Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2009-11-28 17:01:24 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2009-03-15 11:30:39
Posty: 222
Lokalizacja: Częstochowa
tak jak w temacie interesuje mnie czy temp. powietrza wpływa jakos na prace silnika czyli czy powinna byc odczuwalna delikatna zmiana gdy jest ciepło i zimno :) Na Wojt@sa licze szczególnie w tej wypowiedzi :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-11-28 17:01:24 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2009-11-28 18:16:33 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
To wyobraż sobie: bieg na 100 metrów w ciuchach przy temperaturze +30 a ten sam bieg przy temp 0 stopni. Tak samo jest z motocyklem, przy temperaturach bliskich zera producent zaleca zmianę oleju na taki gdzie dolny współczynnik jest 5 a nie 10 , co ułatwia rozruch zimnego silnika, i te pierwsze parę obrotów wału korbowego jest dużo zdrowsze.

Tak samo można zauważyć drobną różnicę w spalaniu, ze względu na to że motocykl potrzebuje dłuższego okresu czasu na osiągnięcie właściwiej temperatury pracy.

Akumulator jeśli ktoś ma żelowy a moto stało w nocy na zewnątrz to niech się nie zdziwi że może nie odpalić, żelówki są bardzo wrażliwe na zmiany temperatury i potrafią w tempie ekstremalnym wytracić pojemność, co akurat kwasowych się nie tyczy.

Podstawa to nie pałować na zimnym, odpalić na ssaniu, ubrać kask, rękawiczki, zgasić ssanie i ruszać, spokojnie bez nerwów. Nie czekać 10 min na ssaniu jak się moto rozgrzeje, motocykl ma się nagrzać pod obciążeniem. I tyle.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-11-28 19:05:50 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2009-03-15 11:30:39
Posty: 222
Lokalizacja: Częstochowa
nie powiem ze krótko ale jakże treściwie i pouczająco;) wielkie dzieki Wojt@s


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-11-28 19:36:55 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2009-05-18 13:11:26
Posty: 77
Lokalizacja: Kobyłka
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 501652245
Obecne moto: Suzuki Bandit 1200 N
I tak nie macie co narzekać wasze motocykle mają termostat który reguluje temperaturę silnika, więc po paru km jest już spoko, mój olejak ma gorzej podczas jazdy kolo zera jest permanentnie nidogrzany, zresztą tak jak ja!! ( sprawiedliwie musi być ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-11-28 19:44:13 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Dlatego najlepsze olejaki to takie bez chłodnicy oleju typu staree XJ, GSX-Ry, im zimno nie przeszkadza. Przypomniało mi się jak za starych lat każdy jeździł z kartonem w atrapie w puszce. Niezapomniany widok. :mrgreen: :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-11-29 18:57:49 
Jakich starych lat... Wojt@s, nadal jest to dobry sposób by w zimę autko szybciej nabierało ciepła...
Karton RuleZ ...


Góra
  
 
PostNapisane: 2009-11-29 19:43:10 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-01-01 17:30:39
Posty: 408
Lokalizacja: Ślesin k\Konina
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000 05r
miąchal jeżeli masz sprawny termostat i jest on szczelnie zamknięty dopóki silnik nie nabierze temperatury roboczej to karton i tak ci nic nie pomoże. Karton to się może i stosowało jak np termostat się nie domykał i trzeba było jakoś to ciepło zatrzymać. Aktualnie samochody mają tak precyzyjne termostaty że nabieranie ciepła zimą to żaden problem, jedynie nagrzewać silnik się może dłużej zimą dlatego że włączamy gorący nawiew i część ciepła oddaje nagrzewnica. Obecnie nowoczesne diesle spalają tak małą ilość paliwa że podczas jazdy w mieście przy powiedzmy -10 stopniach i włączonym gorącym nawiewie silnik ma problem z dogrzaniem się bo znaczną część ciepła odprowadza nagrzewnica na ogrzanie kabiny, dlatego coraz częściej stosuje się dogrzewacze silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-11-29 20:48:04 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Diesel podczas postoju się studzi a benzyna grzeje o czym większość ludzi zapomina.

