Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 738 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 50  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2022-07-10 12:57:48 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1486
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
marcingda
Chyba nie chodzi o nurkowanie zawieszenia a nurkowanie przedniego koła w piachu z racji dużej masy na przedzie. Utwardzenie niewiele pomoże, jedynie mocne gazowanie i dupka jak najdalej w tył.
Gs850 to także droga i ciężka krowa


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-07-10 12:57:48 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2022-07-10 15:16:53 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Hehehe, no właśnie, nie mam ani wiedzy ani umiejętności. Ucieknie przedniego koła jest dla mnie nie do opanowania.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Adwenczery
PostNapisane: 2022-07-12 00:47:10 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2333
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Tak tak, chodziło o topienie się koła w piachu. Pomaga dodawanie gazu i wystawianie tyłeczka do tyłu ale nie da się przyspieszać w nieskończoność:) r1250gs z esa to był pierwszy adv ktorym jeździłem po piachu i na oponach anakee adv jechało mi się kapitalnie. Miałem wtedy porównanie tylko do fazera i rowerów ale byłem w szoku że ta krowa idzie z taką łatwością. Mam wrażenie że radziła sobie lepiej niż moja obecna wersja. Próbowałem też trybów enduro i enduro pro, ten drugi to już przesada bo abs nawet w piachu działa doskonale. Z plusów to tryb enduro pozwala łagodniej kontrolować gaz ale nie kastruje przesadnie buksowania, nadal dopuszcza na solidne grzebanie tyłem. Możliwe, że jest to zależne od kąta wychylenia tyłu względem kierunku jazdy, do póki moto jedzie prosto to można z gazu kopać doły ale jak zarzuci tylem to podcina moc żeby odzyskać trakcję. W trybie enduro można też blokować tylne koło, abs zostaje tylko na przedzie. Dawno już nie jechałem nowszym gieesem więcej niż kilka minut i ciekaw jestem jakie teraz wrażenie by na mnie zrobił, szczególnie że od tamtego czasu poznałem też wiele innych modeli i przywykłem do swojej babci. Co innego wsiadać na taką maszynę z fazera a co innego z również gieesa tylko starszego.

Z ciekawostek, w sobotę przejechałem się aprilią caponord 1200 rally z bodajże 2015 roku i przebiegiem ok 25000km i jestem pod ogromnym wrażeniem jak świetny jest to motocykl. To jest jak połączenie hondy vfr crosstourer z silnikiem V2 ale pracującym genialnie jak w triumphie. Jedno z najlepszych brzmień seryjnego wydechu, piękny dźwięk z airboxa i tlumika, zero mechanicznych dźwięków z glowic i rozrządu. Doskonała precyzyjna praca przepustnic i wtrysków - bardzo łagodny rolgaz. Niesamowita skrzynia biegów, zero stuków i szarpnięć, biegi od niechcenia wchodzą idealnie, nawet bez doszła w górę i w dół. Fajnie dobrane przełożenia do charakteru silnika. Ergonomia jak na tracerze, dość niska kanapa z pewnym stawianiem stóp na ziemi ale też z podgiętymi kolanami w czasie jazdy. Coś za coś, jeśli komuś odpowiada tracer i jemu podobne to aprilia przypadnie do gustu. Geometria przedniego zawieszenia przypomina trochę starsze motocykle z mocno pochylonym widelcem, co objawia się przez mocne podąrzanie kierownicy za pochyleniem motocykla przy wolnych manewrach, również na dohamowaniu do zakrętu - póki trzymamy hamulec ciężej jest zmusić motocykl przeciwskretem do pochylenia się. Stwierdzam tylko fakt, nie przeszkadzało mi to, w zasadzie lubię takie zachowanie motocykla. To mi daje lepszy feedback co dzieje się z motocyklem i jakie siły na niego działają. Caponord jest zwinny, mam wrażenie że tak jak szosowe motocykle ciężar jest bardziej na przednim kole, daje to stabilność, szczególnie w szybkich zakrętach. Wyprofilowanie baku, pozycja kierownicy i podnóżków zachęcają do wpięcia się dolną częścią ciała w motocykl co dodatkowo poprawia czucie i pewność jazdy w szybkich łukach. Hamulce mimo ogromnych zacisków brembo wymagały sporej siły na klamce przy zerowaniu prędkości. Być może to kwestia tego egzemplarza ale spodziewałem się nieco czulszego hamulca i lżejszego operowania klamką. Może jak kolega zrobi serwis hamulców to coś się zmieni. Sprzęgło hydrauliczne pracuje świetnie, niby kładła pracuje ciut ciężko ale wystarczy ledwo ją nacisnąć przy zmianach biegów, doslownie o milimetr i biegi wchodzą jak w masło. Kanapa wyglądała na akcesoryjną, była super wygodna. Jej profil znakomicie pasuje do całej pozycji na tym motocyklu. Przednia szyba jest szeroka i blisko kierowcy, dobrze chroni przed wiatrem, kształt zbiornika również chroni kolana, piszczele są już w strudze świeżego powietrza ale przez zgięcie nóg nie czuć naporu wiatru na nogi.

