Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2022-11-12 08:08:17 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2022-11-12 07:50:46
Posty: 8
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: W trakcie zakupu
Dzień dobry, w związku z tym, że jestem nowy na forum to witam doraco wszystkich.
Właśnie przymierzam się do kupna fazer 600. Mam kilka opatrzonych ogłoszeń ale jedno chciałbym zobaczyć. Czy mogę liczyć na informacje, czy tak że zdjęć i opisu to jest se czym głowę zawracać? Poniżej wrzucam link. W niedzielę chciałem podjechać i go zobaczyć. Właściciel tak przekonująco o nim mówił.
https://m.olx.pl/d/oferta/yamaha-fzs-60 ... bserved_ad

Z góry dziękuję za pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-11-12 08:08:17 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2022-11-12 09:18:34 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2008-02-24 19:17:18
Posty: 263
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nikon
Obecne moto: XV535-XJ600-FZS600
Ciężko określić na podstawie zdjęć. Na nich wszystkie są OK.
Ale motocykl wygląda ładnie.
Całość jakby w oryginale. Ale brakuje mi napisu YAMAHA na czaszy (zdjęcie).
W roku 2002 Fazer przeszedł lift ze zmianą czachy, więc może przejściówka go nie miała.
Nie wiem, dlaczego, ale zastanawia mnie to.
Choć widzę w necie więcej Fazerek bez tego napisu. Więc w tej kwestii musi się wypowiedzieć lakiernik ;-)
Ale w sumie niewiele to znaczy, gdy moto jest w dobrej formie.
Dodatkowo widzę crashpady i wyświetlacz zmiany biegów (fajna rzecz).
Niewielki przebieg.
Warto obejrzeć.


Załączniki:
yamaha-fzs-600-fazer-rok-produkcji-1999-gdansk-sprzedam-292368437.jpg [151.62 KiB]
Pobrane 163 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-11-12 09:57:59 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2022-11-12 07:50:46
Posty: 8
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: W trakcie zakupu
Dziękuję, za informację. Właśnie pytałem sprzedającego dlaczego 2002 rok ma ta czasze starą i licznik bez zegarka. Mówi, że w pierwszej połowie 2002 wychodziła jeszcze wersja przedliftowa dopiero po połowie roku była już poliftowa. Zastanowiło mnie też, że nie ma ciężarków na kierownicy lub ja ich nie widzę i te malowanie felg, czy takie coś wychodziło, czy jest to fantazja sprzedającego.
Z tego co mówił to była parkingoka i dlatego malowany i klejony był jeden delfinek.
Boję się tego aby to nie był ulep z dwóch wersji.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-11-12 20:29:05 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Jak widzę 20 letni motocykl z przebiegiem 18500km to jakoś tracę wiarę że może być ok


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-11-12 20:45:56 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2022-11-12 07:50:46
Posty: 8
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: W trakcie zakupu
Fakt, ale pomijając kilometry. Jeżeli coś tam było robione to może nie będzie tak źle. Zastanawia mnie właśnie dlaczego ten rok i taki przód i czy faktycznie tak do połowy roku wychodziły.

Z kilometrami może być różne. Ja np. W mojej 80siatce, która mam od 3 lat zrobiłem z 50 km tylko. Ale fakt faktem, że chyba takiego motoru nie kupuje się po to aby stał.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-11-14 13:14:46 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
Sprawdź przebieg w historii pojazdu, poproś tez o zdjęcia takich elementów na których widać przebieg - zdjęcia listków chłodnicy bez tej osłony, głowicy silnika (przy takim przebiegu nie powinien mieć oryginalnej uszczelkę) zdjęcia tarcz hamulcowych przód i tył. Bo 20 letni motocykl z takim przebiegiem to naprawdę dziwny przypadek, szczególnie że okolice stacyjki wyglądają na mocno przeorane breloczkiem co by sugerowało jednak większy przebieg.