Kartony to były modne w pojazdach gdzie przedział otwarcia termostatu był od np. 65-80 stopni. Typu żukers, warszawa, wołga, zastawa , skoda. Teraz przedziały są mniejsze więc straty jest mniej i nie ma problemów z niedogrzaniem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-12-22 23:30:46 
Stety ja się wożę zabytkami - a nawet w nówce ciągniczku rolniczym mam przesłonę na chłodnicy regulowaną ręcznie by mu pomóc utrzymywać temp. pracy..., jakby coś...
Co do aut - faktycznie, tak być powinno - lecz w naszym kraju ciężko o standard :mrgreen:
Nikt nie wziął pod uwagę efektu homeopatycznego, działania takiego kartonu:)
Pozdro i oby do suchego asfaltu... :(


Góra
  
 
PostNapisane: 2009-12-23 10:06:11 
Człowiek Szafka

Dołączył(a): 2008-12-03 13:04:26
Posty: 2647
Lokalizacja: Pulki k.Puław
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 693183962
Obecne moto: VFR 800 FI 2000r
No tak disel nowej generacji spala mało to fakt, ale o ile mi wiadomo te disle mają takie ustrojstwo co się nazywa dopalanie spalin tak?
I o ile się nie mylę by to dobrze działało musi być temperatura odpowiednia tak?
No i wychodząc z tego ten inteligentny system sam dociera mieszankę paliwowo powietrzną tak by temperaturę utrzymać.
I o ile mi wiadomo taki system w bardzo chłodne dni z niedogrzanym serduchem pali nawet 20~30% więcej niż normalnie a dodatkowo coś tam się w nim "chrzani" (wybaczcie za niefachowe słownictwo) jak dowiem co to to coś to napisze.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-12-23 10:48:19 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
stoodent1 napisał(a):
z niedogrzanym serduchem pali nawet 20~30% więcej niż normalnie


to dotyczy każdego silnika, im większa temperatura tym uboższa mieszanka i mniejsze spalanie, rozpisałem się o tym w temacie gaźników. Kiedyś w oplu astrze wymieniłem termostat przy okazji rozrządu (sprawny był, robi się to profilaktycznie bo tylko wtedy ma się do niego dostęp) z fabrycznego 86 st.C na zamiennik 89 st.C, jakie było moje zdziwienie gdy spalanie auta spadło prawie o litr/100km.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-12-23 11:16:33 
Człowiek Szafka

Dołączył(a): 2008-12-03 13:04:26
Posty: 2647
Lokalizacja: Pulki k.Puław
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 693183962
Obecne moto: VFR 800 FI 2000r
Luterq
tak to dotyczy każdego silnika wiem to doskonale, ale mi chodzi konkretnie o te może silniki wysokoprężne na olej napędowy.
Gdzie to szczególnie jest widoczne ale to temat na zupełnie inne forum :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-12-23 12:57:06 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Stoodent to się nazywa EGR, system recylkulacji spalni, ogólnie jak działa to dobrze :) EGR podgrzewa paliwo, obniża temperature ubogiej mieszanki . W klekotach dodatkowo oprócz EGR montuje się chłodniczkę spalin a całość sterowana jest przez kompjuter.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-12-23 22:13:34 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-01-01 17:30:39
Posty: 408
Lokalizacja: Ślesin k\Konina
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000 05r
Wojt@s myslę że stoodentowi chodziło o Filtr cząstek stałych DPF

http://pl.wikipedia.org/wiki/Filtr_cz%C ... a%C5%82ych


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-12-27 19:51:24 
Koledzy to pytanko na rozgryzienie: mam peugeot -a 407 1,8 benzyna - i wyobraźcie sobie że w ogóle nie grzeje - wskaźnik nawet nie wstanie z pozycji poniżej 60 - bo od niej zegar się rozpoczyna.
Może jestem w błędzie ale powinien się ogrzać do temperatury pracy optymalnej i otworzyć termostat...
A nawet opcji nie ma by temperatura wzrosła - jakby termostat był otwarty wciąż... a pizga momentami :(
Chyba jutro go sprawdzę na postoju niech pracuje i zobaczę czy złapię temp...


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org