Podsumowując, moto na żywo wygląda świetnie, brzmi świetnie, jeździ świetnie. Złoty kolor w słońcu wygląda rewelacyjnie. Jak na moto które ma kontrolę trakcji z różnymi poziomami i nawet tempomat, nie do końca rozumiem czemu nie ma na zegarach termometru i zasięgu na baku... Może drobiazg ale przy takiej turystycznej maszynie jest to dziwne.

To najgładsza i najkulturalniejsza Vka jaką jechałem, może nie najmocniejsza ale i tak swoją kukturą i dzwiękiem dała mi ogromną frajdę z dynamicznej jazdy po Bieszczadzkich zakrętach. Motocykl raczej na asfalt z opcją sporadycznego zjazdu na szutr, w piach bym tym zdecydowanie nie jechał. Za to na asfalcie to jest przecinak i coś fantastycznego na zakręty z czestymi zmianami prędkości i mieszaniem biegów.

Wcześniej nie widziałem nawet że aprilia robi coś większego niż skutery, a tu taki kompletny i dopracowany sprzet w klasie królewskiej... Kosmos. Zupełnie nietuzinkowy i przyciągający wzrok motocykl z potencjałem na duże wycieczki z elementami wygłupów na górskich zakrętach.


[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Adwenczery
PostNapisane: 2022-07-12 07:53:42 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Caponord to piękny motocykl, niestety bardzo rzadki. Najwięcej ich widziałem w Szwajcarii, tak samo jak moto guzzi. Jestem ciekaw jaka jest dostępność części i czy nie ma problemów z elektroniką. Do brevy jakieś drobiazgi zamawiałem bezpośrednio z Włoch bo u nas był jakiś absurdalnie długi czas dostawy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Adwenczery
PostNapisane: 2022-07-12 09:07:11 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
Widziałem wszystkie cztery sztuki w sobotę ale trwało to tylko cztery sekundy 8) niby koledzy średnio dysponowani ale pomimo dziurawych dróg śmiało po serpentynkach :thumbup:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Adwenczery
PostNapisane: 2022-07-12 12:02:47 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Sfazowany, jeśli capo nord zrobił na Tobie takie dobre wrażenie to może tuareg 660 będzie dla Ciebie optymalnym wyborem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Adwenczery
PostNapisane: 2022-07-12 14:04:32 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2333
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Dosłownie pół godziny temu widziałem touarega na żywo, stał zaparkowany obok mojego auta. Bardzo ładny sprzęt :) Ogólnie aprilia zyskała w moich oczach przez tą przejażdżkę na capo. Mechanicznie rewelacja. Jeśli kogoś drażnią motocykle o charakterystyce sprzętu rolnego jak gs, a hondy są zbyt oklepane, to jest to świetna alternatywa.

