nie pamiętam czy było normalne w tym modelu czy trzeba sie szykować na jakieś naprawy..
Z góry dziękuję za sugestie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-05-30 13:15:50 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2022-05-31 07:25:01 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2014-07-29 10:56:56
Posty: 253
Lokalizacja: Wałbrzych
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fzs600 2001r
Witamy, co do klekotania to kosz sprzęgłowy i to norma w FZS, zdejmowanie kolektora to loteria, albo będzie sukces i wszystko się odkręci, albo po urywa się co dr. szpilka, kolektor zlecił bym fachowcowi, który w razie "W" będzie miał odpowiedni sprzęt do rzeźbienia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-06-03 11:53:13 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2022-05-30 12:41:29
Posty: 11
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
lepel napisał(a):
Witamy, co do klekotania to kosz sprzęgłowy i to norma w FZS, zdejmowanie kolektora to loteria, albo będzie sukces i wszystko się odkręci, albo po urywa się co dr. szpilka, kolektor zlecił bym fachowcowi, który w razie "W" będzie miał odpowiedni sprzęt do rzeźbienia.

Dziękuję za odpowiedź. Tak sądziłem ale z racji upływającego czasu pewne rzeczy uchodzą z pamięci :D
Jest jeszcze sprawa tłumika, może ktoś uszczelniał coś takiego i poratowałby radą. Szukałem ori tłumika i albo trafiam na totalny złom po przewrotce, po szlifie albo ponawiercany i jeszcze głośniejszy niż mój.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-06-03 20:38:01 
Niemowlak

Dołączył(a): 2021-08-12 16:36:10
Posty: 30
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZS 600 Fazer
Dwie opcje- zaspawać, albo dać mały nit zrywalny (można dla świętego spokoju posmarować silikonem wysokotemperaturowym przed nitowaniem).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-06-03 20:56:58 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Jeśli nie chcesz grzebać sam, to możesz pojechać do spawacza, tłumikarza albo np speca od wydechów jak edhaust. Może za takie korekty weźmie małą kwotę, w końcu nie trzeba tego rozbierać i wybebeszać. No chyba, że chciałbyś wymienić stare wypalone wypełnienie.... Edhaust nie tylko robi głośne wydechy, pewnie też na życzenie jest w stanie tłumik wyciszyć względem oryginału.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-06-03 21:34:19 
Niemowlak

Dołączył(a): 2021-08-12 16:36:10
Posty: 30
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZS 600 Fazer
Ten otworek to ma 1-2 mm średnicy max. Zaspawanie tego to dosłownie parę minut. I podejrzewam, że nie robi za chłodzenie (z taką średnicą? no way), tylko za odprowadzenie wody, która się w puszce tłumika znalazła. Więc ja bym tego nie ruszał, zwłaszcza, że zaspawanie takiego gówienka subiektywnie głośności wydechu na pewno nie obniży.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-06-04 11:19:54 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2022-05-30 12:41:29
Posty: 11
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
Cześć. Dziękuję wszystkim udzielającym się w wątku. Otworki w tłumiku to mały pikuś z nimi sobie poradzę. Najgłośniej jest na szczelinie na wejściu tłumika, walą spaliny do przodu. Przedmuch zaznaczyłem na zdjęciu. Właśnie tą szczelinę podejrzewam, że służy do przewietrzania zewnętrznego płaszcza tłumika.
Najchętniej to bym tam napchał waty to tłumików i zakleił.
zdjęcie zapożyczone z internetu.


Załączniki:
Tłumik.jpg [29 KiB]
Pobrane 141 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-06-04 11:44:32 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
To może wewnątrz tłumik jest przepalony i dmucha pod ten płaszcz? Zamiast to zaklejać to tym bardziej wyślij to do edhaust, niech rozbierze i zrobi z tym porządek... Szczególnie jeśli zależy Ci tak bardzo na ciszy? Głośność jest subiektywna ale wręcz ciekaw jestem jak rzeczywiście głośny jest ten tłumik na żywo, że chcesz go uszczelniać jakimiś pastami i matami. Mam mały przedmuch na obejmie za katalizatorem, kupiłem pastę cementową żeby to zrobić i od roku nie mogę się zebrać za to bo zapominam o tym :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-06-04 12:44:25 
Niemowlak

Dołączył(a): 2021-08-12 16:36:10
Posty: 30
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZS 600 Fazer
A tak poza konkursem, to u mnie przewala się ori tuba od gramofonu Yamaha Fazer 600 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org