Nie chcę cię obrażać, ale twoje podejscie "walić że licznik kręcony, martwi mnie ze 20 letni motocykl był malowany i ma ryski" niestety jest typowo polskie - i grozi trafieniem na minę. Jeśli szukasz motocykli w takim wieku, i w takiej cenie, to masz trzy elementy - motocykl moze być ładny, może być sprawny albo może mieć niski przebieg. i ty możesz wybrać tylko JEDNĄ z tych opcji, więc
- Kupujesz motocykl z niegroźną wadą (np po glebie) i naprawiasz mu to co trzeba (opcja niski przebieg)
- Kupujesz motocykl z solidnym przebiegiem i liczysz się z tym ze co jakiś czas trzeba bedzie mu coś wymienić bo się zużywa (opcja sprawny)
- Kupujesz ładny motocykl który okazuje się miną, zostawa dwa ślady, ale to też tylko przez pierwsze 3 tys km, bo potem to juz silnik w nim pada - (opcja ładny)

niestety ale musisz się pogodzić z tym faktem.

Jendrekj napisał(a):
Z kilometrami może być różne. Ja np. W mojej 80siatce, która mam od 3 lat zrobiłem z 50 km tylko. Ale fakt faktem, że chyba takiego motoru nie kupuje się po to aby stał.

To prawda, ale ile byś trzymał stojacy motocykl. 3 lata? 5 lat? i raczej byś go sprzedał, bo po co. tak można załkadać jak kupujesz motocykle mająde 8-12 lat, wtedy możesz założyc ze któryś z poprzednich włąścicieli nie jeździł i "zaoszczędził" przebieg. ale nie uwierze ze wszyscy właściciele tylko kupowali motocykl żeby na niego patrzeć. Pamietaj - może i ktoś tak jak ty nie jeździ motocyklem, ale ktoś inny tak jak ja od maja potradi 14 tys km nakręcić, więc średnia w przyrodzie jest zachowana, i im starszy motocykl, tym bardziej jego przebieg powinien pasować do tej średniej. a ja patrzac na poski rynek obstawuiałbym że ludzie którzy jeżdżą sobie dla przyjemnosci dookoła kominakręcą coś koło 2-4 tys roczcnie co daje dla 20 letniego motocykla przebiegi rzędu 40-80 tys km. trafi się kilka sezonów gdzie pojeździ częściej i już masz większy przebieg.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-11-14 15:34:15 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2022-11-12 07:50:46
Posty: 8
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: W trakcie zakupu
Dziękuję wszystkim za bardzo cenne informacje. To, że taki przebieg to jak najbardziej jest to zastanawiające i raczej nie jest prawdziwe. Suma sumarum, nawet nie jeździłem oglądać tego motorku i kupię yamahę Tdm z 2000 roku z przebiegiem prawie 90 tys km.
Czy w lepszym stanie jak tamten to już nigdy się nie dowiem, ale myślę, że nie jest źle. Po sezonie trzeba będzie coś wymienić i pewnie kilka ładnych stówek pójdzie ale cóż.

Jeszcze raz dziękuję za informację na pewno będą cenne może przy kolejnym zakupie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-11-14 15:40:17 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
tdm 850 z tamtych lat to dość ryzykowny zakup, lepiej poszukaj już TDM900. No i pytanie ile masz wzrostu, bo to tego motocykla było by fajnie mieć 180cm


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-11-14 18:25:27 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Kupno tak starego motocykla wiąże się ze sporym ryzykiem. Jeśli napraw nie wykonujesz sam to może się okazać, że większy remont nie będzie uzasadniony ekonomicznie. Ceny wszystkich usług a w tym warsztatów bardzo rosną. Może warto jeszcze trochę poczekać i zwiększyć budżet. Bez względu na to co kupisz, to zostaw sobie kwotę co najmniej 1500zł na wykonanie czynności eksploatacyjnych takich jak wymiana oleju i płynów, regulacja zaworów i gaźników. Być może że konieczna będzie wymiana napędu, przewodów hamulcowych, tarcz, klocków czy opon.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-11-14 18:49:40 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2022-11-12 07:50:46
Posty: 8
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: W trakcie zakupu
tuzmen napisał(a):
tdm 850 z tamtych lat to dość ryzykowny zakup, lepiej poszukaj już TDM900. No i pytanie ile masz wzrostu, bo to tego motocykla było by fajnie mieć 180cm