Odebrałem rano przesyłkę od kuriera, dla odmiany zakładam opony bardziej szosowe. Wybór padł na scorpion trail 2, wcześniej babcia była na trail 1 i sprawowały się znakomicie, wiec jestem dobrej myśli.

[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Adwenczery
PostNapisane: 2022-07-12 14:11:39 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1486
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
sfazowany
uuu, minus :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Adwenczery
PostNapisane: 2022-07-12 14:39:41 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
sfazowany napisał(a):
Bardzo ładny sprzęt

też tak uważam, chociaż dla mnie się nie nadaje

co do opon to super, że je kupiłeś- będzie wiarygodna opinia
pod koniec sezonu też będę musiał coś wybrać


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Adwenczery
PostNapisane: 2022-07-20 13:07:11 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-08-21 18:40:53
Posty: 30
Lokalizacja: Leźno
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XT1200Z
Dzisiaj miałem okazję jeździć Panem z Ameryki . Generalnie bardzo mocny silnik, ale lubiący obroty, od 6 tyś. rakieta. Niestety trochę brakuje dołu. Fabryczny wydech do wyrzucenia, w ogóle nie brzmi. Ochrona przed wiatrem słaba, ale za to nie robi turbulencji na kasku.
Jeździ, skręca hamuję całkiem poprawnie, niestety mnie nie urzekł na tyle żebym zostawił swoją starą Tenerę.
[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Adwenczery
PostNapisane: 2022-07-20 14:09:55 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2333
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Widziałem ostatnio taki egzemplarz na obwodnicy Warszawy, wyglądał przyzwoicie. Przednia lampa rzecz gustu dla mnie może być, coś innego niż opatrzone gieesy i plastiki. Ciekaw jestem tego silnika, na papierze przypomina ktm. Tak czy inaczej nie poszedłem bym w taką egzotykę...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Adwenczery
PostNapisane: 2022-07-20 16:47:53 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1486
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
mnie to rozwalają takie motocykle które ważą powyżej 250kg ale obręcze szprychowane na dużych calach, tryby off, opony kostkowe...
Wiadomo to motocykl na autostrady z możliwościami terenowymi w umiarkowanym poziomie, po co te chocki klocki z offem. Takie koło odlewane masz i zapominasz a szprychy trzeba serwisować. Masa przy delikatnej przewrotce łamie ci nogę, a kostki na mokrym asfalcie to tragedia.
Marketing wielka głupota


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Adwenczery
PostNapisane: 2022-07-20 18:02:06 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-08-21 18:40:53
Posty: 30
Lokalizacja: Leźno
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XT1200Z
Zastanawiało mnie jeszcze jedno. Przy 100km/h silnik kręcił 4 tyś. obrotów. Jak na taką pojemność to chyba trochę dużo . Moja Tenera ma 4 tyś. obr przy 125 km/h.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Adwenczery
PostNapisane: 2022-07-21 07:52:59 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
devildd napisał(a):
Jak na taką pojemność to chyba trochę dużo . Moja Tenera ma 4 tyś. obr przy 125 km/h.

GS, z niezrozumiałych przyczyn ma też duże obroty :(

ps
Devildd, czy jeździłeś wersją z półaktywnym zawieszeniem? Jak wrażenia?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Adwenczery
PostNapisane: 2022-07-22 17:33:34 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-08-21 18:40:53
Posty: 30
Lokalizacja: Leźno
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XT1200Z
Tak, to była wersja z elektronicznym zawiasem. Był to mój pierwszy kontakt z takim zawieszeniem i ciężko o porównania. Na dziurawych drogach sprawdziło się idealnie, w teren się nie zapuszczałem. Pomimo różnych ustawień wydawało mi się że przód przy hamowaniu za bardzo nurkuje. Jako ciekawostka dodam, że motocykl sam się obniża jak się zatrzymujemy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 738 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 50  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org