Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3619 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239 ... 242  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2024-09-03 14:34:09 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1082
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Nie kupuję od pewnego czasu zamienników. Jakiś czas temu miałem ciekawy przypadek z autem. Po przeglądzie auto przestało przyspieszać powyżej 5tyś obr. Okazało się, że powodem jest filtr powietrza, dodam że był to filtr jednej z najbardziej znanych i cenionych marek. Po zmianie na oryginał problem ustąpił. Zresztą uszczelka pod głowicę składa się z kilku dodatkowych elementów, których nie można kupić nie oryginalnych.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-09-03 14:34:09 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2024-09-04 10:04:04 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2538
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Myślę że chłopakom nie chodziło o zamienniki tylko o marże ASO :) kupuję na allegro olej BMW i filtry mahle albo mann i też dużo taniej wychodzi niż w serwisie. Na allegro olej BMW wychodzi cenowo tak jak motul 7100. Mam jeszcze z poprzedniej wymiany olej bmw tak że teraz jeszcze wleję fabryczny ale następny spróbuję coś innego, Silkolene, Valvoline albo Shella.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-09-04 21:34:44 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2013-12-07 11:23:36
Posty: 517
Lokalizacja: WWY
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ninja 1000SX
sfazowany napisał(a):
albo Shella

Ja od długiego czasu do sxów Shella kupuję z allegro ale od oficjalnych dystrybutorów. 4L 10w40 4T Advanced jest w dużo tańszy niż 7100 Motula. Także polecam tam zakupy. :coffee:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-09-05 07:59:55 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1082
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
sfazowany napisał(a):
Myślę że chłopakom nie chodziło o zamienniki tylko o marże ASO


zawsze starałem stosować "zamienniki" ale po problemie z filtrem powietrza zmieniłem zdanie
gdyby mi się to nie przydarzyło to bym nie uwierzył, że filtr wiodącego na rynku producenta może powodować złą pacę silnika,
jest to silnik dość wysilony i na pewno wymagający, podejrzewam że w przypadku "zwykłego" nie ma to znaczenia
podobny przypadek miałem też w pracy, gdzie w ładowarce filtry oleju hydraulicznego (zamienniki) implodowały
Tak jak Cimaj stosuję oleje shell, obecnie do GS-a Advance 4T Ultra 10W-40


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-09-05 07:59:56 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1082
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
sfazowany napisał(a):
Myślę że chłopakom nie chodziło o zamienniki tylko o marże ASO


zawsze starałem stosować "zamienniki" ale po problemie z filtrem powietrza zmieniłem zdanie
gdyby mi się to nie przydarzyło to bym nie uwierzył, że filtr wiodącego na rynku producenta może powodować złą pacę silnika,
jest to silnik dość wysilony i na pewno wymagający, podejrzewam że w przypadku "zwykłego" nie ma to znaczenia
podobny przypadek miałem też w pracy, gdzie w ładowarce filtry oleju hydraulicznego (zamienniki) implodowały
Tak jak Cimaj stosuję oleje shell, obecnie do GS-a Advance 4T Ultra 10W-40


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-09-09 22:28:51 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2538
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Dzięki tuzmenowi i delcie huska wreszcie jeździ jak powinna :) W niedzielę 6h zutylizowaliśmy na wymianę łożysk główki ramy i na szczęście diagnoza potwierdziła się, dolne łożysko to był śmietnik. Przy okazji urwała się jedną śruba trzymająca lagę w półce ale warsztat tuzmena poradził sobie z tą niedogodnością bez problemu. Po wymianie kompletu łożysk skwara jeździ znakomicie, ustało wężykowanie przy niskich prędkościach i shimmy przy wysokich. Dzięki łobuzy :)

[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-09-12 17:44:24 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2019-03-14 12:26:17
Posty: 285
Lokalizacja: wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: bmw s1000xr
sfazowany
Fajnie się prezentuje lekko , a zarazem agresywnie :thumbup:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-09-12 19:56:44 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2538
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Na pierwszym planie betoniarka delty, skwarka z tyłu stoi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-09-29 16:15:20 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2538
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Robić to dopiero będę, a będzie co robić... Bo przecież przy kałteemach i huskach nudy nie ma... Skwarka pokazała dziąsła.