Nam 185, dla mnie pasuje pod względem wysokości idealnie może dlatego, że ma siedzenie akcesoryjne, siedziałem też na takiej samej tylko z seryjnym siedzeniem i była deko wyższa, środek ciężkości wyżej i na postoju faktycznie ciężej się trzymało. Co do starych motocykli to faktycznie macie rację, że to loteria, naprawy, wymiany itp. Co to nowych to też w sumie loteria, bo czy przy tych, czy tych zresztą tak jak i przy samochodach zależy od tego jak go traktował poprzedni właściciel.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-11-14 18:54:48 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2022-11-12 07:50:46
Posty: 8
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: W trakcie zakupu
marcingda napisał(a):
Kupno tak starego motocykla wiąże się ze sporym ryzykiem. Jeśli napraw nie wykonujesz sam to może się okazać, że większy remont nie będzie uzasadniony ekonomicznie. Ceny wszystkich usług a w tym warsztatów bardzo rosną. Może warto jeszcze trochę poczekać i zwiększyć budżet. Bez względu na to co kupisz, to zostaw sobie kwotę co najmniej 1500zł na wykonanie czynności eksploatacyjnych takich jak wymiana oleju i płynów, regulacja zaworów i gaźników. Być może że konieczna będzie wymiana napędu, przewodów hamulcowych, tarcz, klocków czy opon.


Ja akurat sam robię dużo i lubię to robić. Myślę, że z regulacją zaworów i gaznikow miałbym problem. Resztę myślę, że ogarnę. W sumie nie ma tam nic skomplikowanego w takim motorze. W swoim poprzedniej małej yamaha td80 zrobiłem elektrykę cała, sprzęgło, napęd i nie było to takie trudne.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-11-14 19:17:52 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Ale ten motur lubi lyknac olej i wypluc panewki

Tuzmen 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-11-14 20:39:49 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Myślę, że powinieneś oglądać jak najwięcej motocykli, wówczas będziesz wiedział na co zwracać uwagę i czego można się spodziewać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-11-15 00:45:10 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2022-11-12 07:50:46
Posty: 8
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: W trakcie zakupu
tuzmen napisał(a):
Ale ten motur lubi lyknac olej i wypluc panewki

Tuzmen 1050


Czytając informacje to wszyscy mówią, że to pancerny silnik. Pewnie jak się zaniedba poziom oleju to panewka poleci. Najgorsze jest to, że przy kupnie rozum się odlacza i emocje biorą górę. Zresztą przy aucie też tak jest. A później wychodzą kwiatki


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-11-15 10:07:41 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
Jendrekj napisał(a):
Co to nowych to też w sumie loteria, bo czy przy tych, czy tych zresztą tak jak i przy samochodach zależy od tego jak go traktował poprzedni właściciel.

to jedno z większych kłamstw jakimi karmią się ludzie w necie. znaczy - w teori prawda, ale tak na logikę, co bedzie w lepszym stanie - motocykl męczony przez kogoś jedynie 5-6 lat, czy motocykl męczony przez kilku ludzi przez 22 lata? No więc chcąc nie chcąc - z młodszym motocylkem jest mniejsza szansa na wtopę, bo na niekorzyśc działa tylko męczeine przez poprzedniego właściciela, a nie jeszcze dodatkowe zużycie materiału i wiek.

z tym że stare sprzety nie muszą być tragiczne. Miłej jazdy na tej TDM'ie - sporo osób sobie je chwaliło

tuzmen napisał(a):
Ale ten motur lubi lyknac olej i wypluc panewki

a fz6 lubi zeżreć gwint na wałku zdawczym i wyplucz TPS'a, w fz1 sypie się magneto, w tigerze 1050 pada sprzęgło, w kawce ZX6R lubi pękać rama, w włoszkach pada eletryka... tak patrząc w każdym motocyklu niezależnie od pojemności można doszukać się "czegoś częstego" i tylko flacha czystej okaże się sensownym zakupem, bo na wódę nikt jeszcze nigdy nie narzekał.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org