[ img ]

[ img ]

Albo grubo, albo wcale.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-09-29 16:54:58 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1606
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Oby tylko części były to się wszystko zrobi. Cóż enduro to ciężka robota, nie wiem dlaczego ludzie to lubią


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-09-29 17:03:05 
Niemowlak

Dołączył(a): 2021-08-12 16:36:10
Posty: 40
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZS 600 Fazer
Naczepę od tira motor ciągnął? :shock:
U mnie też bieda- oddałem fazera na ścieżkę zdrowia+ zrobienie rozrządu i okazało się, że jedna świeca była wkręcona może trochę krzywo, ale za to do połowy :(
Zobaczymy czy się uda wkręcić z powrotem. Z drugiej strony zrobiłem 20 kkm, przeloty po 300 km autobahnami i nic się nie działo


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-09-29 18:35:11 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1082
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Zrobiłem na napędzie GS-em dokładnie 34tyś. km. Zębatki (JT) nie wykazują żadnych widocznych śladów zużycia. Łańcuch (DID 525ZVM-X) jest w górnych zakresie zużycia ale jeszcze nie przekracza maksymalnej długości. Myślę, że stosunkowo duży przebieg wynika też z zastosowania scottoiler. Myślę, że wytrzyma bez problemy 40tyś. Następny założę AFAM, zobaczmy czy będzie trwalszy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-09-30 03:27:30 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2538
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
To prawda, Scotoiler bardzo wydłuża żywot napędu. Huska to konglomerat cech które nie sprzyjają długim przebiegom. Duży singiel 600cc to bardzo pulsacyjne oddawanie mocy. Zębatka zdawcza z pierścieniem siegera trzymającym ją na wałku zamiast nakrętki to zdecydowanie luźniejsze mocowanie, praktycznie zapobiega tylko zsunięciu się zębatki z wałka i pozwala cały czas na klekotanie zębatki na wałku w dostępnym luzie. Kolejna sprawa to piasta tylnego koła, która ma zębatkę przymocowaną bezpośrednio, bez tłumika drgań z polarnymi gumami zabieraka. Jeszcze kolejna kwestia to bardzo duży skok tylnego zawieszenia (320mm) który wymusza spory luz na łańcuchu aby w każdej pozycji wahacza łańcuch nie był naszpanowany. Powoduje to dodatkowe szarpnięcia przy przejściach między przyspieszaniem a zwalnianiem kiedy zębatka zdawcza wybiera luz na łańcuchu. Czemu więc tak to jest zrobione? Ano... W terenie takie uderzenia na napędzie najczęściej zrywają na moment przyczepność, co zmniejsza kumulację przeciążeń na elementach łączących napęd. Drugi prosty powód to uproszczenie konstrukcji na elementach które i tak szybko się zużywają i są często wymieniane. Trzeci to redukcja masy. Czwarty, obniżenie ceny nowego motocykla i krótsza lista części zamiennych. A więc, czemu to się stało? Prawdopodobnie przez mój sposób korzystania ze Skwarki, czyli duże przebiegi asfaltowe. Opona na szosie ma niebotycznie lepszą przyczepność względem terenu i podczas wysilonej pracy dochodzi do koncentracji pulsów oddawanej mocy, wałek zdawczy ma niewielką średnicę a przenosi potężny moment obrotowy. Nie pomagają mu względnie mało precyzyjne spasowanie z zębatką, ekspozycja na czynniki zewnętrzne - przede wszystkim brud mający właściwości ścierne oraz woda (korozja). W motocyklu szosowym większa liczba cylindrów i cięższe koło zamachowe łagodzą pulsowanie, zębatka jest ciasno dokręcona nakrętką przez co nie lata na dostępnym luzie oraz dodatkowo pozostałe pulsy gubione są na elastycznych łącznikach wybieraka. Ponieważ jest to mój pierwszy motocykl o takim charakterze i nie wiele jeszcze przy nim dłubałem eksploatacyjne, nie miałem świadomości takiego rozwiązania zębatki z zawleczką. Skwarka przy swojej mocy doskonale radzi sobie z przejazdami asfaltowymi, jest przy tym relatywnie wygodna i stabilna, przez co najpewniej naraziłem napęd na skumulowane szybkie zużycie i awarię. Teraz jestem mądrzejszy i będę w przyszłości brał na to poprawkę


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-09-30 09:38:14 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 4024
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
tomo80 napisał(a):
Naczepę od tira motor ciągnął?

teoria była że przeorałem trochę za ostro huską piachy... ale potem sfazowany znów doktoryzował sie na mechanice i od razu mi lepiej. można powiedzieć ze on na tych mechanicznych aspektach zęby zjadł. ale za to było holowanko motocykla motocyklem, był szybki przelot w 2 osoby na 3 podnóżkach i parę historyjek do opowiadania


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-09-30 11:54:14 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2538
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Zęby zjadł... no dosłownie
Zastanawiam się czy nie przemianować Skwarki na Dziąślaka.

Noooo jest co opowiadać :D bez miśka byłbym pewnie nadal na tym skrzyżowaniu i szukał lawety jak się ogarnę po tym weekendzie to w temacie adwenczerów napiszę jakieś podsumowanie tej eskapady w poszukiwaniu zaginionego wielowypustu. Tymczasem, arbajt czeka :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3619 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239 ... 242  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org